Barnedåp

MammaTilN<3

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Hvor skal dere feire dagen?
Når tenker dere ha middagen?
Hva skal dere servere?
Når tenker dere ha kaffe/kaker?
Hvem inviterer dere til hva?
Egne gjester til kaffien?
Ooog har dere noen tanker rundt hvordan dere skal pynte o.l.? :)

blir nok hjemme til oss da vi ikke blir så mange
tenkte først grillmat men siden det blir helt i slutten av august er jeg usikker og må i tenkeboksen igjen!
kaffe og kaker birtsett fra middag
tenker kaffe kaker rundt 1t etter middag - som mest sannsynlig blir rundt 1-2tia :)
inviterer alle(familie o.l) til middag/kaffe&kaker.. om noen andre vil komme i kirka er det greit
pynt tenker jeg blir enkelt med hvite duker, en blå løper(sånn tråd greie).. noen stettglass snudd på hodet med pynt inni og lys oppå + noen blomster :)
(svigermor hadde det visst klar så tenkte å høre om det er noen av ideene hennes jeg vil bruke)

Hvor skal dere feire dagen? Hjemme hos oss. Blir 20 stykk så håper på fint vær så vi kan være ute å.
Når tenker dere ha middagen? Rett etter kirken
Hva skal dere servere? Snitter som vi fikser
Når tenker dere ha kaffe/kaker? Setter fram kakene en time etter snittene blir spist ca.
Hvem inviterer dere til hva? Inviterer de som er noe for mini. Hennes Tanter onkler kusiner og besteforeldre.
Egne gjester til kaffien? Nope
Ooog har dere noen tanker rundt hvordan dere skal pynte o.l.? :). Kjøper noen buketter, laget noe pynt som er rosa å lilla.

Vi har det veldig uformelt, som en bursdags feiring.

Kantina på jobben til sambo :-) kirka blir kl 11, så blir vel mat fra 13 tiden og etterfulgt av kaffe og kaker. Vi skal lage i stand koldtbord :-) alle gjestene kommer langveis fra, så vil ha skikkelig mat før de reiser hjem :-) vi inviterer kun nærmeste familue og noen tanter/onkler som vi har god kontakt med. Blir ca 30 stk. Alle gjestene er med hele tiden! Har bestilt blå løper som skal oppå hvite (høykvalitet) papirduker. Bestilt bordkort som skal stå på glassene og perler som skal ligge som pynt oppå løperen. Skal bestille blomster og ordne dekorasjoner. Og så har jeg bestilt trebokstaver slik at navnet hans skal stå som pynt på gavebordet :-)

Kantina på jobben til sambo :-) kirka blir kl 11, så blir vel mat fra 13 tiden og etterfulgt av kaffe og kaker. Vi skal lage i stand koldtbord :-) alle gjestene kommer langveis fra, så vil ha skikkelig mat før de reiser hjem :-) vi inviterer kun nærmeste familue og noen tanter/onkler som vi har god kontakt med. Blir ca 30 stk. Alle gjestene er med hele tiden! Har bestilt blå løper som skal oppå hvite (høykvalitet) papirduker. Bestilt bordkort som skal stå på glassene og perler som skal ligge som pynt oppå løperen. Skal bestille blomster og ordne dekorasjoner. Og så har jeg bestilt trebokstaver slik at navnet hans skal stå som pynt på gavebordet :-)
Åh, det hørtes fint og gjennomtenkt ut! Hvilke perler er det du bruker til pynt? Og hvor har du bestilt de trebokstavene?

Hvor skal dere feire dagen?
Når tenker dere ha middagen?
Hva skal dere servere?
Når tenker dere ha kaffe/kaker?
Hvem inviterer dere til hva?
Egne gjester til kaffien?
Ooog har dere noen tanker rundt hvordan dere skal pynte o.l.? :)

Leid lokaler ikke så langt unna kirken. Serverer koldtbord etter seremonien i kirken, ca kl 14/15. Kaffe/kaker etter det :)
Inviterer familie og et par vennepar, ca 50 gjester :O. Ingen egne gjester til kaffen.
Når det gjelder pynt har jeg ikke bestemt ennå, men blir hvit duk med blå pynt. Skal dra en tur innom div hobbybutikkef og søstrene grenes og se hva jeg finner :)

Vi har leid et flott lokalet. Maten blir når vi har ankommet lokalet og etter litt mingling;) vi skal ha koldtbord. Etter rydding er ferdig setter vi frem kaker. Blir litt bildetaking før kakene. Vi skal ha ca 30 gjester. Alle blir med på alt :) bord pynt blir hvertfall lilla organza løper med hvit papir duk under. Rosa servietter og annen pynt som jeg bestiller etterhvert :)

Okei :D Takk for mange svar! :) Høres ut som dere har gode planer :) Var så usikker på hvordan vi skal gjøre ting, spesielt med antall gjester..

