SoriaMoira
Elsker forumet
Akkurat det samme sliter jo barnefedre masse med! Jeg tenker hun er modig og en omsorgsfull mor som greier å se sine barns behov foran sine egne. Barn har behov for stabilitet i hverdagen. Og går ikke 50/50 per i dag så kan far være en like god omsorgsperson som mor.
Jeg er så lei av at kvinner tenker de er suverene på alle områder i forhold til far. Hadde jeg ikke hatt ett fungerende fordeling og min datter hadde gitt uttrykk for at hun ønsket å bo hos sin far på heltid hadde jeg gått med på det. For hennes del. Denne tanken har jeg gått gjennom mange ganger og min datter blir stadig spurt om hun har det bra slik ordningen er i dag eller om hun vil ha det annerledes.
En god samarbeidsplan setter man opp sammen med familievernkontoret på den pliktige meklingen. Der kan man også skrive ned i forhold til evt andre fordelinger hvis fremtiden viser seg å åpne for nye muligheter.
Ja, og derfor bør far også vurdere om det er så lurt å skrive over omsorgen, dersom alternativet er å finne en løsning som kan gjøre at det kan unngås. En samarbeidsplan betyr lite hvis det blir en tvist, og hva man skriver ned gjelder ikke med mindre det er en juridisk avtale.
Ingen sier far ikke er en likeverdig omsorgsperson, eller at mor er suveren på noen områder.
Dette handler om det juridiske, og kun det.