Barnebasseng i hagen

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Snuppa har et lite basseng i hagen. Og det jeg lurer på er om dere bytter vannet i det, isåfall hvor ofte? Her er det noen uker siden sist det var "badetemperatur" ute, så lurer på om jeg bør bytte vannet i bassenget nå eller bare la henne bade i det vannet som allerede er i bassenget? Ser jo at det er litt skittent, men det vil det jo uansett bli etter et bad eller to :p

jeg har kjøpt et middel til å ha oppi (vi har et som er 2 meter i diameter..), for å slippe å bytte det en gang i uka...
nå har det stått 4 uker, og det eneste som er oppi der av ekle ting er mygg..

i fjor ble det masse alger og shit, men i år - etter det middelet - niks, nada, nothing.. gennialt!

Skal bytte i dag da, for å få ut dyra.. tok sånn tid med melsikten min

Om det har stått i noen uker ville jeg bytta vann..
kommer jo litt an på størrelsen på bassengene sikkert, jeg har ett lite prinsesse badebasseng her, og det bytter jeg vannet veldig ofte. gjerne hver gang hun skal bade i det :)

Vi har bare et lite som er 120 cm bredt, type som består av 3 ringer når det blåses opp. Jeg tar nytt vann i hver dag, for synes det er ekkelt om det står. Samt at da er jeg redd det kommer fugler og annet som skiter oppi der, fysj og æsj. Står ute og ikke under tak da.

Er noe annet med store basseng, da ville jeg hatt renseting i.

Prøver tappe i vann tidlig om dagen så solen kan varme det opp, også evt supplere med oppvarma vann i bøtte. Hvis jeg vet vi skal bruke det den dagen og er hjemme.

Back
Topp