Vi blir 30 stk med bare nærmeste familie og fadderene, men så vil jeg så gjerne invitere mine egne søskenbarn og må da invitere mine tanter og onkler også (på moren min sin side).

Søskenbarna mine er så små, og ser på lillegutt som en av dem, leker med han, vil trille tur, laget gaver når han ble født :) i tillegg til at vi har hatt dødsfall i nær familie som gjør at jeg vil gjøre det litt koselig for dem, da noen av de sliter veldig.. Men inviterer jeg dem så må jeg nesten invitere de på pappa sin side også, og DA blir vi mange.. Rundt 50 stk (og alle barna som da blir invitert er de under konfirmasjonsalder)..

Så jeg lurte på å invitere de til kaffi og kaker, slik at de fikk komme og være med litt.. Men vet liksom ikke hvordan man bruker å gjøre det? Har aldri vært kaffigjest i en dåp liksom :p Da vi bestiller koldtbord fra hotellet vi skal feire på, blir det fort alt for dyrt om jeg skal invitere alle på middag..

Ble en lang avhandling dette her :p

her inviterer jeg ikke likt på begge sider.. inviterer de vi har mest kontakt med.. ei av de er gammeltanta mi ;) jeg synes ikke man trenger å tenke sånn når det er dåp.. i konfirmasjon er det mer vanlig - tenker jeg

Okei :D Takk for mange svar! :) Høres ut som dere har gode planer :) Var så usikker på hvordan vi skal gjøre ting, spesielt med antall gjester..

Vi blir 30 stk med bare nærmeste familie og fadderene, men så vil jeg så gjerne invitere mine egne søskenbarn og må da invitere mine tanter og onkler også (på moren min sin side).

Søskenbarna mine er så små, og ser på lillegutt som en av dem, leker med han, vil trille tur, laget gaver når han ble født :) i tillegg til at vi har hatt dødsfall i nær familie som gjør at jeg vil gjøre det litt koselig for dem, da noen av de sliter veldig.. Men inviterer jeg dem så må jeg nesten invitere de på pappa sin side også, og DA blir vi mange.. Rundt 50 stk (og alle barna som da blir invitert er de under konfirmasjonsalder)..

Så jeg lurte på å invitere de til kaffi og kaker, slik at de fikk komme og være med litt.. Men vet liksom ikke hvordan man bruker å gjøre det? Har aldri vært kaffigjest i en dåp liksom :p Da vi bestiller koldtbord fra hotellet vi skal feire på, blir det fort alt for dyrt om jeg skal invitere alle på middag..

Vi ber de nærmeste til middag, ca 20 stk.
Våre onkler, tanter og søskenbarn ber vi kun til kaffe. Det blir for mange å be til middag, men vi vil gjerne at de skal komme og valgte derfor og invitere de på kaker :)

Vi ber de nærmeste til middag, ca 20 stk.
Våre onkler, tanter og søskenbarn ber vi kun til kaffe. Det blir for mange å be til middag, men vi vil gjerne at de skal komme og valgte derfor og invitere de på kaker :)
Så godt å høre at andre gjør det slik også! :) Googlet det og leste at mange mente det var den største fornærmelsen som fantes :p

Så godt å høre at andre gjør det slik også! :) Googlet det og leste at mange mente det var den største fornærmelsen som fantes :p

Jeg har blitt møtt med at de ikke forventet å bli bedd så her har de hvertfall blitt positivt overrasket :) de skjønner jo at vi ikke kan han 70 stk til middag :p

Vet du hva.. jeg inviterer to av tantene mine som jeg har god kontakt med (med følge), men ikke de 3 andre.. samme på sambos side.. inviter de barnet kommer til å ha mye kontakt med..! En dåp er ikke så lang som et bryllup, så jeg synes det r rart å invitere kun til kaffe.. men det er min mening ;-)

Her inviterer vi også kun de søskenbarna vi har endel med å gjøre, det er de samme som har vist interesse for barnet etter hun ble født. Og da ble det kun søskenbarn fra min side, ser på det som helt uproblematisk ;)

Dere som skal ha/hadde papirduk, hvor får man tak i sånne?

Her inviterer vi også kun de søskenbarna vi har endel med å gjøre, det er de samme som har vist interesse for barnet etter hun ble født. Og da ble det kun søskenbarn fra min side, ser på det som helt uproblematisk ;)

Dere som skal ha/hadde papirduk, hvor får man tak i sånne?
De har store ruller med papirduk på nille :)

Back
Topp