Barne tv..

Det er sikkert ''fint'' iforhold til lyder og farger og slikt.. Men jentungen så på Dora når andre så på Drømmehage liksom... Og storkoste seg (Gjør det fortsatt.. ) Og har masse engelske ord i ordforrådet sitt, som ho bruker daglig..
Har mine tanker om Dora og Diego også, men der lærer hun hvertfall noe :p hihi...
Har ikke sett Dora, hvor går det? Her går det i NRK Super, så er mest Fantorangen, dinosaurtoget, Tilly og vennene, Lille rød traktor osv ;) men får vel vurdere å ta inn et par andre barnekanaler etterhvert.

Synes Drømmehagen er noe stort pjatt!!!! Her har aldri jentungen sett det tror jeg.. Heldigvis.. Er jo bare svada o_O
Du, drømmehagen er jo den perfekte barnevakten! Barna mine ble helt hypnotiserte i 20 min:D

Syns det er mye mas med Dora :p Generelt er det mye mas i all barne-tv som viser på Disney channel, fox etc. Er fornøyd når minste vil se på Emil og kaptein Sabeltann ;)

Syvåringen foretrekker mye av disse masete seriene på Disneychannel, men ser mye ok på NRK super også :) Hun gjemmer seg nå mye med ipaden da, så blir ikke så plaget av det. Men en gang og to pr uke finner vi frem til en kjekk film som alle kan sitte og se på :)

Ja, Dora funker her nå endelig også:) Og den fæle moderniserende Brannmann Sam.
Åh huff, den liker jentungen og :-( Har heldigvis funnet GAMLE Brannmann Sam på DVD, så har kjøpt dem!!! :-P hihi, Det nye greine er jo så fælt å se på!!!! :O

Har heldigvis ikke tv hjemme. Så kan være litt mer selektiv på hva som står på. Men fikk tips en gang vi lå med influensa om å installere drømmehagen appen. Da var det gjort. Han elsker det! -.- Jeg elsker det ikke.... Det er så hjernedødt! Altså, hvor har de det fra??

Husker også at jeg som liten fikk helt fnatt av tegneserier som var dårlig tegnet og der de var alt for høylytte og skrikete og dessuten ikke hadde noen morsomme poenger. Har ikke forandret mening nå :p

Åh huff, den liker jentungen og :-( Har heldigvis funnet GAMLE Brannmann Sam på DVD, så har kjøpt dem!!! :p hihi, Det nye greine er jo så fælt å se på!!!! :O
Den er gamle er så mye bedre:D

Takler ikke lille Jack jeg :p

Jeg takler ikke Lazytown, ninjago, barbie, eller de programmene hvor de absolutt må putte inn litt engelsk.

Skjønner heller ikke at 5åringen liker barbie, eventyrtid, tapper den pysete hunden og flere.

Vi pleier å se på mashka og mishka sammen, det er så morsomt
Jeg synes mashka og mishka er gørrkjedelig :-P
Ungene liker det heller ikke :-P

Godt smaken er som baken - delt ;-)

Hva var så mye bedre med det som var før spør da jeg ;-)

Nå må dere ikke glemme at før var dere barn, og likte det dere så da. Dagens barn liker det de ser nå.

Hva er problemet?

Er ikke noe mindre pedagogisk nå enn da akkurat ;-)
Synes jeg ;-)

Problemet er vel heller mot satt nå, at det er for pedagogisk :p Vet ikke akkurat om Muppets, Fraglene og Pingu var særlig pedagogisk ;)

Jeg hater Drømmehagen spesielt, Oso og alle disse hvor de skal blande norsk og engelsk. Greit nok det er pedagogisk riktig, men det er barnetv. Pedagogikk får de jo inn alle andre steder, så for min del trenger ikke absolutt alle barneprogrammene være det.

Back
Topp