Barneforsikring

Anis

Gift med forumet
Dumt spørsmål kanskje..men hvorfor forsikrer man barna?
Jeg har mast på sambo om dette, men han ser ikke vitsen..[8|]

Om feks barneditt blir døvt og du får opperert inn ci, så får du nye hvitevarer/kjøkkenvifte som ikke støyer....

Om barnet ditt blir lam, så får du bygget heis, eller trappeheis.

osv.

Dessverre kjenner jeg begge disse nevnte tilfellene, og jeg kan love deg at di er glad barna var forsikkret.

Sikkert masse annet også, men dette var det jeg viste konkret.

Vi har gjort det fordi barna kan være utfor noe. Havne alvorlig på sykehus ol... Hva om en av mine barn havner i rullestol[:o] vi har ikke penger til og renovere huset eller mulighet til og ta opp lån, men med forsikring har vi muligheter hvertfall.....

Fortell gubben din at vi vet aldri hva som kan skje[8|] og at det og forsikre barna er egentlig veldig viktig, viktiger enn og forsikre innbo, men dere har nok en innboforsikring[;)]

ORIGINAL: Labambie

Jeg vet om noen tullinger som faktisk går hen å livsforsikrer ungene.. Det er jo noe av det mest idiotiske som finnes, hva skal man med penger om barnet går bort? [&o]

En HELT annen ting er å forsikre barnet mot ulykke og uførlighet. Om det skulle skje en ulykke, så får foreldrene dekket "lønn" for å være med barnet hele tiden, barnet kommer raskt til spesialister osv..
Om barnet f.eks blir arbeidsufør pga ei ulykke, så får barnet lønn av forsikringsselskapet resten av sin arbeidstid.

Jeg spurte også forsikringselskapet vårt om vi kunne droppe den liv delen i barneforsikringen, men det var en lagd pakke, så det kunne vi ikke. Vi kunne velge å ØKE livsforsikringsbeløpet, men ikke fjerne det.... Merkelig syns jeg :-/ Så vi er faktisk av di som har livsforsikring på poden, svinnende liten, 25000,- tror jeg, men dog. hva i alle dager kan det være godt for.

Resten er jeg veldig fornøyd med :-DDD

Vi har latt være fordi vi ahr lest mange uttalelser om at det er bortkastede penger, og man gjør det mye smartere om man betaler ned lån og kan legg ut for noe HVIS det skulle skje noe, og hvis ikke (som jo er mest sannsynlig) så har man pengene og har benyttet dem på noe fornuftig.

Se for eksempel her:
http://www.dinside.no/360053/tre-gode-grunner-til-aa-droppe-barneforsikring

http://www.dinside.no/111156/verdilose-barneforsikringer

Og her er nyttig info til alle om hva staten dekker, hva man skal sjekke om forikringen dekker osv...
http://www.dinside.no/787288/hvert-tredje-barn-er-forsikret

Vi har barnas trygghetskonto. Der er han bl.a sikret penger dersom han blir uför för han er 25...

men nødvendige hjelpemidler og ombygging av hus gjør jo staten for deg... er dette liksom bedre? For det staten gjor er ikke nødvendigvis bra...

Hvilken type forikring har dere da? med eller uten helse erklæring

ORIGINAL: Bdancer

Det er mye man kan gjøre selv rundt begravelsen. Byråene tar seg skammelig mye betalt for pissting som man kan gjøre selv. Men det blir flere tusen allikevel. Og hvis man ikke har penger kan det jo være greit...

Om det står så dårlig til, får du begravelse av staten. Dette vet du kanskje ikke?

Men det er kun ved behov selvsagt, på samme måte som folk får penger til å bo her i landet om de ikke har råd til det.  Har jobbet tett opptil ett begravelses byrå i mange år, men på blomstersiden, så dette vet jeg. Du får både blomster, kiste, og alt, men du må selvsagt trenge det også. Ïngen går konkurs av en begravelse i dette landet her ;-D

Jeg har full barneforsikring hos gjensidige, som dekker uføre (som gjør at han får lønn fra forsikringsselskapet dersom noe skulle skje, og får dekka mye av ombygging av hus), ulykke (som dekker reiseutgifter, behandling osv), alvorlig sykdom (Får utbetalt noen hundre tusen som vi kan bruke til hva vi vil, f.eks behandling i utlandet o.l) og dødsfall. Var kanskje mer også, men kommer ikke på noe i farten.

Men forstår ikke helt hvorfor mannen din mener det er bortkasta å forsikre barnet. Jeg vil heller betale 1600,- i året enn å risikere å ikke ha råd til å kunne tilrettelegge for min sønn dersom han skulle bli ufør. Og er også godt å vite at dersom han skulle bli alvorlig syk, at jeg har råd til å velge andre behandlingsmetoder enn det er i Norge. (ikke at Norge ikke er gode nok, men finnes alltid noen mystiske sykdommer man ikke har eksperter på her til lands..) 

Jeg har også forsikra meg selv, for at min sønn ihvertfall skal være sikret økonomisk dersom noe skulle skje meg.

ORIGINAL: [Malin]

Vi har barnas trygghetskonto. Der er han bl.a sikret penger dersom han blir uför för han er 25...

den har vi også[:)] koster jo ingenting, så er jo perfekt for oss iallefall[:D]

Jeg har og lavest på livsforsikring,men det fulgte med uansett akkurat som helsesøstertelefon og div.
men det som var viktig for meg når jeg valgte forsikring var at hun blir dekket resten av livet viss hun blir ufør før hun er voksen BÅDE ved ulykke og sykdom.
Ombygging av hus går ofte under innboforsikring, sjekk dette.
Faren har og en forsikring på henne i sin hus/bil/livsforsikring

Back
Topp