Barnebilsete

Trallemor

Glad i forumet
Ja, vet jeg er tidlig ute. Men er det noe som har peiling på hva som er bra barnebilsete? Vil virkelig ha en bra og sikker stol. Er jo så mange ulike merker og modeller og jeg har ingen peiling.
Noen som har anbefalinger?

Jeg spurte om akkurat det samme på generell i dag, men det var lite respons å få.. Men mange anbefaler Maxi Cosi eller Izi sleep.. Men jeg vet alt for lite om dette å lurer egentlig på det samme![:)]

Akta Graco anbefales også.. Det har jeg kjøpt..

Vi hadde Akta Graco frem til for ca 3 uker siden. Da byttet vi til Graco cosmix som han kan ha til han er ca 4-5 år. Den er vendbar så fremdeles sitter han mot kjøreretningen.

Det er også en mulighet å ha baggen i bilen med sikerhetsnett. Et vennepar av oss hadde det. Virket  veldig praktisk særlig i starten. Gutten lå trygt og godt i baggen, mens vi måtte sette han i stolen. I starten syntes vi han virket liten til å sitte i stol. Nå som vi skal ha to barn i baksete skal vi bruke bilstol igjen, så det går jo greit altså.

vi har maxi cosi sete. er fornøyd med det. hvis du skal ha quinny-vogn kan du feste det rett på vogna (selv er jeg ikke fan av det de skal ikke sitte så mye når de er så små... men du ha muligheten)

men hvis du skal ha kombivogn (hard bag) har du mulighet til å bruke den. du kan enten kjøpe eller leie sikkerhetsnett. vi leide begge deler i 6 mnd.. skulle bare ha d pga vi skulle på en lang kjøretur men d ble så lenge for d var så praktisk...
f.eks hvis du er ute en kveld og har baby med, legger du den der når d er natt og har jo dyne osv på. skal du putte de i et sete vekker du de gjerne når du kler de og spenner de fast. og samme når du kommer hjem.. så ja bag er topp syns jeg[:)][:)][:)]

Hei.... Jeg har izi til min lille tulle, og er veldig fornøyd. hun sitter godt og med god støtte rundt hodet sitt. kan sitt i setet opp til 2 timer....
de sitter tryggere i de nye stolene enn å ligge i bagen med nett over, sier ny forskning( som forøvrig endrer seg veldig ofte) og ikke kjøpt brukt, for man vet ike om det har vært med i en kolisjon eller ikke. på lik linje med sikkerhetsbelte, hjelmer osv, må barneseter byttes ut etter en kolisjon.[:)]

izi kan også legges helt ned hvis du ønsker å ta med barnet ut i setet, og hun/han sovner........

ORIGINAL: pewsie

Akta Graco anbefales også.. Det har jeg kjøpt..

Det har vi til prisnessen meget fornøyd [:D], brukt det fra første kjøretur. Når begynner det å bli lite så nå må det snart byttes ut med det nye Graco setet vi har kjøpt til henne. Kjøre det andre klar til nr2 [:D]

Tusen takk for kjempe god hjelp.
Hva tror dere er best av å kjöpe Maxi Cosi CabrioFix eller Besafe Izisleep?

Back
Topp