Barnebursdag og servering

Lillefrue

Elsker forumet
Nå nærmer det seg barnebursdagen til minstemann som fyller 5 i oktober.

Til mat i bursdagen ønsker han bare vafler egentlig.

Er det ok å servere vafler, sjokoladekake og gele? Eller må det være mer ordentlig mat?

Feiringen må bli på en søndag fra kl 13-15 pga jobbing. Så derfor tenkte jeg kanskje det kunne vært greit å servere vafler som minsten ønsker?!
Eller blir det bare sært??
Aldri arrangert barnebursdag før så vet ikke og husker ikke noe fra da jeg var liten selv :p
 
Om du ikke serverer mat (pølse, pizza, jeg bruker ofte pizzasnurrer, etc) bør det opplyses i invitasjonen. For man forventer i utgangspunktet at det serveres mat og ungene kommer derfor ganske sultne.

Vafler er godt, men hører med som "kaffimat" med mindre du tenker grove matvafler liksom.

Det er greit det. Men si fra så folk vet det.
 
Ja tenkte å skrive hva som blir servert på invitasjonen, det er planen uansett.
Syns det er feil å forvente enkelte ting av folk og jeg da selv i barnebursdag. Er tross alt snakk om 2 timer av en hel dag.
Og det er egentlig hva minsten vil ha som jeg vil sette fokus på. Så tror vi går for det, han vil ha det. Får heller lage en sunnere variant av vaflene så det blir mer mat :) ikke store forskjellen på det og pannekaker egentlig så.
 
Forventning om mat kommer av at det er det 95% servere og derfor sender man ikke mette unger i selskap fordi det er kjedelig for dem som har laget mat, så man gir dem frokost, men ikke lunsj når det er 13-15 (for lunsj rett før de drar er jo ikke lurt når de møtes med pølser)
Og får de da faktisk bare kaffimat så går de uten mat (bare kaker og sånn) til middag så nettopp derfor bør du opplyse om det. Forventningen kommer alrså av at det er det som er vanlig. Det er helt lov å la være. Men er helt greit at det ikke er mat bare det er informert om
 
Skjønner den. Og har som sagt tenkt til å skrive i invitasjonen hva som blir servert :) Bare syns noen ganger at forventingene er store til en 2 timers bursdag, 3 timer ja da kan jeg skjønne det. Men de skal ha tid til å gjøre andre ting enn å sitte ved bordet :) Bare stusser over det, det er alt. Jeg forventer det ikke da mine drar i bursdager liksom :)
 
De spiser sjokkerende fort opp alrså.

Vi servert på skolen gjerne pizzasnurrer og kake/gelen samtidig, og de spiser det de vil ha. Og etter en halv time var både gavene åpnet og maten spist....
 
Når jeg var liten var det liksom alltid pizza eller pølser og så kaker til dessert. Finnes ingen fasit. Gjør det slik du syntes passer og lykke til
 
Når jeg var liten var det liksom alltid pizza eller pølser og så kaker til dessert. Finnes ingen fasit. Gjør det slik du syntes passer og lykke til

Takk. Jeg kommer til å gjøre det som minsten ønsker :) vafler og så kake og gele. :) mener, det er jo hans dag :)
 
Nå nærmer det seg barnebursdagen til minstemann som fyller 5 i oktober.

Til mat i bursdagen ønsker han bare vafler egentlig.

Er det ok å servere vafler, sjokoladekake og gele? Eller må det være mer ordentlig mat?

Feiringen må bli på en søndag fra kl 13-15 pga jobbing. Så derfor tenkte jeg kanskje det kunne vært greit å servere vafler som minsten ønsker?!
Eller blir det bare sært??
Aldri arrangert barnebursdag før så vet ikke og husker ikke noe fra da jeg var liten selv :p
Jeg serverer varm mat (pizza eller pølser) og kaker :)
 
Back
Topp