Barnebidrag..

2for1

Flørter med forumet
kan jeg spørre hva du får eller hva som er normalt?

Jeg vet det kommer an på hva man tjener, men synes jeg hører at flesteparten får fra 3000 kr og oppover...

jeg spør her siden det er lite aktivitet i aleneforumet og at meg og x diskuterer bidrag og ikke kommet til en enighet..

nav regnet ut fra en beregnet inntekt på meg (hadde ikke inntekt på den tiden og nå tjener jeg mindre enn det de beregnet allikevel...).. jeg får ikke stønad til barnetilsyn og har ikke fordel av skatteklasse 2 fordi jeg er gift. 
BF tjente på den tiden et gitt beløp, om han tjener mer eller mindre nå blåser jeg i. 
De brukte ÅTTE mnd på å behandle endringssøknaden min sist, så det skal mye til for at jeg søker om endring på nytt... Det førte til at han fikk en solid baksmell og måtte etterbetale mange tusen fordi nav somler, og det fører jo bare til mer krangel mellom foreldre - så derfor gidder jeg ikke gjøre noe med det...

Får 3100. Har null samvær og som nevnt de andre tingene over der spiller også inn på bidragsstørrelsen.

Jeg får 750 kr pr barn, vi har to stykker sammen. 

jeg får 3070 i mnd.. da tjener far nesten 500 000 i året i forsvaret..

minstebidraget fra nav er 1070, som man får om man ikke har en far som er bidragspliktig..

takker for svar og håper flere svarer :)

Her tjener far nesten 600 000 kr i året.. så jeg mener han burde klare å betale 3000 kr i mnd.. når jeg sjekket ut på nav sin side, så kom jeg til rundt 4200, men er åpen for at han kan betale mindre, men ikke enn mindre enn 3000 kr..

(Nå vet jeg jo hva han har av utgifter osv og det er veldig lite)

2150,- Det spørs også hvor mye gjeld far har. De tar i betraktning at han skal klare å leve også.

Lissyjane skrev:
2150,- Det spørs også hvor mye gjeld far har. De tar i betraktning at han skal klare å leve også.

Sorry.. my bad......

hentet fra navs skjema for bidragspliktige:

Reiseutgifter til og fra arbeid må dokumenteres ved kopi
av månedskort. Du må opplyse om reiseavstand.
Dersom du ikke kan benytte kollektivtransport, må
arbeidsgiver, NAV lokalt eller lignende bekrefte at bil er
nødvendig for å komme til og fra arbeidet eller for å
utføre arbeidet. NAVI vil vurdere hva som kan regnes
som rimelige reiseutgifter.
Punkt 6
Du skal føre opp de faktiske utgiftene.
Dokumentasjon på boliglån må klart vise lånets formål
og nedbetalingstid. NAVI vil imidlertid vurdere hva som
kan regnes som rimelige boutgifter. Når det gjelder
nedbetalingstid på boliglån, regner NAVI med at 20 års
avdragstid er normalt for førsteprioritetslån innenfor 80%
av boligtaksten.
Ved husleie fremlegges leieavtale og kvittering for betalt
husleie. Strømutgifter og kommunale avgifter
dokumenteres med kopi av faktura. Av fakturaen må det
fremgå pris og for hvilken periode utgiften gjelder.
Boligforsikring dokumenteres med forsikringsavtale eller
faktura. Av dokumentasjonen må det fremgå hva som er
forsikringens objekt, hvilken periode forsikringen gjelder
og hva som er prisen.
Punkt 7
Hvis du krever fradrag for andre utgifter, må du
dokumentere og begrunne dette. Det tas ikke hensyn til
forbrukslån og studielån.

Dokumentasjon
Utgifter som ikke er dokumentert, vil ikke bli tatt
hensyn til når søknaden blir behandlet.

Jeg har fått alt fra 3500 til 5000, og det er da blitt endret enten grunnet oppgang i hans inntekt eller nedgang i min. Han har null samvær, jenta er pr idag 7,5 år, det går litt på hvilken aldersgruppe barna er i og :)

Edit : Jeg er student med deltidsarbeid, maks 100 000,- i året kan jeg tenke meg, BF tjener vel sikkert fra 500-600 000,-

EBmam skrev:
For å si det sånn, dersom de hadde tatt gjeld i betraktning så kunne jeg sett laangt etter bidrag her i gården for noen år tilbake, BF her hadde sikkert en mill i bare forbruks-gjeld samt saftig smell på skatt, boutgifter, bil osv osv, men jeg har fått alt fra 3500 til 5000, og det er da blitt endret enten grunnet oppgang i hans inntekt eller nedgang i min. Han har null samvær, jenta er pr idag 7,5 år, det går litt på hvilken aldersgruppe barna er i og :)

I følge det skjemaet jeg fant, så tar de hensyn til boliglån - men ikke studielån og forbrukslån.. Boliglånet skal heller ikke være uforholdsmessig stort ifht inntekt.. 

2for1 skrev:
Meya, 750 kr per barn?? Hvordan kan de ha seg at du får så lite?

Fordi jeg tjener mer enn han... Han har lite samvær da, så det er jo justert etter det da. Hvis han hadde hatt de normalt, hadde det vel blitt mindre. 

Dollface skrev:

EBmam skrev:
For å si det sånn, dersom de hadde tatt gjeld i betraktning så kunne jeg sett laangt etter bidrag her i gården for noen år tilbake, BF her hadde sikkert en mill i bare forbruks-gjeld samt saftig smell på skatt, boutgifter, bil osv osv, men jeg har fått alt fra 3500 til 5000, og det er da blitt endret enten grunnet oppgang i hans inntekt eller nedgang i min. Han har null samvær, jenta er pr idag 7,5 år, det går litt på hvilken aldersgruppe barna er i og :)

I følge det skjemaet jeg fant, så tar de hensyn til boliglån - men ikke studielån og forbrukslån.. Boliglånet skal heller ikke være uforholdsmessig stort ifht inntekt.. 

Redigerte innlegget mitt når jeg så det innlegget ang hva som ble hensyntatt, bare skumleste det og tenkte i mitt stille sinn  at jeg  sikkert er heelt på jordet, men ser jo at det bare er boliglån så er det jo forståelig hvorfor jeg alltid har hatt "godt" bidrag :)

0 samvær - 2000,- mnd

Her har vi privat avtale og han betaler samlet  2500,-pr mnd for 2 barn.. Samværet er fra fredag-søndag annen hver helg..( eller gjennomsnittet er hver 3 helg,men det er annen sak) så har skal egentlig betale mere ...

Får 2700 for 2 barn..
Han har vanlig samvær.. Annenhver helg og en dag i uken..

1410,- pr barn. jeg får bare fra NAV. Ingen samvær, barna er 11 og 12 år nå. 

har en gutt på 4 år og jeg og bf tjener ca like mye. vi har tatt utgangspunkt i kalkulatoren du finner på nav sine sider. han betaler 2500kr. han er hos bf annenhver helg + en dag annenhver uke.

Jeg får 2340.- samvær annenhver fredag til mandag.Det blir justert nå siden jeg har startet i jobb, så jeg er spent på hvor mye det evt går ned

Får ikke noe av barnefar. Han er ikke bidragspliktig pga lav inntekt. Dermed får jeg bidragsforskudd av nav. 1400 i mnd.

Back
Topp