Barnebursdager... *lang*

lisemo

Elsker forumet
Hva er vanlig bortover når det gjelder å be inn de i barnehagen?

Så idag at det var lagt ut innbydelser til noen i barnehagen, men alle ble ikke bedt. Dette er unger på samme base det gjelder. Så at noen av de på basen til Amalie hadde fått, men ikke ho. Synes det er litt sårt på en måte, da jeg vet ho leker med de fleste, både gutter og jenter i barnehagen. Ho kommer også overens med de fleste. Men er det vanlig, at de bare ber noen på basen og ikke alle? Var både jenter og gutter som var bedt, så det ut som.

Hadde jeg skulle hatt selskap, så hadde jeg bedt alle jentene på samme base, og det vet jeg noen andre på bhg også har gjort. Dette for at ikke noen skal føle seg uttafor, og at alle er like mye verdt! Ja, ungene skal få velge mye sjøl, men er jo vi foreldre som legger opp til åssen de skal tenke og velge, på en måte. Jeg vil jo at Amalie skal inkludere alle, om de er bestevenner eller ikke. Samme åssen en ser på det, så vil det alltid være noen som ALDRI blir bedt på noe, i verste fall. Og jeg sjøl vet så altfor godt åssen det føles.... [:'(]

Jeg tenker nok likt som deg - be alle eller ingen, slik at ingen blir holdt utenfor! Kjempetrist når det er noen som ikke blir bedt [:(] Og ja, når de er så små så må jo foreldrene legge en styring på det!

Her har de ikke begynt med barneselskap i bhg enda, ikke som jeg har fått med meg hvertfall [;)][8D]

Håper de andre foreldrene til barna i bhg til jenta di inviterer alle barna, og at det bare en noen som ikke har tenkt så langt denne gangen [:-]

I vår barnehage blir alle som er født samme år bedt, både gutter og jenter. Det er det som er"regelen" er ikke så stor bhg da.
Jeg hadde tatt det opp med personalet i bhg jeg.
Her har ikke vi tenkt å be de i bhg, det blir først neste år!

Hele barnehagen er vel på rundt 70stk, er delt i liten og stor, med 2 baser på hver. Så er jo snakk om endel unger, men synes det kunne være greit å ha noe å gå etter.

Så når vi kommer så langt at vi skal ha, sånn ca neste år eller noe, så blir det alle eller ingen! [:)]

Jeg også synes det bør gå på privaten, om de ikke har tenk å be alle.

MEN: Ho har fått en innbydelse til bestekompisen sin idag da, den lå i hylla hennes når ho skulle hjem. [:D][:D] Men jeg er ganske sikker på at det ikke er fra samme person, da han ikke hadde kommet idag da jeg leverte. Pluss at det var annen farge på konvolutten. Ja, små bagateller, men en happy ending alikevel! [;)]

Og jeg kommer ikke til å be noen i bursdag iår når Amalie har bursdag, men kommer nok til å be alle når den tid kommer. Og heller håpe på pent vær, og at ikke alle kommer! [8D]

Jeg jobber i barnehage, og vi har en skreven regel..enten ber du alle eller ingen...(alle jentene eller guttene)

Så hvis jeg var deg så hadde jeg sjekket litt opp i barnehagen eller tatt dette opp med styrer eller ped.leder :)

skjønner tankene og følelsene dine! enig i at enten bør man be alle, eller ingen. eller så bør man sende invitasjonene i posten og ikke dele dem ut i barnehagen!
vi kommer heller ikke til å ha selskap med barn fra barnehagen hans i år tror jeg. venter til neste år. [:)]

I bhg her er det ikke lov å legge invitasjoner i bhg. Det synes jeg er helt ok mtp sånne situasjoner.
Her ber vi enda bare de vi har kontakt med på fritiden. Er en del i nærheten her som jeg kjenner fra før som fikk barn så å si samtidig, og da ber vi de iallefall et år til.
Etterhvert så blir det kanskje noen fler som T leker med i bhg også.

Jeg skjønner det dere sier. Samtidig ser jeg det også fra en annen side. Selv var jeg et litt sjenert barn som ikke likte oppmerksomhet fra mange, og ikke følte meg trygg sammen med så mange barn på en gang. Jeg ba alltid bare noen få i bursdagene mine, for det hadde rett og slett ikke vært noen morsom bursdag for meg om jeg hadde vært nødt til å feire den med så mange på en gang.

