Barnebursdag...

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
hvor mye bruker dere på barneselskap?

Jeg for min del synes det er kosligst å ha det hjemme så kan jeg pynte å styre og lage masse kaker osv..
Men nå når min går i 2.klasse så er det et krav at man må be alle i samme kjønn og det er forsåvidt en fin regel så ingen blir utelatt.. her er det 15 gutter i klassen.. så da kan vi ikke ha det hjemme.. HAr ikke plass.. mulig neste år da kjellern blir ferdig oppussa ;)

Men nå i år som i fjor blir feiringa på lekeland blir 205kr pr hode er inkl mat,drikke og godtepose, kake tar vi med selv..

Syns forsåvidt ikke det er så ille, men med tanke på at det blir så mange så koster det en del allikevel, blir vel rundt 3000kr.. innbiller meg det blir mye billigere å ha det hjemme..? bare begynte å tenke på det nå som vi snart får vårt 3.barn.. kan ikke skryte på meg å si vi har 3000kr til overs hver mnd liksom så kan bli dyrt etterhvert.. Men nå skal det sies jeg håper på å få 100%fast jobb etter permisjonen :) Så da blir det mer å rutte med også ;)

Så hva gjør dere med barnebursdager? :)

Vi har feiret to bursdager for vår sønn til nå. Han har bursdag i begynnelsen av august, og begge gangene har vi vært kjempe heldige med været :) Vi har også begge gangene vært heldige å få låne hagen til svigers, der vi har samlet alle de nærmeste i familien og rett og slett tatt en grillings og kost oss ute hele dagen. Jeg er veldig glad i å stelle til tema fester :P Så første bursdagen ble det bondegårdsbursdag, der jeg handlet inn alt i bondegårdsstil. Svigers kjørte fram gråtasstraktoren sin, med henger som ble kakebord/gavebord :) Andre bursdagen var alt i Lynet McCueen :) Neste bursdag skal jeg dra igang en skikkelig sjørøverbursdag siden Kaptein Sabeltann er det gøyeste som fins for tiden. Da skal alle kle seg ut som sjørøvere, og vi skal lage skattejakt osv for alle barna som kommer i selskapet :) Man trenger ikke nødvendigvis å bruke så altfor mye penger på det, man må bare bruke fantasien :)

Vi har feiret to bursdager for vår sønn til nå. Han har bursdag i begynnelsen av august, og begge gangene har vi vært kjempe heldige med været :) Vi har også begge gangene vært heldige å få låne hagen til svigers, der vi har samlet alle de nærmeste i familien og rett og slett tatt en grillings og kost oss ute hele dagen. Jeg er veldig glad i å stelle til tema fester :p Så første bursdagen ble det bondegårdsbursdag, der jeg handlet inn alt i bondegårdsstil. Svigers kjørte fram gråtasstraktoren sin, med henger som ble kakebord/gavebord :) Andre bursdagen var alt i Lynet McCueen :) Neste bursdag skal jeg dra igang en skikkelig sjørøverbursdag siden Kaptein Sabeltann er det gøyeste som fins for tiden. Da skal alle kle seg ut som sjørøvere, og vi skal lage skattejakt osv for alle barna som kommer i selskapet :) Man trenger ikke nødvendigvis å bruke så altfor mye penger på det, man må bare bruke fantasien :)

Så gøy :)
Var ikke så avansert når min gikk i bhg heller, hadde en barnebursdag m 5barn og de kunne fiske godteriposene sine, lekte og var egentlig fornøyd med det ;) og så hadde vi en familiebursdag med slekt og venner dagen etter ;) Pleier å lage 4kaker pluss boller, så det blir litt mindre å ordne nå da :p

Her feirer vi hjemme, både barnehagebarn og skolebarn. Har heldigvis stor og anvendelig hage, og ingen vinterbarn, så vi pleier å legge opp til en del uteaktiviteter. Ingen av mine har noangang sagt noe som helst om at de ønsker noen annen slags feiring enn "vanlig selskap" her hjemme, og de hadde neppe fått det heller... Det er langt fra det vanlige her, heldigvis - fint å legge opp til en standard som er grei både økonomisk og praktisk for alle :)

Det er ikke en av de andre guttene som også snart har bursdag da? Tenkte dere kanskje kan feire sammen på lekeland..? :)

I klassen til vår gutt er de 18 gutter og vi hadde det hjemme. Vi har ganske stor stue så det gikk bra + vi var heldige med været så de kunne leke ute. Vi tenkte også på lekeland, men synes det er litt dyrt når vi faktisk har mulighet til å ha det hjemme. Vet ikke hvor mye vi brukte, men ikke i nærheten av 3000kr! Har du mulighet til å være ute i f.eks hagen, skogen, fotball-løkke e.l ville jeg gjort det.

