barnebidrag

*WilliamPrinsen*

Elsker forumet
Har reagert litt på barnebidraget som jeg får. Fikk brev om at underholdsbidraget mitt er 470 siden ikke barnefar tjener noe, og bidragsforskuddet er på 680. Men totalt får jeg 680, denne er redusert siden jeg tjener så godt. Ikke skjønner jeg at de mener jeg tjener så godt akkurat men. Er dette riktig? Hva tror dere?

Nå er jeg arbeidsledig så skal endre dette, for om det går på inntekta så har jeg mindre nå enn jeg hadde. Er bidragsforskuddet det totale jeg får? for når jeg får inn 470 så får jeg 210 som bidragsforskudd.. hvorfor står det ikke det i brevet da lissom..

sorry litt lang og kronglete, håper noen vet dette [:)]
 
tror det er slik det fungerer ja. at om bidraget er lavere enn minstesatsen får du minstesats. usikker på om du får fullt bidragsforskudd nå som du er arb.ledig. burde det, men som sagt så vet jeg ikke siden bidraget er så lite i utg. punktet
 
Stemmer nok det der ja,jeg fikk 460 kr for to barn,så fikk jeg 800-900 kr som nav betalte.
 
ORIGINAL: Kathrin

Stemmer nok det der ja,jeg fikk 460 kr for to barn,så fikk jeg 800-900 kr som nav betalte.


okei jeg får 210 fra nav og 470 fra barnets far, syns det er lite asså [&:]
 
Kommer jo selvfølgelig helt ann på hav du tjener da.Om du har lav inntekt er det jo rart.prøv kalkulatoren på nav sin side.
 
Back
Topp