Kanskje flere barn har det slik? Jeg tror de færreste ønsker å stenge ute noen, men at de tenker praktisk eller økonomisk eller hva som er best/tryggest for barna.

I bhg her er t ikke lov å legge ut innbydelser i hyllenen, og akkurat pga noen blir bedt og andre ikke.
Synes det er helt greitt at det er sånn[:)]

ORIGINAL: Sonja Borge

Jeg skjønner det dere sier. Samtidig ser jeg det også fra en annen side. Selv var jeg et litt sjenert barn som ikke likte oppmerksomhet fra mange, og ikke følte meg trygg sammen med så mange barn på en gang. Jeg ba alltid bare noen få i bursdagene mine, for det hadde rett og slett ikke vært noen morsom bursdag for meg om jeg hadde vært nødt til å feire den med så mange på en gang.

Kanskje flere barn har det slik? Jeg tror de færreste ønsker å stenge ute noen, men at de tenker praktisk eller økonomisk eller hva som er best/tryggest for barna.

Skjønner det du skriver også, men da bør de ikke bruke barnehagen til sånne ting! Da får de finne på en annen måte å invitere barna på!

Småen har ikke blitt bedt til noen enda, og vi har heller ikke tenkt å invitere noen før til neste år. Er vanlig å begynne når de fyller 4 år her [:)] Når den tid kommer, inviterer vi nok alle guttene på samme alder.

Storebror har siden han ble 4 år, invitert alle guttene på sin gruppe (de som er født samme år) og kun en av jentene. Jenta blir invitert pga at de er bestevenner og "kjærester" og har kjent hverandre siden de var babyer. I tillegg er hun nabo. Vi inviterer også ett par andre barn fra nabolaget som han leker med på fritiden.

Ang resten av jentene, så synes jeg det er ok å ikke invitere dem. Blir veldig mange barn om alle på gruppa skal inviteres, og gutten vår liker ikke når det blir så mange barn på en gang. De andre på gruppa har også gjort det samme, dvs invitert alle av samme kjønn og kanskje en eller to av motsatt kjønn hvis de leker mye i lag.

ORIGINAL: Sonja Borge

Mye fornuftig i det du skriver her synes jeg. Det kan være forskjellige grunner for ikke å invitere alle.

Hos oss er det varierende hvor mange man ber, men vi har den regelen om at innbydelsene ikke får deles ut i barnehagen med mindre man ber alle.

Tre av jentene vesla er samme årgang som har hatt bursdag nå i år. En av dem vet jeg har feiret, men hun ble ikke bedt dit. Ei var hun bedt til (de ba alle), tredje vet jeg ikke om har hatt selskap. De to hun ikke har vært hos går heller ikke på samme avd., de har begynt på "stor" avd., der eldste vår går. Jeg vet ikke enda hvem som skal bes i vesla sin bursdag, men jeg vet at det ikke blir alle. Jeg får høre med personalet når det nærmer seg, hvem hun leker mest med for tiden.

Når eldste gikk på småbarnsavd. var de 11 2006-barn på avd. Fem av disse, 4 jenter og en gutt, var født første halvår, og disse fem har hele tiden bedt hverandre i bursdager. Det gjør de fremdeles, selv om de ble fordelt på to forskjellige avdelinger sommeren for to år siden. I år har hun imdlertid endel tilleggsønsker på hvem hun vil be (fra barnehagen) pluss at hun har vært bedt i noen flere bursdager enn før selv også, og da ber vi jo disse tilbake. Når vi så legger til to nabojenter og gutten til et vennepar er vi oppe i 15 barn i år. Vi skal få benket barna rundt bordet, men hvor i all verden skal vi gjøre av alle de voksne?[8|]

I Nora sin Bhg er det alle eller ingen. Om man bare ber noen må det da skje "utenom" Bhg. Altså ingen innbydelser deles ut i Bhg om ikke søle blir bedt.

Men nå er det en liten Bhg avd Nora går i, 5 jenter og 9 gutter.
Syns den praksisen er veldig grei. Spes når noen av ungene er så store att de skjønner ting.

Back
Topp