Barnefar angrer

U

Usikkerjente

Guest
jeg har ett barn med kjæresten min, det ble slutt mellom oss i to år så ble vi sammen igjen. Bf og barnet vårt har ikke noe spesielt forhold pga dette. Bf syns dette er veldig vanskelig og sier nå at han angrer på at vi fikk dette barnet.
Dette kom veldig brått på meg fordi ting har vært veldig bra mellom oss det siste året. Ganske forferdelig ting å si syns jeg og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for at familien vår skal ha det bra sammen. Jeg er muligens gravid også nå. Jeg ser jo at han og barnet ikke tar kontakt med hverandre men begge snakker med meg. Jeg og barnet vårt er vant til å bare være oss to og barnet er veldig knyttet til meg.

BF har enda ikke flyttet inn så han kommer på besøk så han ser oss ikke hver dag og jeg prøver å få de til å ha mer alenetid for å bygge ett bånd. Men BF blir frustrert over at barnet ikke er intressert i han og unngår han litt.

Jeg har prøvd å snakke positivt om BF til barnet men jeg føler det er BF sitt ansvar å bygge ett bånd her.
Hva kan jeg gjøre her egentlig?
Burde jeg bare la BF få tenke seg litt om?
Kjenner jeg blir veldig frustrert over at han ikke tar seg sammen og gjør mer med barnet sitt..jeg vet jo at han egentlig elsker barnet sitt.
 
Her bør han få litt hjelp og veiledning..
for å bygge tillitt må han være sammen med dere, sette seg ned på gulvet og bygge klosser eller gjøre ting barnet liker.. og vente til at barnet er klar for å komme til han. Han må være tolmodig.
Etterhvert når barnet har blitt trygg bør du gi de alenetid.. det er han dette står på.
Kan ikke komme inn igjen i livet deres og forvente at barnet er pappa dalt og alt det der. De må bli kjent- og det på barnets premisser
 
Dere er sammen og han sier han angrer på barnet dere har fått? Og nå er du kanskje gravid igjen? På tide å gjøre drastiske endringer. Hva mener han dere skal gjøre med barnet dere har som han angrer på da? Gi det bort? Forstår ikke hvorfor du er sammen med ett slikt patetisk menneske. Hvordan kan du elske en slik mann?
 
Vi hadde en MA i sommer og etter det ble vi begge veldig deppa. Han har prøvd å ha barnet sitt alene og det har gått helt fint. Dette kom som ett sjokk på meg som jeg skrev tidligere. Jeg ser at han trenger veiledning bare at det er veldig vanskelig for han å be om hjelp, han sliter med selvtillit rundt det å være en far som barnet trenger da han nå føler seg uviktig for barnet. Jeg og barnet har vært alene i to år og barnet er nå over 5 og ikke så intressert i å dele mamman sin med noen. Tror barnet syns det er rart å skal ha en pappa, typ forhold da det blir mer som en kompis.

Takk for tips. Vi trenger veiledning, vil bare bli vanskelig å få overbevist han om dette.
 
om han hadde fått valget om å fjærnet barnet fra livene deres hadde han nok ikke gjort det. Er lett å si noe slikt når man er frustrert og kanskje føler at man er misslykket selv over situasjonen. Det er sikkert ikke lett å være barnefar å se hvor god kjemi dere har åsså vil ikke barnet gji han noe kjangs, sannheten er jo at det vil komme om han bare er der nok for dere.
Det beste hadde vært om dere fikk noe veiledning fra noen. Det kan være at ikke reaksjonen på den nye babyen vil være som du forventer. Men på en annen side må det bli prioritert at han får god kontakt med barn 1 før nr 2 kommer.
 
Om du vurderer å ta han tilbake. Ta hensyn til barnet først, først må de bli kjent og ungen bli trygg på han❤️ Uansett lykke til❤️
 
Hei. Her er en liten oppdatering; vi har snakket sammen og alt dette var noe han bare sa i ren frustrasjon fordi han føler barnet vårt hater han og ignorer han. Han føler at barnet vårt ikke ønsker at han skal være der og han syns det er veldig vanskelig å forholdet seg til ett barn som aldri spør han om hjelp eller om å leke osv.

Vi snakket en del om dette og at det vil ta tid, og i de siste dagene har bf jobbet mye med å snakke med barnet og være med barnet litt alene. Det går litt bedre enn før men jeg ser at dette vil ta tid.

Takk for alle kommentarer :) Ser mer positivt på ting nå som jeg ser hvor sterkt bf ønsker ett godt forhold til barnet sitt.
 
Back
Topp