Barneforsikring

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Har du barneforsikring? Jeg trenger å vite litt vedrørende dette og hva jeg bør tenke på.. Er det noen som sier seg som "best" på markedet!? Takker veldig for svar!

Vi har sparebank1, full pakke... jeg kan ikke anbefale noen spesielle, men jeg syns det er viktig å sjekke at forsikring dekker sykdomer som diabetes, MS osv og jeg har uføreforsikring på mine barn, hvis de skulle bli ufør så vil de ikke ende opp som minstepensjonister i en alder av feks 15år...  jeg vet det er mange som har mye bedre peiling på barneforsikring en meg...

vi var så uheldig at vi fikk bruk for vår forsikring, da dattern vår fikk diabetes 1...

Du bør vurdere om dette er noe du trenger,eller om det er bortkasta penger :-) Og da er det selvsagt ikke forsikringsbransjen du må snakke med!

Jeg kan jo ikke vite om jeg trenger det før en sitter der og er "oppi" d, så jeg har bestemt meg for å tegne forsikring på henne... Spørsmålet er bare hvor..

*Aulile* skrev:
Vi har sparebank1, full pakke... jeg kan ikke anbefale noen spesielle, men jeg syns det er viktig å sjekke at forsikring dekker sykdomer som diabetes, MS osv og jeg har uføreforsikring på mine barn, hvis de skulle bli ufør så vil de ikke ende opp som minstepensjonister i en alder av feks 15år...  jeg vet det er mange som har mye bedre peiling på barneforsikring en meg...

vi var så uheldig at vi fikk bruk for vår forsikring, da dattern vår fikk diabetes 1...

Har sjekket liktt 'best i test' og googlet litt, sparebank 1 er èn av de beste... :-) Gjensidige skal viss ha den aller aller beste, men sparebank 1 kommer rett bak...

*vilde* skrev:
Du bør vurdere om dette er noe du trenger,eller om det er bortkasta penger :-) Og da er det selvsagt ikke forsikringsbransjen du må snakke med!

Man må jo for guds skyld håpe at det er bortkastete penger! Jeg synes det er uansvarlig å ikke ha forsikret barna sine, tar det som en selvfølge!

Vi har henne forsikret i Sparebank1, det er der vi har alle våre forsikringer.

Min lillesøster har dessverre fått bruk for sin forsikring, og de x hundre tusen kommer godt med når hun blir voksen og skal studere, kjøpe leilighet/hus eller lignende.

IdaK skrev:
*vilde* skrev:

Man må jo for guds skyld håpe at det er bortkastete penger! Jeg synes det er uansvarlig å ikke ha forsikret barna sine, tar det som en selvfølge!

Min lillesøster har dessverre fått bruk for sin forsikring, og de x hundre tusen kommer godt med når hun blir voksen og skal studere, kjøpe leilighet/hus eller lignende.

Enig!! Har også en venninne som uheldigvis fikk bruk for den..... :(

IdaK skrev:
*vilde* skrev:

Enig med IdaK her, synes det er uansvarlig å ikke forsikre barna sine. For meg så er barna det viktigste som finnes og da gjør man alt for å ta vare på de.

IdaK skrev:
*vilde* skrev:

Enig med IdaK her, synes det er uansvarlig å ikke forsikre barna sine. For meg så er barna det viktigste som finnes og da gjør man alt for å ta vare på de.

*vilde* skrev:

det er aldri bortkastete penger.
litt seint og tenke etterpå at man burde hatt forsikring.
Da er det bedre og betale MANGE år,og ikke få bruk for det.

Vi fikk bruk for vår når mini fikk diabetes type 1

hufselufs<3 skrev:
IdaK skrev:
*vilde* skrev:

Dersom noe skjer med barna i Norge, så vil de være veldig godt dekket uansett. 

Flere eksperter mener dette bortkasta penger - uansett om noe skjer med barnet. Når jeg snakker om det er nødvendig, så mener jeg altså under den forutsetning at noe skulle skje - selvsagt..

Jeg er en av de "uansvarlige" som har valgt å ikek forsikre barna mine. Jeg ysynes selv jeg har gjort en veloverveid vurdering av om det er nødvendig, og har havnet på at jeg ikke synes det er det. Det er vanskelig å få utbetalt de store summene, og de små summene skal jeg klare å betale ut selv. Dette må hver familie ta en vurdering på for sin del. Vi velger heller å spare dobbel forsikrringssum til begge barna slik at det kan bli en god startkapital for dem. Dersom noe skulle skje, har vi dermed noen penger i bakhånd til å betale med. Jeg synes det er urovekkende at barneforsikring er blitt en selvfølge. Hvis man tror det er tøft å kjempe mot det offentlige, så vil man bli overrasket når man skal kjempe mot et forsikringsselskap.

Noen linker som er kritiske til barneforsikring: 

http://www.dinside.no/360053/tre-gode-grunner-til-aa-droppe-barneforsikring

http://www.dinside.no/111156/verdilose-barneforsikringer

http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17515936

Om dere bestemmer dere for at det er det beste å tegne forsikring, kan denne artikkelen være nyttig: http://www.dinside.no/109145/tegn-en-fryktlos-barneforsikring

Fru Riskorn skrev:

Jeg er en av de "uansvarlige" som har valgt å ikek forsikre barna mine. Jeg ysynes selv jeg har gjort en veloverveid vurdering av om det er nødvendig, og har havnet på at jeg ikke synes det er det. Det er vanskelig å få utbetalt de store summene, og de små summene skal jeg klare å betale ut selv. Dette må hver familie ta en vurdering på for sin del. Vi velger heller å spare dobbel forsikrringssum til begge barna slik at det kan bli en god startkapital for dem. Dersom noe skulle skje, har vi dermed noen penger i bakhånd til å betale med. Jeg synes det er urovekkende at barneforsikring er blitt en selvfølge. Hvis man tror det er tøft å kjempe mot det offentlige, så vil man bli overrasket når man skal kjempe mot et forsikringsselskap.

Noen linker som er kritiske til barneforsikring: 

http://www.dinside.no/360053/tre-gode-grunner-til-aa-droppe-barneforsikring

http://www.dinside.no/111156/verdilose-barneforsikringer

http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17515936

Om dere bestemmer dere for at det er det beste å tegne forsikring, kan denne artikkelen være nyttig: http://www.dinside.no/109145/tegn-en-fryktlos-barneforsikring

Bra innlegg :-)

Man bør iallefall ha tenkt gjennom det, på et annet nivå enn "jeg tør ikke noe annet".

Dette bør du tenke gjennom før jeg kjøper barneforsikring:

1. Hva er allerede dekket gjennom det offentlige og foreldrenes eventuelle reise- og/eller ulykkesforsikring?
  2. Er barnet ditt medlem av en forening eller et idrettslag som har forsikring?
  3. Hvor lenge ønsker jeg at barnet mitt skal være forsikret?
  4. Hvilke behov har vi/hva bør vi forsikre oss mot? Egne inntektstap som foreldre, barnets økonomiske fremtid eller kanskje begge deler? Ombygging av huset i forbindelse med tilpasning til rullestol etc.
  5. Hvilke unntak gjelder for de ulike barneforsikringene?
  6. Hva er støttesatsene og hvor stor er den maksimale erstatningen som utbetales til et barn eller ungdom som blir 100 prosent medisinsk invalid eller 100 prosent ufør?
  7. Hvor mye bør og kan jeg betale for en barneforsikring? Er det mer lønnsomt å sette penger i fond

Back
Topp