Barnebidrag..

"Fikk" 2600 før, men nå har BF slutta i jobben fordi han ikke ville betale for et barn han ikke ønsker å ha noe kontakt med.. ( han ringte meg og sa det på den måten..) Så nå har de regna på nytt, så nå får jeg 1900 kr, men han betaler aldri uansett.. Så jeg får minstesummen fra NAV hver mnd.

Jeg får to forskjellige bidrag fordi jeg har barn med 2 fedre..Med nr 1 får jeg 990 kr fordi vi har annenhver uke og så får jeg 420 kr fra nav fordi det han betaler er mindre enn bidragsforskuddet til nav. Med nr 2 får jeg alt fra nav da far har 0 samvær og jeg får 1410 kr 

vi har privat avtale... han betaler 1500kr i mnd og har gjort det i 6år...og kommer sikkert til å gjøre det til ungen bilr 18 hehe

pingvinenA skrev:
"Fikk" 2600 før, men nå har BF slutta i jobben fordi han ikke ville betale for et barn han ikke ønsker å ha noe kontakt med.. ( han ringte meg og sa det på den måten..) Så nå har de regna på nytt, så nå får jeg 1900 kr, men han betaler aldri uansett.. Så jeg får minstesummen fra NAV hver mnd.

Høres ut som en festlig fyr...opparbeider han seg ikke gjeld ved å ikke betale?

Tusen takk for svar damer :)

Jeg ser summen varierer veldig her, så jeg vet ikke helt om jeg ble noe klokere...

Her har eksen sagt han vil starte firma og ta utbytte for at jeg skal få mindre, for i det andre øyeblikket å si at han betaler det det koster for at jenten vår skal ha det bra..

for å si at han i år kommer til å tjene 300k mindre pga det går dårlig i markedet, noe jeg vet ikke stemmer.. kjenner jeg blir så oppgitt!

Burde vel bare la nav ta regnestykket.. men dilemmaet da er at han kommer til å levere de tre siste lønnslippene og der har han ikke tjent så mye pga han har villet ta det litt rolig..

zzsandra skrev:
jeg får 3070 i mnd.. da tjener far nesten 500 000 i året i forsvaret..

minstebidraget fra nav er 1070, som man får om man ikke har en far som er bidragspliktig..

Nei, det er 1300-og-noe.

2for1 skrev:

pingvinenA skrev:

Høres ut som en festlig fyr...opparbeider han seg ikke gjeld ved å ikke betale?

Jo, han gjør vell det. Men det tar en del tid før NAV tar avfære, det må være en "betydelig sum" før de gjør noe. De kan jo ikke trekke det direkte fra lønna hans heller. Og jeg orker ikke drive og purre osv. for at det skal gå kjappere, er sliten av hele situasjonen. Vet at han jobber en del svart for å tjene penger, men jeg orker ikke bry meg, Det er ikke verdt det.

Får 1090,- minstebidrag  syns det er rart de kan ha det så lavt, når far har 0 samvær så koster det mye mer enn 1000 i mnd å ha en unge altså, straffes for at far var arb ledig lenge..han er vel ikke det nå men vet ikke om jeg orker det styret med å søke om mer

Tøsa! skrev:

zzsandra skrev:

minstebidraget fra nav er 1070, som man får om man ikke har en far som er bidragspliktig..

Nei, det er 1300-og-noe.

Her er bf ikke bidragspliktig pga for lav inntekt og jeg får 710 kr i mnd fra Nav.Og det er da også penger bf IKKE skal tilbakebetale Nav.

Juliette skrev:
Får redusert forskudd, det er under tusen-lappen. Far har mye bidragsgjeld nå

her også. 700kr i mnd.  alt som eksen fikk tilbake på skatten blir trekt i barnebidrag. forresten, vil eg sjå nåkke til pengene eller kordan funker det?

Rebecca85 skrev:
Får 1090,- minstebidrag  syns det er rart de kan ha det så lavt, når far har 0 samvær så koster det mye mer enn 1000 i mnd å ha en unge altså, straffes for at far var arb ledig lenge..han er vel ikke det nå men vet ikke om jeg orker det styret med å søke om mer

Herregud å lavt minstebidraget er, husker da jeg var 16-18 så fikk jeg farsbidraget inn på min konto siden jeg hadde flytta hjemmefra og da fikk jeg 1020,- som var misntebidraget da. Det stiger ikke fort kan man si, sykt at de som ikke stiller opp for barna sine skal slippe så billig unna

larsen85 skrev:

Tøsa! skrev:

zzsandra skrev:

Nei, det er 1300-og-noe.

Her er bf ikke bidragspliktig pga for lav inntekt og jeg får 710 kr i mnd fra Nav.Og det er da også penger bf IKKE skal tilbakebetale Nav.

Da har du for høy inntekt til å få max.

Jeg er glad jeg får fullt forskudd fra NAV, for far til eldste min skal betale hele 170 kr i mnd i bidrag. Null samvær (ingen kontakt overhodet), mannen er i full jobb, men kjenner jeg ikke orker å ta runden med nav igjen..

FruSkjong skrev:
vi har privat avtale... han betaler 1500kr i mnd og har gjort det i 6år...og kommer sikkert til å gjøre det til ungen bilr 18 hehe

Samme her. Han tjener fire ganger mer enn meg i utgangspunktet, og det kan se ut som han vil få et stort lønnshopp hvis han gjør alvor av å bytte jobb. Hvis det skjer så kan det hende at jeg ber om at vi øker bidraget noe.

Back
Topp