Barnedåp/navnefest?

Micca

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Skal dere ha barnedåp eller navnefest? Eller har dere andre tradisjoner?

Vi har hatt dåp i helgen nå. :)

Vi skal ha privat navnfest. Tipper det blir over jul. I desember blir det sikkert litt for hektisk

Blir en Human-etisk navnefest, eventuelt. Seremonien er ikke viktig for oss, men å samle familiene over det nye familiemedlemmet i et hyggelig selskap er utrolig fint!

Her blir det dåp :)

Privat navnefest med kun nærmeste familie. Ikke så opptatt av det der, men hyggelig anledning til å samle fam på begge sider.

Vi hadde hjemmedåp når han va 17 daga, men vi skal å ha ånkli dåp (stadfestelse) om noen mnd. D e ikke nokka vi stresse me fåreløbi :)

Blir privat navnefest på oss også :) ikke er vi kristne og jeg likte ikke helt den humanetiske seremonien, men vi (jeg hvertfall) vil gjerne at vi samles og feirer det nye familiemedlemmet ❤️

Her var dåpen planlagt og kirken bestilt over en måned før lilletuppa vår ble født. Tidlig ute med planleggingen siden vi bor i Vestfold og skal ha dåpen i min hjembygd i Nordland. Ble litt logistikk med å få samboerens familie oppover, men nå er alt av reise ferdig planlagt og bestilt :)
For oss er dåp i kirke en koselig tradisjon. Gleder meg til at jenta vår skal bli døpt i samme kjole som jeg selv ble døpt i.

Her blir det nok privat navnefest for å samle familien og feire den lille :) Mulig vi venter til etter jul da det gjerne er så travelt i desember.

Back
Topp