barnebidrag!!! Irritert

FrokenM

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Jeg er nå 37 uker gravid, og har da overhode ikke noe god dialog med bf. Han har ikke stillt opp noen ting , og jeg har da tenkt som så at jeg skal betale det gebyret til nav for å få de til å ordne bidraget så slipper jeg å krangle og diskutere med han. Sist jeg snakket med han , spurte han hvor mange penger jeg kom til å få, jeg svarte ærlig, sånn ca 17000 i mnd, ja, men hva f.. skal du med penger fra meg da , var svaret jeg fikk.. er det meninga at jeg skal føle dårlig samvittighet for at jeg skal "kreve" penger av han? Og viss han etter hvert har barnet vårt 1 gang i uka, og annen hver helg (noe jeg håper vi kan få til)  blir jeg jo trekt for dette ? siden dette var liksom grunnlaget hans til å ikke betale!?
Litt langt dette. Setter pris på svar! ;)

Ja og dere får vel barnebidrag selv om bf har litt samvær ?
Har ikke vist han den kalkulatoren nei, men det skal jeg si til han neste gang!

BF er typisk "sur, bitter gubbe", og du skal ikke ta deg nær av at han kommer med teite utsagn. [8D]
Bidrag skal BARNET ha, ikke DU, og det er ikke for at du skal ha masse penger, men fordi det er DYRT å ha barn og det er urettferdig om du skal ta alle utgifter på din kappe.

Så vidt jeg vet (ikke 100%) så berøres ikke bidraget av "minimumssamvær", altså en kveld hver uke og annenhver helg.
Samvær ut over dette kan påvirke bidraget, men så lenge det er mindre enn 50/50 vil du alltid motta MINST "minstebidraget" på rundt 1300 kroner.

ja jeg vet det. var det jeg prøvde å si og. men han mener at han heller da kan kjøpe ting til den lille snuppa i stedet for å gi meg penger.
men som sagt så gidder jeg ikke diskutere med han og velger å  gjør det igjennom nav, for vi hadde aldri blitt enige om ett beløp uansett, .. kanskje på svimlende 200 kr i hans mening, men er det da ikke sånn at han må også betale gebyret da ?

begge må betale gebyr,ca 870kr per pers.
Bidraget reguleres ette som hvor mye han har barnet.

Back
Topp