barneallergi

happymeg

Forelsket i forumet
Merket for noen dager siden noen utslett på Andreas mage, men det var så lite at jeg ikke tenkte mer over det. Igår så jeg det var mer da hun skulla ta kveldsbadet. Det var på magen, armhulene og mye på ryggen.. Det var ikke kommet bort til idag.. [&:] Tenkte å ta meg en tur på helsestasjonen imorgen om det ikke er borte da..
Hun får mm, litt kveldsgrøt (ris og hvetegrøt), noen dager fruktpure og sviskemos. bomullstøy blir vasket med blenda sesitive og ulltøy milo.

er ikke noe typisk allergifremkallende noe av det, eller?
har dere merket noe deres barn har fått utslett av?

Jeg ser hun har noen flekker på lårene og så en flekk på magen... Men aner ikke hva det kommer av.  De kommer og går litt..

Jeg hadde håpet at Andrea sitt utslett skulle forsvinne til idag, men nei :( var kjempe vanskelig å legge henne igjen idag. Og vi som var inne i i en fin flow.. kanskje det klødde litt eller va ubehagelig? [8|][:(]

KE har vært lett å legge, men hører hun ynker seg mye på babycallen...[&:]  Jeg mistenker at de tørre flekkene hennes kommer av at hun blir så fort for varm/svett.. Du må oppdatere hva hs sier om saken da. Jeg liker ikke min hs

Lillegull fikk dette for en mnd tid siden. Hs og lege sa det ikke nødvendigvis er en allergi, men en lett versjon av eksem. Kommer visst ofte rundt 4-5 mnd alder. Veldig vanlig på spedbarn og holdes i sjakk med fettrik krem, f eks A-creme eller Aderma Exomega morgen og kveld. Om det ikke gir seg med krem så er hydrokortison neste steg. Vi holder på med en slik kur nå[&:]

ORIGINAL: bet_

Lillegull fikk dette for en mnd tid siden. Hs og lege sa det ikke nødvendigvis er en allergi, men en lett versjon av eksem. Kommer visst ofte rundt 4-5 mnd alder. Veldig vanlig på spedbarn og holdes i sjakk med fettrik krem, f eks A-creme eller Aderma Exomega morgen og kveld. Om det ikke gir seg med krem så er hydrokortison neste steg. Vi holder på med en slik kur nå[&:]

Da skal jeg ivei å kjøpe a-creme imorgen :)

Snuppa her er også tidvis plaget med tørr hud og eksem på kropp og i panne/kinn.
Etter vi begynnte å smøre me Aderma Exomega morgen og kveld er det så godt som borte[:)][:)] (det var ganske ille

Vi har også tatt vekk alt av ullklær fordi vi merket at hun ble verre av det!

ORIGINAL: happymeg

ORIGINAL: bet_

Da skal jeg ivei å kjøpe a-creme imorgen :)

Jeg gikk over til Adermaen fordi det ikke hjalp med acremen [:)] Men her tror vi det er atopisk så kan jo hende acrem fungerer for dere [:)]

ORIGINAL: happymeg

Merket for noen dager siden noen utslett på Andreas mage, men det var så lite at jeg ikke tenkte mer over det. Igår så jeg det var mer da hun skulla ta kveldsbadet. Det var på magen, armhulene og mye på ryggen.. Det var ikke kommet bort til idag.. [&:] Tenkte å ta meg en tur på helsestasjonen imorgen om det ikke er borte da..
Hun får mm, litt kveldsgrøt (ris og hvetegrøt), noen dager fruktpure og sviskemos. bomullstøy blir vasket med blenda sesitive og ulltøy milo.

er ikke noe typisk allergifremkallende noe av det, eller?
har dere merket noe deres barn har fått utslett av?

*sniker fra september* -det kan komme av ull...[;)]

Takk for tips!![:D][:D] da skal krem i hus imorgen, og gi ulla en pause..
Håper det ikke er ull hun reagerer på altså.. har jo kjøpt så mye ull til henne i de neste størrelsene pluss at hun blir så klam av bomull[8|]

en evt gi vitapan (gul) hs tipsa om det..har sånn rød flekk i halsen hu mi..som ikke går vekk med sink..hs sa en kan prøve vitapan... hydrokortison e mer hvis du har skikkelig eksem og sånt og ingenting annet hjelper

Vi var til legen med utslettet til Anders i dag (husker du jeg hadde en lignende tråd?). Utslettet hans startet med områder som var rød ytterst og så gikk de over til å bli bare lys-rød, og nå er det kun store områder med tørr hud. Vi har smurt han i 1 til 2 uker, og de tørre flekkene forsvinner ikke. Lege sa det var barneeksem, og hun skrev ut kortisonsalve. Så nå skal vi bruke den salven for å få bukt med eksemet, og så smørre med fet krem for å forebygge. Jeg liker ikke å måtte bruke kortison på han, men legen sa at det var eneste måte for å få eksemet til å gå helt tilbake. [:'(]

Vi har ull-boikott nå og det ser ut til å hjelpe [:)] Forhåpentligvis er den værste kulden over. Hvis ikke så er det vistnok enkelte typer ull som ikke skal klø...[;)]

ORIGINAL: lillebambi

Vi var til legen med utslettet til Anders i dag (husker du jeg hadde en lignende tråd?). Utslettet hans startet med områder som var rød ytterst og så gikk de over til å bli bare lys-rød, og nå er det kun store områder med tørr hud. Vi har smurt han i 1 til 2 uker, og de tørre flekkene forsvinner ikke. Lege sa det var barneeksem, og hun skrev ut kortisonsalve. Så nå skal vi bruke den salven for å få bukt med eksemet, og så smørre med fet krem for å forebygge. Jeg liker ikke å måtte bruke kortison på han, men legen sa at det var eneste måte for å få eksemet til å gå helt tilbake. [:'(]

Vi har ull-boikott nå og det ser ut til å hjelpe [:)] Forhåpentligvis er den værste kulden over. Hvis ikke så er det vistnok enkelte typer ull som ikke skal klø...[;)]

ja, stemmer det :D mamma var her idag og så på det også. Er fortsatt utslett på henne, men ikke like mye sm igår da [:D] tenkte å prøve ull-boikott og noe mat boikott for å se om det forsvinner[;)] om ikke drar jeg til legen. tenke å se det ann et par dager til![:D]

Har Anders mye å eller? ser det ut som kortisonen funker? :)[:)]

Back
Topp