barnedåp

Her blir det nok dåp i juni en gang:) samme kirke som med storebror. Også har vi nok selskapet hos mine foreldre etterpå:) blir nok koldtbord denne gang og:) så eneste er pynt og innbydende og finne faddere :)

Her blir det dåp i juni eller august. Kommer litt ann på størrelsen på tulla og andre ting. Har alt bestemt faddere, tror vi bestemte det i sommer. Har mange onkler og tanter å ta av, så velger de som ikke var sist gang.

Har planlagt en del ja, har familie langt unna både her til lands og i Sverige, så jobber med å finne en dato det passer. Her i kommunen er det tre kirker med en og samme prest, så det er et lite puslespill å finne en dato hvor det både er gudstjeneste i "vår" kirke og som passer for dem som skal reise og oss selv (mannen jobber skift). Blir sannsynligvis i mai eller juni, da min søster gifter seg i juli og reiser på en måneds bryllupsreise etter det, og da blir sannsynligvis dåpskjolen for liten om vi venter til etter det. Dåpskjolen er en heklet slektskjole, og den siste som ble døpt i den var jente, så da er det riktig farge på blomstene og sløyfene allerede :) Har en liste over potensielle faddere, navnet er så og si klart, selskapet skal være på min mors kafè, tror kanskje det blir tapasbuffet til mat. Satser på å lage dåpskaka selv, har en del utstyr til å lage fondant-/marsipanpynt. Må bare få satt datoen og fikset noe pynt, så er vi vel ganske klare tror jeg! :)

Vi skal ikke døpe, jeg vil ha navnefest, men det vil ikke sambo. Vi bor i utlandet, så kanskje like greit at det ikke blir noe.

Vi har bestilt navnefest i Oslo rådhus i august. Er seremoni der i begynnelsen av juni også, men tar ikke sjansen på det. Sist hadde vi kolikkbaby, pluss at jeg mistet så mye blod etter fødselen at jeg var enda svimmel da han var 2 mnd. Mannens familie er fra Finnmark, så greit å gi de tid til å planlegge.

Her blir det dåp i april (påsken).
Har gjestelisten og bordkortene klare. Kikker nå rundt etter dåpskjole. Håper på å bli ferdig å planlegge alt for baby kommer!! :)

Back
Topp