barne vakt

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
hjelper familien deres med barnevakt hvis dere trenger dette??? spesiellt når dere jobber..??? jeg og mannen min jobber kveld samtidig til tider og vi sliter med barnevakt for familien vil ikke hjelpe oss...[&o]er ikke helt villige.  svigemor jobber ikke og sitter bare hjemme og ser på tv. og søstrene til mannen sitter som regel hjemme de også. jobber ikke. og de sier nei til å komme hjem til oss og passe (barne barna, tante barna sine)[:(] så vi må dra 2 små unger ut til dem på kveldstid når de skulle egentlig ligget i sengen sin og sovet... skjønner de ikke kunnet ha gjort så mye hvis de hadde hatt jobb selv osv men de sitter rett og slett hjemme på ræva og ikke gjør en dritt[:@]

Det hørtes ikke noe kjekt ut...

Nå har vi jo ikke fått nurket vårt ut enda, men barnevakt vet jeg kommer til å bli det minste problemet.
Her kommer det til å bli "kjemping" om hvem som skal passe.

Forstår at dette må være frustrerene.

Ja, kan omtrent få barnevakt akkurat når det passer meg. mamma, pappa, besteforeldrene mine. Alle er super flinke til å stille opp[:)][:)]

ORIGINAL: Looney

Ja, kan omtrent få barnevakt akkurat når det passer meg. mamma, pappa, besteforeldrene mine. Alle er super flinke til å stille opp[:)][:)]

å heldig du da, men kommer de hjem til dere da eller

Nå har vi bare svigers i nærheten egentlig, foreldrene mine bor 45 minutter unna oss,
og det blir litt langt synes nå jeg! Men nå har vi egentlig aldri hatt behov for barnevakt
på en kveld..

Synd dere har det slik da [&o]

Vi og jobber kvelder samtidig, men har alliert oss med ei god veninne som har en datter på samme alder. Når vi jobber kveld så sover jenta vår hos de. Og når veninna mi jobber kveld så passer vi dattra hennes.
Vi er ikke ferdig på kvelden før i 11-12 tia, så å hente ho noen plass hadde vært uaktuelt.

Veldig synd at dere ikke har besteforeldre og tanter/onkler som ønsker å sitte barnevakt i ny og ne.. De fleste syntes jo det er koselig og setter pris på den tiden de kan få med de små...

Men når det er sagt så syntes jeg faktisk ikke du kan bli forbanna på de.. Det er ikke de som har valgt å få barn og man kan ikke regne med at de stiller opp i hytt og pine for å sitte barnevakt gratis.. Det virker som om det skjer relativt ofte at dere trenger barnevakt på kveldstid pga jobb og det er klart at det er kjedelig.. Hva med å prøve å finne ei kjekk barnevakt eller lignende som har lyst og ikke tar sånn alt for mye betalt?? Mange ungjenter (gutter og forsåvidt) som syntes det er en grei kveldsjobb... har selv sittet MYE barnevakt som ung.. Fikk mat og 200-300 kr kvelden når jeg var 13-14-15 år.. Gjorde en bra jobb jeg og barna koste seg!! ;) Håper dere finner en grei løsning på dette!!![:)]

Beklager å si det....
Men det er da ikke andres "plikt" å sørge for at dere får barnevakt?
Om dette er et stort problem, må dere leie inn barnevakt, eller bytte jobb.
Familie som ikke har annet å gjøre enn å sitte hjemme for å se tv, de har da all rett til å gjøre nettopp det...De er ikke pliktige til å sitte barnevakt.

Kunne ikke selv lagt opp til at andre skulle passet mitt barn imens jeg er på jobb uten at det var noe som var avtalt i forkant...

Beklager, men håper at dere finner en ordning på det.[:)]

ORIGINAL: AnneEmilie

ORIGINAL: sin_85

Det hørtes ikke noe kjekt ut...

Nå har vi jo ikke fått nurket vårt ut enda, men barnevakt vet jeg kommer til å bli det minste problemet.
Her kommer det til å bli "kjemping" om hvem som skal passe.

Forstår at dette må være frustrerene.

Det trodde vi også, for slik pratet begge sidene med besteforeldre...
Men den gang ei...[;)]
Rart med det når de kommer tilbake til virkeligheten[8D]

Skjønner deg godt. Vi har egentlig ikek noe problemmed barnevakt,men svigers føler jeg alltid har en formfor unskyldning. de passer niesen og nevøen tilsambo,gjerne en hel helg. Men når vi spør,så passer det aldri føler jeg. Eller så vil de ha en fri helg fordi de skal passe niesen og nevøen helgen etter. Jeg har sluttet å spørre de.Spør heller min mor og far,de stiller oppså lenge de kan.

Nå treger vi veldig sjeldent barnepass,men det er veldig greit å vite at noen stiller gledelig opp.

