barneforsikring

lima87

Gift med forumet
hvilken barneforsikring har dere?

fortell litt om den...

Vi har storebrand...

Lit usikker på hvilken type vi har faktisk [&:]

vi venter på eit nytt tilbud,som banken skal sette opp for oss.
vi vil ha med skade,ulykke og sykdoms forsikring.
synest det er viktig med sykdoms forsikring,sida det er oftest sykdom som kan gjøre barn uføre.

Denne skal vi ha:

http://www.skandiabanken.no/SKBWEB/Forsikring/Barn.aspx

Jeg har gjensidige, har lagt bekt på uførebiten, at hun får en en viss sum i året utbetalt viss hun blir arbeidsufør i ung alder, både som følge av ulykke og sykdom.

en ren ulykkesforsikring, som mange selskaper opererer med, f.eks ACE er jeg ikke intressert i

vi har fra dnb nor. Er overhodet ikke imponert!
Vår gutt ble alvorlig syk etter e.coli-infeksjon nå i høst og fikk følgesykdommen HUS. Dette medførte nyresvikt og hemolyse og han lå en uke på sykehus. Etter dette måtte han være hjemme til han hadde fått 6 negative avføringsprøver (altså uten EHEC).
Samtidig måtte vi betale for barnehagen, men tvunget til å holde han hjemme pga smittefaren.

Vi forhørte oss om forsikringen i det minste kunne dekke utgifter til barnehage, men det var ikke et rødt øre å hente.
Med mindre ungen ble liggende på sykehus i mer enn 14 dager, eller fikk varige mén, var det ingenting vi kunne få igjen på forsikringen. Men, dersom vi hadde hatt krav på støtte fra NAV (annet enn pleiepenger), ja da fikk vi utbetaling fra forsikringsselskapet også!!

Uansett er jeg glad vi har forsikret gutten vår! Man vet aldri hva som kan komme til å skje[&:]

har gjensidige sin. i liket med noen over legger jeg vekt på uføredelen og at barnet mitt ikke skal ende opp som minstepensjonist om noe skulle skje.

men, nå er jeg ganske inhabil i og med at jeg jobber for gjensidige :)

Back
Topp