Barnefar med på svangerskapskontroller?

Han har vært med på de ørtogførti UL-ene vi har vært på, samt første legetime. Følte han selv kunne gi egen anamnese;) Ellers er han på jobbreise neste JM-kontroll, og vi får se hvordan det blir fremover. Vi har begge ganske travle jobbdager med mye møter osv, så jeg tror jeg primært må booke timene når det passer meg, så får han bli med når han har anledning/lyst. Om det er helt uten anmerkninger ser jeg i grunn ikke helt behovet for at han er med, begrenset hvor spennende og nyttig det er for han!

Med første var han med på det meste, spesielt i starten. Men senere legetimer og jm dro jeg på alene, pga passet ikke med hans jobb. Tror han syntes det var koselig å høre når hun brukte Doppler :)

Han var med på første kontroll hos jordmor, og ultralyd. Hos jordmor var det I så nyttigat han var med, da hun snakket kun norsk(han er engelsktalende). :b

Neste blir han ikke med på da han har jobb, men blir nok med på de siste om mulig :)

Med første var han ned på de jm timene som passet inn med hans jobb, Men var ikke med til legen. Denne gangen er vi så ofte på ultralyder og han er ned på de som passet inn, Men han blir nok ikke med på noe annet [emoji6]

Til nå har han vært med på alt, men det er av egen fri vilje. Jeg sa at han måtte være med på første ultralyd (i tilfelle noe var galt). Bortsett fra det har jeg bare sagt i fra om tid og sted. Han har selv valgt at han ville bli med. Jeg synes det er veldig koselig å ha han med

3. barn her. Han er med på ultralyd (tul og oul). Ellers har han vært med til jordmor en gang i tidligere svangerskap og på fødselsforberedende kurs. Så lenge alt er ok i svangerskapet, har jeg han ikke med på de vanlige kontrollene.

Samboer er med på UL og vekstkontrollene, han skal også være med på et par timer hos jordmor[emoji4]

Min har kun vært med på ultralyd. Svangerskapskontroller seg jeg ikke noe poeng i at han blir med på, det er heller ikke bare bare å ta seg fri en liten stund fra jobben hans. Men man får jo papirer på den farskapsbekrefelsen som må skrives under og da må han være til stede med en jordmor/lege for å skrive under på dette, men dette fikk vi heldigvis tatt på OUL :)

Han var med på alt med nummer en, så han er nok hodt forberedt. Men om han har anledning så blir han med på noen av kontrollene på nummer to også :)

Har veldig tett oppfølging pga risikosvangerskap, så har egne timer på sykehuset hvor de må ta UL hver gang. Sambo er med på alle de timene og seff OUL men han er ikke med på de vanlige jm og fastlegetimene. Han var med på alle sist svangerskap :) synes det er greit å gå på dem alene jeg. Blir mye for han å ta fri fra jobb hvis han skal bli med meg til lege/jm 2 ganger i uken :p

3. barn her. Han er med på ultralyd (tul og oul). Ellers har han vært med til jordmor en gang i tidligere svangerskap og på fødselsforberedende kurs. Så lenge alt er ok i svangerskapet, har jeg han ikke med på de vanlige kontrollene.

Som jeg skulle ha skrevet det selv :)

Han har vært med på en eller to timer ved tidligere svangerskap, så han vet hvordan det foregår :) Ul er han med på! ;) Skal på privat 3D ul nå neste uke, og han gler seg veldig :)

Min har kun vært med på ultralyd. Svangerskapskontroller seg jeg ikke noe poeng i at han blir med på, det er heller ikke bare bare å ta seg fri en liten stund fra jobben hans. Men man får jo papirer på den farskapsbekrefelsen som må skrives under og da må han være til stede med en jordmor/lege for å skrive under på dette, men dette fikk vi heldigvis tatt på OUL :)

Huh? Må alle menn dette? Det har ikke vi hørt noe om. Er det forskjell fordi vi er gift?

Her har barnefar kun vært med på oul og tul. Skal på sjekk på sykehuset idag, men da tar han minstemann og så går jeg alene :)

Huh? Må alle menn dette? Det har ikke vi hørt noe om. Er det forskjell fordi vi er gift?
Ja, er man gift blir mannen automatisk far. Er man bare samboere feks (eller bare kjørester) så må mannen skrive under på at ahn vedkjenner seg ansvaret.

Her skal far være med på alt det som passer!
Førstegang, så det er spennende for oss begge :Heartpink

Mulig det er det.
Barnefaren til min største var jeg gift med og jeg kan ikke huske at han skrev under på noe....

Jeh er på så mye kontroller Pga risikosvangerskap. Så han er ikke med på alle nei. Om du vil ha han med eller ei kommer jo litt an på om du vil snakke med jm alene og da ☺

Back
Topp