Kjip familie dere har høres det u som.. Vi har ikke noe familie rundt her vi, utenom foreldra til sambo, de er gamle og litt skrøpelige så ikke så greit å be dem være barnevakt for en på 14 mndr som er høyt og lavt. Men de stiller villig opp om vi ber dem, etter han begynte å gå har de stort sett bare passet ham etter han har lagt seg så de slipper å stresse sånn, de blir jo slitne av å løpe etter ham. Da er de hos oss. Har passet ham her hos oss når han har vært våken også, to ganger, er lettere for dem å passe hos oss for her er det tilrettelagt for små krabater, det er det ikke hos svigers, så blir travlere for dem å passe hjemme hos seg.

her stiller stort sett alle opp hvis vi trenger det...så sant det ikke er noe spesielt...

håper det ordner seg for dere...
hvis det er flere dager i uaka ville nok prøvd å fått tak i en fast barnevakt...

skjønner at dere ikke syntes det er greit at det er deres plikt å passe dem,det er jeg helt enig i. men dette er i deres kultur og oppdrasgelse at man skal stille opp for familien sin. det er sikkert rart for oss norske og tenke slikt, men dette har jeg  tilpasset meg siden jeg giftet meg inn i en sånn familie. men det er bare det at vi må stille opp til alle tider hvis de trenger noe, mens de ikke gidder. og det blir feil å bare sitte å ta imot, men ikke stille opp for oss da....

og dere som sier at dere får bare finne dere en annen jobb, det er ikke bare, bare. hvis dere har lest og sett hvor mye nedskjæringer og folk som får sparken nå til tider. lønn må mann ha for å leve sånn er det her i norge desverre.

og dette handler ikke om faste dager , bare en dag her og der innimellom. max 2 dager til tider. og tror det entlig er dårlig med noen fast barnevakt også for vi kjenner ingen her eller noen plasser som kan dette. bortsett fra familie.

[:)]Du får ta en tur til nærmeste ungdomsskole ,og henge opp en lapp med barnevakt ønskes.
Så får du intervjue de som er interessert - og ev. ta en prat med mor/far til den kommende barnevakt. La ungene bli kjent med barnevakten på forhånd.
Jeg har ennå ikke til dags dato hatt familie som barnevakt... De "kan" ikke...
Nå er heldigvis min eldste gammel nok til å passe lillebror ,så nå trenger jeg ingen barnevakt lenger.

[8|]Men ,uansett kultur - det er foreldres annsvar å passe egne barn! Så lenge man selv velger å få barn ,så må man selv passe på dem - eller skaffe noen til å passe på dem. Sånn er livet![:)]

ORIGINAL: **Bella**

Veldig synd at dere ikke har besteforeldre og tanter/onkler som ønsker å sitte barnevakt i ny og ne.. De fleste syntes jo det er koselig og setter pris på den tiden de kan få med de små...

Men når det er sagt så syntes jeg faktisk ikke du kan bli forbanna på de.. Det er ikke de som har valgt å få barn og man kan ikke regne med at de stiller opp i hytt og pine for å sitte barnevakt gratis.. Det virker som om det skjer relativt ofte at dere trenger barnevakt på kveldstid pga jobb og det er klart at det er kjedelig.. Hva med å prøve å finne ei kjekk barnevakt eller lignende som har lyst og ikke tar sånn alt for mye betalt?? Mange ungjenter (gutter og forsåvidt) som syntes det er en grei kveldsjobb... har selv sittet MYE barnevakt som ung.. Fikk mat og 200-300 kr kvelden når jeg var 13-14-15 år.. Gjorde en bra jobb jeg og barna koste seg!! ;) Håper dere finner en grei løsning på dette!!![:)]

Helt enig med deg!! som jeg skulle ha skrevet det selv:)

ORIGINAL: Looney

ORIGINAL: _Alex..Micamor_

[:)]Du får ta en tur til nærmeste ungdomsskole ,og henge opp en lapp med barnevakt ønskes.
Så får du intervjue de som er interessert - og ev. ta en prat med mor/far til den kommende barnevakt. La ungene bli kjent med barnevakten på forhånd.
Jeg har ennå ikke til dags dato hatt familie som barnevakt... De "kan" ikke...
Nå er heldigvis min eldste gammel nok til å passe lillebror ,så nå trenger jeg ingen barnevakt lenger.

[8|]Men ,uansett kultur - det er foreldres annsvar å passe egne barn! Så lenge man selv velger å få barn ,så må man selv passe på dem - eller skaffe noen til å passe på dem. Sånn er livet![:)]

ja sånn r livet ja[;)]
 men ikke lett for normenn og sette seg inn i hvordan andre kulturer er, det er faktisk sånn det funker der[:)]

Ikke mye barnevakter å skryte av her heller. All familie på farsiden bor på annen kant av landet, her er det mamma,pappa og søsteren min. De er liksom veldig ivrig på at vi skal komme på besøk til de, men søsteren min på 29 år har ikke passet han en time engangsiden han ble født. Mamma og de har vel hatt han til sammen 4-5 netter, halvt år siden sist. Vil ikke mase for mye heller, de er jo ikke akkurat ungdommer lenger. Men føler at det blir en del huffing hvis jeg bare spør om hun kan ta han et par timer så jeg kan få sove litt...

Back
Topp