barne tv/data

snika

Glad i forumet
hvor mye tid bruker barna forann tv/data/nettbrett ol ?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jentungen er 6 år. Hun kan bruke alt fra null tid, til sikkert så mye som 5-6 timer om dagen, men en vanlig dag er 10 minutter om morgenen, og 15-30 minutter om kvelden. Ikke fordi vi begrenser det, men fordi hun har maur i rompa.

Nettopp derfor får hun også sitte så mye hun vil de dagene det kan bli timesvis, fordi det hører med til sjeldenheten. Hadde hun sitti mye til vanlig hadde vi satt begrensninger på det.

Last edited:
Min 4åring ser ca 1/2t om dagen i veke dagene untagen fredag, då har vi filmkveld. Helgene er Det veldig forskjellig:) når han er syk tar eg ikkje tiden;) han på 8mnd intrisserer seg ikkje for tv i det hele tatt;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jentungen er 6 år. Hun kan bruke alt fra null tid, til sikkert så mye som 5-6 timer om dagen, men en vanlig dag er 10 minutter om morgenen, og 15-30 minutter om kvelden. Ikke fordi vi begrenser det, men fordi hun ikke har maur i rompa.

Nettopp derfor får hun også sitte så mye hun vil de dagene det kan bli timesvis, fordi det hører med til sjeldenheten. Hadde hun sitti mye til vanlig hadde vi satt begrensninger på det.

Det samme gjelder mine to på 3 og 5 år.

Varierer veldig. Tv'en står mye på her i huset, men guttungen bryr seg svært lite om den. Han er to år. Han bruker derimot litt tid på ipad/nettbrett stort sett hver dag. Begrenser bruken, men har ikke lenger noen fast tidsramme. Han ser på filmer eller spiller pedagogiske spill når han holder på, og er også veldig flink til å leke med lekene sine både alene og sammen med oss, samtidig som han også elsker å perle, pussle, tegne, lese bøker osv, så jeg tenker vi får inn mye bra både på den "gode gammeldagse måten" og ved bruk av teknologien som er nærmest uungåelig likevel :)

Veldig lite.

Nå har vi kun TV i stua i 2.etj, så de vil ikke sitte mye alene..

Men hver fredag ser vi litt bareTV, for da er det Kaptein Sabeltann. Og eldste spiller litt på Kurio på morningen i helgene, før lillesøster våkner.

Men det er veldig lite.

Varierende i grunn. Men føler det blir alt for mye:eek:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

4-åringen min ser som regel barne-TV, altså en halvtime hver kveld (da ser vi sammen med ham og snakker ofte om det han ser), men det er ikke uvanlig at han heller vil leke "ferdig" i stedet for å se på TV. I ukedagene er det uaktuelt med mer TV (såfremt han ikke er syk selvfølgelig, da får han se det han vil). I helgene spør han ofte om å få se litt TV fra morgenen, og det hender det han får lov til. Han har imdlertid litt maur i rumpa, så blir svært sjelden mer enn maks en halvtime. Nettbrettet bruker han av og til, men ikke særlig ofte..... Kanskje ca 15 min i uka i snitt (Kan bli mer hvis vi skal på lange kjøreturer f.eks.).

godt vi ikke er de eneste som føler det blir for mye tv

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det blir en del. Er det fri fra bhg og vi ikke har planer, kan det fort bli barne-tv fra 7.30-10, med frokost innimellom da. Deretter litt (en del) ipad og så barne-tv kl 18. Synes ikke det gjør noe når skal være hjemme å slappe av.

Hun er ikke så opptatt av tven og barnetv. Men spør om å få se på ipaden. Hun får ikke se hver dag, men en dag kan det bli et par timer. Jeg er mye dårlig, og da ligger vi på sofaen sammen og ser på film :)

Vi har ikke TV, så det blir ikke så mye! Men han ser litt på barne TV på nrk nett tv. Ipaden bruker han ekstremt sjeldent, kanskje på flyturer.

Veldig varierende!! Noen dager ingenting, andre både på morgenen, litt midt på dagen og på kvelden..

veldig lite, her får de se barneTV fra kl 18-18:30.. og nettbrett er kunn i bilen når vi kjører langt, eller sitter i timesvis i kø hos legen :P

Det er ikke mye når de ikke er syke. I ukedagene er d ikke hver dag de ser på en skjerm engang. Men noen ganger er jeg med dem og spiller wii, eller ser litt barne tv før sengetid. I helgene kan vi ha tvkos på morgen, og kandkje en film til lørdagsgodteriet. (Så sant vi ikke er på hytta!) Ingen ipad eller nettbrett til barna!

Sammenlagt blir d ikke mye tv på dem med mindre de er syke.

Jenta vår på 2 år får se barnetv før leggetid på enten nrk super eller disney junior, så det tilsier ca 30-40minutt. Er kos for både store og små. Hehe
men er ikke hver dag vel og merke, for ofte er det kos med leking på rommet med mama og pappa . Men hun er så obs på språk og ting de gjør så er spesielt å se hvor mye hun fsktisk skjønner av det hun ser på. :-)

Seksåringen alt frå ingenting til ein time. Som regel disney junior, av og til spel på nettbrett.

Åtteåringen kan ha opptil 2 t før skulen og 3-5 t etter, avhengig av kor lang skuledag han har, lekser, besøk og ev. andre planar.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Back
Topp