Barneforsikring...?

Hæppi-skvett

Glad i forumet
Er det vel anvendte penger eller penger ut av vinduet?

Har dere forsikret barna deres, hvorfor/hvorfor ikke?

Hvis huset dittt brenner ned, får du ingenting om du ikke er forsikret

Hvis noe skjer med barnet ditt er dt et stort nettverk som hjelper deg innen det offentlige.
Vi har valgt å ikke forsikre barna våre, etter å ha sjekket tilbud, lest ekspertuttalelser og tenkt masse selv. Vi sparer forsikringssumen hvert år, og så får de det når de er voksen. Hvis noe skulle skje med en av dem, bruker vi de pengene og tar f.eks lån på huset om det er noe vi trenger penger til. Eneste jeg kan se at det hadde vært kjekt med barneforsikring til, er hvis barnet blir funent 100% ufør (skjer stort sett aldri), og forsikringsselskapet hadde godkjent årsaken. I alle andre tilfeller, svarer det seg å la være. Så jeg vil si at med den oddsen så er det alt annet enn idioti å la være, så lenge man ikke er under fattigdomsgrensen og ikke kan takle uforutsette utgifter av den grunn.

Vi har forsikret begge barna og det har lønnet seg med storesøster, vet ikke hvor lenge etter, men en god stund etter tegning av forsikring så fikk hun påvist en medfødt hørselsfeil som har ført til erstatningsutbetaling fra forsikringsselskapet, vi får også hjelpestønad x2 på satsen vi får fra NAV, så forsikring er greit å ha, den dagen uhellet eller ulykken er ute.
Mange sykdommer og skader som dekkes av god barneforsikring, men den må tegnes før det blir oppdaget, og det blir ingen utbetaling om det oppdages innen en mnd. etter tegning av forsikring.

MammaTilToSmå skrev:
Vi har forsikret begge barna og det har lønnet seg med storesøster, vet ikke hvor lenge etter, men en god stund etter tegning av forsikring så fikk hun påvist en medfødt hørselsfeil som har ført til erstatningsutbetaling fra forsikringsselskapet, vi får også hjelpestønad x2 på satsen vi får fra NAV, så forsikring er greit å ha, den dagen uhellet eller ulykken er ute.
Mange sykdommer og skader som dekkes av god barneforsikring, men den må tegnes før det blir oppdaget, og det blir ingen utbetaling om det oppdages innen en mnd. etter tegning av forsikring.

Men hvor stor var erstatningen, og hvor mye betaler dere inn i året? Svarer det seg sånn helt reelt?

Erstatningen kan blir over 1,5 mill, usikker på betaling siden mine foreldre betaler den forsikringen, men er vell kanskje rundt 3k eller noe sånt i året, får også 50.000 en gang i året i maks 5 år fordi vi får hjelpestønad av NAV, får nok mer enn det blir betalt ja.

eksperter har uttalt at når det gjelder barneforsikring er det bedre å spare de pengene istedenfor å betale de i forsikring. fordi det skal veldig mye til for å oppfylle kravene som skal til for å få utbetalt noe særlig. det er nesten umulig å få et barn ufør f.eks.

Ja, da er vi vel idioter som ikke har forsikret da.. :p

Men som MrsLutz sier, eksperter har gang på gang gåttut og sagt at det er bedre og spare pengene i allefall. Jeg tror nok forsikringsselskapene utnytter kjærligheten til barna våre maksimalt, det går på samvittigheten atfolk forsikrer, mer enn på behovet og viktigheten, nettopp fordi man ellers føler man setter hus og bil høyere.

Men det er jo ikke det som er sakens kjerne, det er jo sansynligheter for at noe skjer, og sansynligheter for og få noe igjen om noe skjer. Sistnevnte er som Fru riskorn sier veldig liten!

Vi har nylig tegnet forsikring på vår sønn. Jeg undersøkte mye før jeg gjorde det og fant ut at det var viktig å velge riktig forsikring til barna. Mange forsikringsselskap tilbyr forsikring som kun gir utbetaling ved død og medisinsk invaliditet. Å bli erklært medisinsk invalid er omtrent umulig og skjer nesten aldri i praksis. Alfa omega er å tegne en forsikring som utbetaler ved arbeidsuførhet. På den måten er barnet dekket dersom det skulle bli mer eller mindre arbeidsufør. Forsikringen skal også dekke både ulykke og sykdom...

Mrs Lutz skrev:
eksperter har uttalt at når det gjelder barneforsikring er det bedre å spare de pengene istedenfor å betale de i forsikring. fordi det skal veldig mye til for å oppfylle kravene som skal til for å få utbetalt noe særlig. det er nesten umulig å få et barn ufør f.eks.

Og andre eksperter har sagt det stikk motsatte.
Vi er heldigvis i et land som gir oss behandling uansett, men de jeg kjenner hvor barn har blitt syke, er det de med forsikringen som har kommet best ut. Blant annet hva gjelder dager borte fra jobb, og tannlegeregninger etter skader. Det var de to eksemplene jeg kom på nå.

