Barne og Ungdomsarbeider

Krølla82

Forumet er livet
Du som er barne og ungdoms arbeider, hvor jobber dere og hva slags arb oppgaver har dere?

Hvor mye er timelønna ? og ca årslønn?

Vurderer å ta nettstudie ama.[8D]

Jobber på vgs , elevassistent hjelper elever med fag / tilrettelegger oppgaver for de ... Årslønn 248700 kr , timelønn ??? Går på fastlønn jeg [:D]

ORIGINAL: *ceccemor*

jeg jobber i barnehage, arb oppgavene mine er å være sammen med barna,samarbeide med førskolelæreren og finne på aktiviteter og pedagogiske oppgaver...gi omsorg for barn og foreldre...
trives veldig godt som barne og ungdomsarbeider[:)]

årslønna er ikke den aller beste,ca 260 000 i året... utbetalt ca 16 000 i mnd,
men nok for meg,siden jeg trives så godt på jobben[:)]

260.000 kr er ikke så ille da jeg tjener 289.000 kr + tilegg i en jobb jeg har begynnt å hate over alt på jord og jeg pendler i tilegg 12 mil om dagen for å jobbe i denne jobben...[:'(]

ORIGINAL: Krølla82

jeg jobber i barnehage, arb oppgavene mine er å være sammen med barna,samarbeide med førskolelæreren og finne på aktiviteter og pedagogiske oppgaver...gi omsorg for barn og foreldre...
trives veldig godt som barne og ungdomsarbeider[:)]

årslønna er ikke den aller beste,ca 260 000 i året... utbetalt ca 16 000 i mnd,
men nok for meg,siden jeg trives så godt på jobben[:)]

260.000 kr er ikke så ille da jeg tjener 289.000 kr + tilegg i en jobb jeg har begynnt å hate over alt på jord og jeg pendler i tilegg 12 mil om dagen for å jobbe i denne jobben...[:'(]

neida, er ikke så ille,og så lenge jeg og vi klarer oss bra økonimisk så har jeg ikke lyst til å gjøre noe annet,nettopp fordi jeg er sååå glad i jobben min....[:)][:D]

Åh du er heldig...vil også ha det slik i jobben...og slippe den dritt pendlinga...[:'(]

Noen fler ?

jObber på vgs som miljøarbeider:) Da har jeg mange aktivitetr som elevkvelder, aktivitetsdager, oppfølging av enkelt elever, grupper med elever som sliter med konsentrasjon i store grupper, støtte i klasser hvor det er tøfft for læreren å være alene... det var det jeg kom på i farten...

etter tariff oppgjøret er lønnen som følger:

[font=helvetica-bold]

[:)]
ORIGINAL: litefrø

jObber på vgs som miljøarbeider:) Da har jeg mange aktivitetr som elevkvelder, aktivitetsdager, oppfølging av enkelt elever, grupper med elever som sliter med konsentrasjon i store grupper, støtte i klasser hvor det er tøfft for læreren å være alene... det var det jeg kom på i farten...

Det høres så spennende ut....

Hvis jeg tar barne og ungdomsarbeider via nettet så tar jeg den skriftelige delen av fagprøva når jeg er ferdig med skolen, men så må jeg jobbe 5 år før jeg kan ta fagprøva praktisk. Vil jeg da få elendig betalt de 5 årene?

Jeg har fått realkompetansevurdering i fagene på skolen. Så jobbet jeg et år i barnehage, et år på barneskole og et år her på vgs så kan jeg ta fagbrev... har ikke kommet så langt enda da men... men da er i allefall lønnen uten fagbrev. Se link over...

Jeg har fått realkompetansevurdering i fagene på skolen. Så jobbet jeg et år i barnehage, et år på barneskole og et år her på vgs så kan jeg ta fagbrev... har ikke kommet så langt enda da men... men da er i allefall lønnen uten fagbrev. Se link over...

ok det er jo bra da...men må man innom flere for skjellige typer bedrifter? både barnehage og skole?

[:D]jeg har jobbet som assistent i skolen i 2 år, der jobbet jg med.. assisterte lærerne ved ulike praktisk oppgaver, hadde noen elever som jg hadde ekstra undervisning for, og hjalp til i timene, og ved lagedager osv. kjempe morro.

holder på å ta teorien nå, ska ha eksamen om 1 uke...
jg har kun studert hjemme, måtte levere 2 oppgaver, fikk 3 å 5 på den siste kjempe fornøyd[:D] de studiet jg tar, er over 5 mnd ca...

ORIGINAL: Krølla82

ok det er jo bra da...men må man innom flere for skjellige typer bedrifter? både barnehage og skole?

man må innom alle aldersgrupper for å få fagbrev mener jeg. eller så  må man jobbe i 5 år tror jeg.. Men alt arbeid med barn blir trekt i fra på de 2,5-3 åra du trenger. Jeg fikk fra drag for alle ekstravakter i barnehage, det jeg har jobbet som turntrener og det jeg har jobbet som støttekontakt. I tillegg til de ordinøære jobbene mine innen for fagfeltet.

jeg har blitt realkompetansevurdert, det anbefaler jeg deg å gjøre før du melder deg på nki. For jeg var litt "dum" å meldte meg opp på nki og tok så realkompetanse og dermed stod jeg i alle fag og så var det jo ingen vits med nki... ble bare en haug med regninger av det... Og får du ikke til alle fag på realkompetansevurderingen, sølipper du unna med kun de fagene du ikke sto i.

realkompetansevurdering er kjempe ok. Du får læreplanen og ser litt på de s snakker man seg gjennom pungt for pungt. Kjempe ok synest jeg:)

ORIGINAL: 3 stars

Ka e det slags du går på då sia det bare tar 5 mnd?

e igjennom ressursentert her jg bor..
sku egentlig være 6 mnd, men takket være nav[:'(]  såå  ble de 5 mnd..
er bare teori biten da.. såå kommer resterende praksis etterpå..

Back
Topp