Barnebidrag?

bondekone

Forumet er livet
Spør for en kamerat av meg som er alenefar. Han lurt på om det kunne stemme at han ikke skulle ha barnebidrag fra mor? Han hadde fått brev om at ho slapp å betale selv om ho er i jobb og tjener mer en ham, så han syntes det var rart at ho ikke skulle betale noe i det minste menner han at han burde ha rett på minste bidraget

Om han er alenefar og mor tjener mer enn han,har han rett på bidrag fra henne,ja..
Har han over 441600 har han ikke krav på no bidragsforskudd (det han man får fra Nav om ikke den andre parten betaler)..

for å se svar

*Musti* skrev:
Om han er alenefar og mor tjener mer enn han,har han rett på bidrag fra henne,ja..
Har han over 441600 har han ikke krav på no bidragsforskudd (det han man får fra Nav om ikke den andre parten betaler)..

ok da ska jeg si det til han
han har intekt på 390.000kr, siden han gikk ned i stilling da han fikk ansvare for ungene

det kan mulig være flere grunner til hvorfor han ikke får. Ville anbefalt han å spurt nav om en begrunnelse:)

men ut fra det du skriver, så burde han vel få noe ja!

* supermeg* skrev:
det kan mulig være flere grunner til hvorfor han ikke får. Ville anbefalt han å spurt nav om en begrunnelse:)

han sier til meg at han lurer på om de har gått ut i fra inntekten han hadde før han fikk ungene fast for da hadde han nesten inntekt på 500.000kr, eneste som står i breve fra nav er at han ikke fikk bidrag pga høy inntekt.
Kansje han bør klage på vedtakket for å se om det hjelper?

bondekone skrev:
* supermeg* skrev:

han sier til meg at han lurer på om de har gått ut i fra inntekten han hadde før han fikk ungene fast for da hadde han nesten inntekt på 500.000kr, eneste som står i breve fra nav er at han ikke fikk bidrag pga høy inntekt.

Det skal stå noe i vedtaksbrevet om hvilken inntekt de har lagt til grunn.. Be han klage og sende med ny dok på inntekt.

*Musti* skrev:
bondekone skrev:
* supermeg* skrev:

Det skal stå noe i vedtaksbrevet om hvilken inntekt de har lagt til grunn.. Be han klage og sende med ny dok på inntekt.

da ska jeg si det til ham
takk for infoen , han takker så mye

bondekone skrev:
*Musti* skrev:

ok da ska jeg si det til han

han har intekt på 390.000kr, siden han gikk ned i stilling da han fikk ansvare for ungene

jeg har ca samme inntekt som vennen din og eksen må betale meg barnebidrag. (jeg får bidragsforskudd siden han ikke betaler, men han har krav på seg om det)

Back
Topp