Jeg bor i en blokkleilighet og har ikke mulighet til å ha plass til så mange unger, så jeg brukte lokalene på jobb. Og siden det er steemer der gadd jeg ikke å kjøpe papp, men masse ballonger og serpentiner som vi pynta med. Så fikk de pølse og stappe, saft, kake, muffins, gelé og godteposer. Det var ca 30 barn og brukte vel litt over 1000 lappen :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vi bruker minst mulig. 200+ pr barn er uaktuelt. Aller helst har vi utebursdager (hele året), og det koster oss kanskje 500kr for hele selskapet. Barna skal endelig kose seg og vi har selvsagt god mat og det som trengs, men jeg ser ikke vitsen med at det skal være så voldsomt!

Vi har hatt hjemme til nå, bruker ca 1500 kr tenker jeg til sammen. Vi har ikke stort hus men feirer ute.

Bruker mellom 2-3000. Spørs om det er hjemme, lekeland eller leigd lokale :) er med mat, kake, invitasjoner osv :)

<3 lille spire <3

Bruker vel 1000 kr på en barnebursdag for min 2.klassing med 14 andre jenter i klassen. Og da teller jeg også med familieselskapet som er etterpå. Har hjemmeselskap.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Litt avhengig av hvor en bor etc.

Bor en i et borettslag skal de fleste ha et velferdsrom/lokale som kan benyttes om en ikke har plass i leiligheten sin.

Dersom barnet har bursdag på sommerhalvåret kan en være ute. Planen min er å ha ake bursdag når mi elsdte blir 6 i januar. Forutsatt at det ikke blir for kaldt. Da er det utebursdag med grilling av pølser på bål og langpannekake ute.

Jeg forstår det slik at HI ikke har plass til barna. Men har du plass ute?

Jeg synes det er trist at fler og fler har bursdag ute på slike "lokaler".

Reglen om å ikke la noen stå igjen er fin, men det passer desverre ikke vår økonomi eller plass hjemme så vi lar oss ikke diktere av bursdagsregler. Vi inviterer noen få av hennes nærmeste venner og finner på noe hun har lyst til. Budsjettet ligger på ca 1000 kroner for fest med mat og evt planlagt aktivitet :)

Reglen om å ikke la noen stå igjen er fin, men det passer desverre ikke vår økonomi eller plass hjemme så vi lar oss ikke diktere av bursdagsregler. Vi inviterer noen få av hennes nærmeste venner og finner på noe hun har lyst til. Budsjettet ligger på ca 1000 kroner for fest med mat og evt planlagt aktivitet :)

1000 kr.. Da har dere jo et godt budsjett da :) da håper jeg dere leverer ut innbydeldene utenfor skolens område. Jeg ser ikke på en bursdagsregel som diktering men... Er vel heller for å verne om barna

Jeg har en liten leilighet.. 50 kvadrat.. Jenta mi har 10 jenter i klassen sin. Alle ble bedt :) satset på fint vær,, for har ikke akkurat store plassen inne.

Jeg brukte rett i underkant av 800 kr:) dette inkluderte pølser, indigrienser til brownies, gele, muffens, engangstallerken, plastkrus og plastbestikk :) orket ikke all oppvasken.

Her får vi låne barnehagen. Det koster oss ingenting så lenge vi rydder og koster. Er en super løsning som de fleste foreldre bruker. Da inviterer vi alle på den avdelingen. Vi var vel 18 stk. Brukte vel en 1000lapp på pølser, kake, godteposer, brus og pynt :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Her skal hele trinnet inviteres om invitasjoner deles ut på skolen. Det høres mer ut en det er, de er bare 14 i første klasse i år. (normalt er de 20-25, mulig regelen sier "samme kjønn" der)
Vi innleder med bursdag første uke på skolen, og satser på hele klassen en dag.

Håp om fint vær, men ingen garanti. Vi har plass til 14 unger hjemme, så det går greit uansett. Budsjettet blir da å bake kake, antakelig av en pose, jeg er ikke god på kake uten egg, pølser, engangsgreier. Regner ikke med mange tusen.

fra app

Det går an å leie en barnehage, gymsal på skolen, idrettshall, grendehus eller andre lokaler i nærheten, som regel for en billig penge ;) Eller så går det an å ha det ute! Spesielt på denne årstiden!! Vi har hatt utebursdag i november. Med bål :) hadde en lavvo å gå inn i dersom det ble regn

Sent from my iPhone using BV Forum

1000 kr.. Da har dere jo et godt budsjett da :) da håper jeg dere leverer ut innbydeldene utenfor skolens område. Jeg ser ikke på en bursdagsregel som diktering men... Er vel heller for å verne om barna
Vi sender invitasjon privat ja :)

Back
Topp