Barnedåp!

mango <3

Andre møte med forumet
Mulig jeg er tidlig ute, men kom til å tenke på hvor mange faddere dere andre skal ha til babyen deres og hvorfor dere velger dem? :) også lurer jeg på om dere skal ha flere gudforeldre, eller bare en? :)

Fire faddere, to fra min side, og to fra sambo sin side. Sambo har to yngre søsken, (bror og søster) så blir nok de, jeg har stor familie og neste på lista er ene niesa og nevøen min :)

Veldig usikker. Blir i allefall min bror, men jeg har kunn han og samboer har ingen søsken. Søskenbarn blir litt vanskelig når vi har 25søskenbarn til sammen.. Må bare se hva vi finner på. :) tenker å ha 4. :)

Veldig usikker. Blir i allefall min bror, men jeg har kunn han og samboer har ingen søsken. Søskenbarn blir litt vanskelig når vi har 25søskenbarn til sammen.. Må bare se hva vi finner på. :) tenker å ha 4. :)
Min samboer har heller ingen søsken, så blir en slektning av han, en han har vokst opp med som en bror og søstra mi :) tenkte kanskje å ha to hver vi også! Hvorfor velger dere de dere gjør da?

Fire faddere, to fra min side, og to fra sambo sin side. Sambo har to yngre søsken, (bror og søster) så blir nok de, jeg har stor familie og neste på lista er ene niesa og nevøen min :)
Jeg skal ha søstra mi og sambo skal ha en slektning han har vokst opp sammen med siden han ikke har søsken.. tenker dere det er greit med venner utenom? :)

Vi skal ha fire faddere - to fra hans slekt og to fra min.
Dersom det ble gutt skulle vi har fedrene våre som faddere, og dersom det ble jente skulle mødrene være.
Dermed blir det denne gangen fedrene som blir faddere!
Ellers har vi til sammen fire søsken, og tre av disse står ikke i statskirken, så regner med det blir mannen sin lillesøster og svoger på min side som blir de to andre fadderne.

Vi kommer kun til å ha barnedåp for nærmeste familie. Skal ikke spørre venner av oss eller foreldrene vår i dåp! :)

Dersom det ble gutt skulle vi har fedrene våre som faddere, og dersom det ble jente skulle mødrene være.
Ellers har vi til sammen fire søsken, og tre av disse står ikke i statskirken, så regner med det blir mannen sin lillesøster og svoger på min side som blir de to andre fadderne.

Vi kommer kun til å ha barnedåp for nærmeste familie. Skal ikke spørre venner av oss eller foreldrene vår i dåp! :)
Du kan være fadder selv om du ikke er i statskirken :)

Jeg er veldig usikker, men min storebror er vi iallfall sikre på!
Samboer har 5 søsken så det er vanskelig å velge :(

Fadder kan man være uansett om man er medlem eller ikke, her blir det til og med faddere som er svenske!

Jeg tenker å ha to faddere føler at fire/seks blir for mange og for upersonlig. Syntes det er veldig vanskelig å velge fordi jeg har så mange som står meg nær, men blir nok bestevenninna mi og søstra til samboer. Jeg selv syntes fadder bør være noen som er kristne(ikke dermed sakt at de går i kirka hver søndag, men hvertfall er troende) siden fadderer i utgangspunktet er noen som skal lære barne opp i den kristne tro. Samboer er ikke helt enig da han selv ikke er kristen.

Hvor mange tenker dere man kan be i en dåp?:):)

Vi hadde to faddere og en gudmor til datteren min. Dvs min eneste søster og mannen sin eneste bror og svigermor var gudmor. Denne gangen tenkte vi å ha min bestevennine og mannen sin bestekompis som faddere og pappa som gudfar. Vi er veldig liten familie :)

Du kan være fadder selv om du ikke er i statskirken :)

Vi døper ikke våre barn da hverken jeg eller mannen min er medlem av noe trosamfunn.

For en del år tilbake skulle jeg være fadder for en jente. Presten godkjent meg som fadder under tvil da jeg ikke var medlem av kirken (heller ikke døpt).

Vil bare nevne det slik at ikke noen plutselig treffer på en prest som er litt "gammeldags" ;)

Vi døper ikke våre barn da hverken jeg eller mannen min er medlem av noe trosamfunn.

For en del år tilbake skulle jeg være fadder for en jente. Presten godkjent meg som fadder under tvil da jeg ikke var medlem av kirken (heller ikke døpt).

Vil bare nevne det slik at ikke noen plutselig treffer på en prest som er litt "gammeldags" ;)
Her er det også nesten et krav at man selv er kristen om man skal være fadder, samt mange prester døper under tvil/nøler veldig hvis foreldrene ikke er gift. Synes det er litt meningsløst, det er 2016..

Vi skal ha fire faddere tror jeg... brødrene til mannen min, og to venninner av meg.. eldstemann har 5 faddere, min bror og hans kjærest, min bestevenninne, mannens søster og mannens kompis..

Blir samme som sist vil jeg tro.
Har ikke diskutert det enda.
Men de to store jentene mine, Bror til Mannen, og Svogeren min er fadder til storesøster. Jeg må forhøre meg om det blir samme valg nå :p Bare utenom Svogeren min da. Føler ikke han er nødvendig det ble gjort, for å sette litt stas på han...Da han ikke har klart, og lage barn selv med min søss:angelic:
Time will tell...om vi legger til noe flere...Må høre hva mannen synes.
Hvor dåpen skal holdes, mat osv er alt løst av oss to sammen i alle fall.

Back
Topp