Enig i det du sier med å velge en forsikring med best mulig vilkår og som dekker det viktigste. Jenta vår er erklært medisinsk invalid dekningsgrad 30% så høres ut som hun hører til sjeldenhetene, over ett år siden det ble klart og nå er hun fire år. Det er nok litt som skal til men umulig er det ikke, kommer an på sykdommen/skaden.

Jeg har forsikret barna mine HELDIGVIS!!!

Jeg har betalt 1800kr i året pr barn... Mitt eldste barn trakk uheldigvis "vinnerloddet" i årets diabeteslotteri og ble den heldige januarvinneren av DIABETES 1... Det  utgjør en invaliditetsgrad på 15% og  gjør at min datter får utbetalt 350 000kr og at vårt liv både som foreldre, søsken og diabetikeren selv ikke minst, får snudd livet på hodet.... Hun er forsikret og den kan føres videre når hun blir voksen, det er ikke like lett å få en god forsikring når man er voksen med en ekstra sekk på ryggen for å si det sånn...

Ved å spare disse 2000kr i året i 18 år til min datter, vil bare utgjøre et beløp på usle 36 000kr...så må man legge til renter da, men dere ser jo selv tallene...

Penger er ikke alt, men den summen unner jeg virkelig datteren min når hun blir voksen. Diabetes 1 er ikke en dødsdom, men en sykdom man fint kan leve med, men det er en del tunge og vanskelig sider som jeg skulle ønske hun slapp...
Å ja, de 2000kr (tilsammen 6000kr i året for 3 barn) som jeg kaster ut vindu, kaster jeg med glede... INGEN vet hvor haren hopper og heller ikke hvilke barn som får diabetes 1, kreft eller andre forsikringsutløsende sykdommer.. Det er en skremmende utvikling blant barn i Norge på diabetes 1 fronten og jeg håper så inderlig at de to andre barna mine slipper. Diabetes 1 er ikke en arvelig sykdom på samme måte som diabetes 2, veldig veldig mange er disponert for diabetes 1, men det er noen det brytes ut på og man vet ikke hvorfor... jeg regner med det er en del som fortsatt tror at barn med diabetes 1 har spist for mye sukker ;)

Jeg forstår ikke at folk ikke forsikrer barna sine, men for all del, de må bare spinke og spare og satse på at staten gir dem det de trenger hvis "uhellet" skulle være ute...

Ja, hun er selvfølgelig forsikret.

Takk for svar, mange interessante synspunkter her.
Vi har fått tilbud fra Gjensidige, det virker som at de har en bra avtale, så vi får se hva vi finner ut.

Jeg har ikke, og jeg tror det er penger ut vinduet.

Fakta om barneforsikring:

Det kommer ca 1000 nye unge mennesker inn i uføretrygdekøen hvert år, ifølge FNO. Som unge uføre er disse ikke sikret mer enn litt over minste årlige uførepensjon (2,44 G, kr. 178.829).

Ved utløpet av 2009 var 478.000 dekket av barneforsikring i følge FNO. Det er en økning i tegning av barneforsikring på 7,6 prosent siste år.

Rundt 83 kroner av hver hundrelapp som betales inn i premie går til erstatningsutbetaling. Det illustrerer at det er et reelt behov for barneforsikring.

Hentet herfra: http://www.norskfamilie.no/article.php?articleID=387&categoryID=113#Hvem-har-best-barneforsikring?

~Damen~~ skrev:

Fakta om barneforsikring:

Det kommer ca 1000 nye unge mennesker inn i uføretrygdekøen hvert år, ifølge FNO. Som unge uføre er disse ikke sikret mer enn litt over minste årlige uførepensjon (2,44 G, kr. 178.829).

Ved utløpet av 2009 var 478.000 dekket av barneforsikring i følge FNO. Det er en økning i tegning av barneforsikring på 7,6 prosent siste år.

Rundt 83 kroner av hver hundrelapp som betales inn i premie går til erstatningsutbetaling. Det illustrerer at det er et reelt behov for barneforsikring.

Hentet herfra: http://www.norskfamilie.no/article.php?articleID=387&categoryID=113#Hvem-har-best-barneforsikring?

Haha! Det var en interessant måte å vri statistikk på! Ettersom utbetalingene er veldig høye når det først kommer utbetalinger, vil jeg si dette illustrer det motsatte. Dessuten lurer jeg på hvor disse tallene kommer fra, da jeg har sett mange steder at de som er kritiske til barneforsikring prøver på alle mulige måter å få tak i tallene, men forsikringsselskapene nekter å gi dem ut..

vi har forsikret barne våre ja.     tør ikke annet.

er til tider en kamp å bli syk.

en venn av oss har et barn som fikk astma.   de får 2500 utbetalt hver mnd nå, av forsikringen.

Mrs Lutz skrev:

vi fikk utbetalt 500.000kr når mini fikk diabetes.
Det er noe vi ikke hadde kunnet spare opp selv.
Han blir ikke ufør,men det er en del yrker han ikke kan ta,og han kan ikke være i militæret.
Vi er veldig glad for at vi forsikret han ihvertfall.
Andre får gjøre som de vil.

Back
Topp