Barnebidrag og samvær

FrkVims

Betatt av forumet
Jeg har ei datter som i helgen skal i samvær med faren sin. Vi har en bidragsordning fastsatt av nav å pengene skulle vært inne før helgen. Dette er snakk om i overkant av 3000. Snakket nettopp med nav å han har enda ikke satt over pengene. Med -54 på bankkortet og tom tank på bilen, kan jeg sende en mld til barnefar å si at det er umulig for meg å få levert mini til samvær om han ikke betaler bidraget? Dette er snakk om en til sammen 5 timer kjøretur.

Hvis du ikke har penger til bensin, så får du si at han må komme å hente henne da.:)
Eller at han betaler ja.:)
Er jo en ærlig sak det.

Men håper nå at du har penger/lønn på vei snart. Penger må man ha for å leve.:)

Har alt vi trenger. Bortsett fra bensin til å få kjørt henne. Er jo forbaska når man følger et budsjett å pengene ikke kommer som de skal.. -.-

Ja da får han komme å hente henne.
Er skikkelig herk å ordne sånt privat om far ikke er til å stole på. Har hatt forskudd i 8 år uten at han har betalt noe selv. Men da har jeg vist at jeg har 1000 kroner. :)

(Nå vet jeg ikke hele historien her) men du vet du kan bli straffet for å ha holdt igjen barnet ved samvær... Han kan dra det opp i en evt sak.

Høres jo veldig rart ut om hun skal bli straffet for å holde igjen barnet når ikke han betaler inn bidrag. Men jeg har ikke greie på det altså.. ring de som har med det å gjøre å spør hva du bør gjøre?:-)

Har alt vi trenger. Bortsett fra bensin til å få kjørt henne. Er jo forbaska når man følger et budsjett å pengene ikke kommer som de skal.. -.-
Skjønner det.:) hvis han ikke betaler så nå du søke NAV om bidragsforskudd.

anbefaler deg å prøve å spare så du har en liten buffer, for det trengs innimellom.:)

Jeg hadde en buffer. Men den røyk i februar. Jeg er student å rimelig firkantet økonomisk. Nav har jeg snakket med å de sender automatisk ut bidragsforskudd innen 10. om ikke bidraget er inne ila begynnelsen av neste mnd. Vi har aldri vært vanskelige med hverandre når det kommer til samvær å jeg ser ingen grunn til at det skulle blitt en sak ut av dette, eller noe annet forsåvidt. Grunnet flytting å alt med seg så vil det være stramt frem til skatten kommer, har ingen mulighet til å bygge opp bufferen min igjen før det :)
Jeg har ihvertfall sendt han en hyggelig å saklig melding, så får vi se hva han sier.

Jeg hadde ringt ham og forklart situasjonen, og hørt hvorfor ikke pengene er kommet inn. Hvis han ikke setter over, ville jeg bedt om avtale gjennom NAV hvor de betaler deg og han betaler dem. Vet om flere som har en slik avtale.

Skjønner godt det er tomt, er alltid tom et par dager før lønn selv!

Vell vis dere har avtale via NAV p han enda ikke har betalt så får du hvertfall forskudd på konto innen den 10 mai.. Ikke at det hjelper nå :/.
Men jeg hadde tatt enntelefon til han å forklart situasjonen. At siden han ikke har betalt så har ikke du råd til bensin så han får heller komme å hente henne å kjøre begge veier :)
Du blir ikke straffer for det, du holder ikke barnet hjemme å borte fra far, du gir han valget om å hente selv siden penger du skulle hatt ikke er kommet :)
I tilfelle han allerede har betalt å NAV ikke har registrert det så må dere purre på NAV (har sjedd meg, da med fastrekk)
Men jeg ville ha snakka med han :) å hørt :)

Edit: hvis han ikke liker tilbudet om å kjøre begge veier så kan du jo evt tilby å kjøre begge veier en annen helg :)

Back
Topp