Barnedåp

Spirenr1

Flørter med forumet
Januarlykke 2020
Har dere tenkt å gå for familie eller venner når dere skal velge faddere osv til barnedåp? Veldig tidlig enda, men morro å planlegge og tenke på fremtiden:angelic: Gøy å høre deres meninger og erfaringer! selv er jeg veldig usikker!

Vi bruker familie av tradisjon :Heartred vi er ikke så mange, dermed er vi tette og har mye kontakt:wav

Hmm godt spørsmål. Har ikke begynt å tenke på det. Gikk for familie på han som nå blir storebror. Brukte samtlige av min og min kjæres søsken da. Usikker på om vi skal bruke de samme på denne også, eller om vi går for venner. Må jaggu tenke på det også. Men får ta det når det nærmer seg :angelic:

Det blir ikke våre søsken eller våre foreldre. Tror det står mellom venner eller noen litt mer perifere slektninger, som likevel føles veldig nære. Jeg liker tanken på at barnet får unge faddere, gjerne under 30 år.

Blir vel en liten blanding.
2-åringens faddere er: mine 2 brødre, min bestevenninne, mannens bror og kona hans, mannens eldste onkelbarn. 6 faddere totalt.

Vi valgte jo faddere sist men mistet men blir samme nå. Ett søsken og en venn på hver side. De to eldste har samme men er jo da en annen pappa.

Her blir det søsken av pappaen og så blir det tre gode venninner fra min side som har en spesiell plass i mitt liv :Heartpink

Så langt har vi ikke tenkt, men blir nok blanding av venner og familie slik som med de to første :)

Oi, det er så langt frem i tid at det har jeg slettes ikke tenkt på:)

Vi hadde navnefest med førstemann og kommer til å ha det med nestemann, også, hvis alt går bra. Ingen faddere, selv om man kan velge det hvis man vil. Jeg er fadder for et barn som hadde navnefest. Men det er ikke en del av seremonien.

Oj, så langt opp og frem har vi ikke tenkt så mye på. Men vet at det blir barnedåp med venner og familie.

Aner ikke, vi har et vennepar vi kunne valgt, men de har så himla mange de er faddere til at jeg vet ikke om det er mulig :p

Tror det blir tanter og onkler til mini, kanskje en venninne/kompis hver. Er så redd for å fornærme noen når det valge skal tas. :bag:

Ikke et enkelt spørsmål! Jeg har langt i fra bestemt meg. Men tror vi står mellom 2 alternativer. Det ene er å bruke gode venner som faddere. Jeg har ei bestevenninne som jeg kunne tenkt meg som fadder. Hun bor ganske langt unna, så hun får lang reisevei til dåp. Ellers har vi flere vennepar som er aktuelle, tar vi en der, må vi nesten ta begge:) Det enkleste vil være å ta våre søsken med partnere, men veldig usikkert om de holder sammen med sine partnere:hilarious: Veldig vanskelig altså:confused:

Ikke et enkelt spørsmål! Jeg har langt i fra bestemt meg. Men tror vi står mellom 2 alternativer. Det ene er å bruke gode venner som faddere. Jeg har ei bestevenninne som jeg kunne tenkt meg som fadder. Hun bor ganske langt unna, så hun får lang reisevei til dåp. Ellers har vi flere vennepar som er aktuelle, tar vi en der, må vi nesten ta begge:) Det enkleste vil være å ta våre søsken med partnere, men veldig usikkert om de holder sammen med sine partnere:hilarious: Veldig vanskelig altså:confused:
Vi tok søsken uten partnere til førstemann:joyful: fordi vi ønsker at fadderne skal kjenne barnet:Heartred

Back
Topp