Jeg er nok bare litt for naivvi forhandlet i nesten tre måneder med selskapet for å få den forsikringa sånn vi vil ha den, nettopp fordi vi vet at forsikringsselskap lever av å tjene penger akkurat som alle andre![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er nok bare litt for naivvi forhandlet i nesten tre måneder med selskapet for å få den forsikringa sånn vi vil ha den, nettopp fordi vi vet at forsikringsselskap lever av å tjene penger akkurat som alle andre![]()
En liten kommentar til forsikringen som sikrer inntekten: Det er MYE om og men for å faktisk få den utbetalt og mye liten skrift der også. Pappa har den forsikringen (sikkert ikke samme selskap da, men prinsippet var det samme) og måtte kjempe med dem i et halvt år for å få dem til å starte utbetalingene. Så føler alle forsikringer bare vil at du skal betale masse, men prøver å lure deg så fort du vil bruke forsikringen...
Jeg er skikkelig sær, så jeg forhandler om alt. Så jeg kan finne på å prute på Maxbo når jeg skal kjøpe gulv liksomJeg er nok bare litt for naiv![]()
Hehe, da er vi nok på to forskjellige ender av skalaenJeg er skikkelig sær, så jeg forhandler om alt. Så jeg kan finne på å prute på Maxbo når jeg skal kjøpe gulv liksom![]()
Snakket nå med Storebrand på tlf. Fikk opplyst om dekningene der, uten at de hadde noen vilkår på det. Han tipset meg faktisk om at jeg trenger jo ikke velge. At både DnB, Storebrand og flere andre tilbyr gratis-forsikring de første 3 mnd. Men at jge trengte jo ikke velge - at på samme måte som jeg står fritt til å betale og tegne 10 personforsikringer, så kunne jeg også tegne ørten spedbarnsforsikringer - så fikk jeg mer utbetalt. Ulempen var bare at jeg måtte tåle at de ringte meg etterpå og ville prøve å få meg som videre kunde for barneforsikringa - men at hvis jeg tålte de telefonsamtalene ville det jo være lurt å bare tegne all-over![]()
Jeg prøver å google dette, og søke på storebrand sine sider - men finner ikke dette?
Finner at det er gratis de første tre månedene man har forsikringen altså - men finner ikke noe om at man kan forsikre den før barnet er 3 mnd?![]()
Hvis dere hadde hatt gravidforsikring ville dere ha kunnet videreføre den som en barneforsikring og dermed fått forsikret dem likevelVi ville ha, men siden guttene er premature så måtte vi vente til de var blitt eldre. Da hadde en fått utviklet astma og andre hatt refluks. Så da får vi ikke forsikret de.
Usikker på om vi forsikrer baby.
Du må ikke glemme at endel skader skjedd før fylte 18 år gjør slik at de uannsett har gratis tqnnpleie senere i livetHar undersøkt dette opp og i mente, og vi har falt på å ikke forsikre. Hadde forsikra dersom de hadde hatt ren uføreforsikring, men så lenge man må ha med alt der andre, så sparer vi heller de pengene. Jeg syns det er for mange unntak, for mye med liten skrift, og skulle det skje noe, så er vi så heldige at vi bor i et velferdssamfunn.
Forstår veldig godt de som forsikrer da, hadde det noen år med vesla. Men avbestilte etter vi leste gjennom vilkårene.
Gratis tannpleie har vi til vi er 18, og er selvsagt kjekt å ha videre og, mem sjansen for at de skal skade tennene såpass mye er ganske lav... da kan de heller evt bruke fra sparekontoen, dersom de ikke klarer å betale etter de er blitt myndige.
Fant det på appen nå. Registrerte megEg fikk det opp på babyappen, var link rett inn på Storebrand sin side..![]()
Fant det på appen nå. Registrerte meg![]()
merkelig, snakket til og med både med en på chat på storebrand OG en kundebehandler på tlf, og begge sa jeg måtte vente til babyen var født før jeg kunne tegne spedbarnsforsikring.![]()