Barnedåp eller navnefest...

Dåp her også den 17 august.

Hva slags budsjett har dere, folkens?
Ser ut til å passere 15.000 glatt hittil. Synes det er litt mye men vi har stor familie..

Sent from my iPhone using BV Forum
15.000!?? Hva går pengene til og hvor mange gjester? Mulig jeg har det veeeeldig enkelt for her tror jeg muligens jeg klarer meg med 1/3 del av ditt budsjett..

15.000!?? Hva går pengene til og hvor mange gjester? Mulig jeg har det veeeeldig enkelt for her tror jeg muligens jeg klarer meg med 1/3 del av ditt budsjett.. [/qoute]

Huff, jeg hadde også tenkt under 10.000... Vel, tenkte å gjøre det superenkelt for oss selv ved å ha laget etterpå hos en restaurant i gangavstand fra kirken. Mat blir altså 250,- pr pers og vi er ca 50 gjester. Litt komplisert og stor familie, har prøvd å skvise gjestelisten uten særlig hell :( 5 generasjoner på 2 sider blir fort folksomt.. Da er altså 12000 + alene i mat. Så kommer kjole og dekorasjoner som minimum. Invitasjoner får bli på PostIt-lapper :p

Neida, det ikke pengene det står på. Synes bare det hørtes litt vel ekstravagant ut. Hadde vi vært 1/3 kunne vi vært hjemme men når vi likevel må "ut" er ikke noen personer fra eller til avgjørende.

Ja, med 50 personer blir det bok fort dyrt. Og da forstår jwg at du vil/må ha det ute .. Jeg inviterer bare de aller nærmeste, og har også faddere innad i familien så vi blir ca 20 tror jeg. Spørs hvem det passer for. (Familie som bor i andre enden av landet) Sist tror jeg vi landet på ca 4- 5000,- men da var det kun 11 gjester. Kjole har jeg, og gjør ikke så mye ut av dekorasjoner etc.. Det blir fint men billig ;-) Hvor langt ut i familie er det vanlig å invitere?

Ja, med 50 personer blir det bok fort dyrt. Og da forstår jwg at du vil/må ha det ute .. Jeg inviterer bare de aller nærmeste, og har også faddere innad i familien så vi blir ca 20 tror jeg. Spørs hvem det passer for. (Familie som bor i andre enden av landet) Sist tror jeg vi landet på ca 4- 5000,- men da var det kun 11 gjester. Kjole har jeg, og gjør ikke så mye ut av dekorasjoner etc.. Det blir fint men billig ;-) Hvor langt ut i familie er det vanlig å invitere?

Det som "forventes" er vel oldeforeldre, besteforeldre, og tanter og onkler av barnet. Så kan man jo plusse på de man vil - her blir det i alle fall to vennepar som betyr mye for oss utenom :-)

Her blir det dåp 3.august, har leid lokal og skal ha koldtbord med delvis catering. Her blir det bare de aller nærmeste. Prøver å spare til kjøkken ;)

Dåp 14.09.14 på oss :-) Første de hadde ledig i den kirken vi ville :-)

Her blir det også dåp :) tenker å leie inn en kokk siden vi blir max 20..

Sniker. Vi skal å ha dåp 13/7 :) hvem kirke skal dere ha dåp i?

Sendt fra iphone via bv forums app

Her skal han døpes i Bragernes kirke i Drammen :) Der er jeg selv blitt konfirmert og det er en kjempe fin kirke, så valget var enkelt :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Vi skal ha dåp 13/7, så min mor og jeg er fullt i gang med planlegging. Vi inviterer snuppas tanter og onkler, besteforeldre og oldeforeldre, så da blir vi hele 14 stk, inkludert snuppa og den to år gamle kusina :D
Kaker fikser jeg og min mor, mat tenker vi tapas / mini koldtbord og lager noe selv, og får min mor, svigermor og svigerinna mi til å ta med seg noe de også, og så kan alle spise og skravle rundt i huset vårt som de har lyst!
Enkelt å greit, og ikke helt største budsjettet :)

Back
Topp