Barndåp

Smoothie

Blir kjent med forumet
Har så smått begynt å gruble over barndåp, og synes det er litt vanskelig. Hvem er det man "må" be? Er det f.eks. en uskreven regel at man må be oldeforeldre og/eller halvsøsken uansett hvor lite jeg/vi har med de å gjøre? Hvem ber dere, hvor mange tenker dere å be og hvem skal være faddere?

Vi har bedt besteforeldre og onkler og tanter med barn. Måtte sette streken der ettersom mannen min har fem søsken og vi da blir 38 stk (!) (13 barn under 7 år) faddere er valgt ut, min bror og kusine og min manns bror og moren

Man må be de man føler for er min tanke.. Ikke bry seg om hva andre mener.. Vi har aldri hatt med oldeforeldre..

Kun besteforeldre tanter/onkler og søskenbarn av dåpsbarnet.. Og faddere med familie om de er utenom :)

Her blir vi rundt 50 da jeg har ekstremt stor familie:p mine søsken med følge og barn blir alene 26stk :p (har 11 søsken....) har også bedt de aller nærmeste vennene, da hun ene skal være fadder. Vi skal ha 4 faddere. Broren til mannen min, datteren til søsteren min (hun er 20 år) og venninna mi. Har ikke klart å velge den fjerde enda, men blir en av mine brødre.

Vi har ikke dåp før i oktober så har ikke begynt å planlegge så mye enda:p men ser på litt inspirasjon på nett!

Her blir vi 50 stykk i dåpen:eek: Både jeg og mannen har store familier så da blir det bare sånn. Her er våre foreldre, besteforeldre og søsken med barn inviterte. Mannen sin bestekompis og eldste søster fadder og min bestevenninne og min mormor :)

Liten familie her, men vi har god kontakt med alle utenom samboers farmor, vi ber hennes likevel da. Blir oldeforeldre, besteforeldre, tanter og onkler til dåpsbarnet. Vi blir 15 gjester, 12 voksne og tre barn, pluss dåpsbarnet.
Her er det tantene og onkelene som er faddere, har dårlig erfaring med venner som faddere. Dåpen her blir 30.august, og da kjører vi en surprise vielse i kirken etter dåpen!

Liten familie her, men vi har god kontakt med alle utenom samboers farmor, vi ber hennes likevel da. Blir oldeforeldre, besteforeldre, tanter og onkler til dåpsbarnet. Vi blir 15 gjester, 12 voksne og tre barn, pluss dåpsbarnet.
Her er det tantene og onkelene som er faddere, har dårlig erfaring med venner som faddere. Dåpen her blir 30.august, og da kjører vi en surprise vielse i kirken etter dåpen!
Så gøy med et bryllup også!:)

Jeg har og lyst å ha surprise vielse.. Mannen er ikke helt enig :(

Vi tenker dåp i oktober, og kommer til å invitere besteforeldre, oldeforeldre, onkler, tanter og søskenbarn (til mini). I tillegg kommer selvsagt fadderne. :) Gleder oss masse, og håper det blir en fin og minnerik dag for oss alle :D

Blir oktober her også. Blir tanter og onkler til faddere. Skal bare ha 2 faddere.

Vi skal ha i midten av september. Vi har invitert oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn til baby samt faddere. Totalt 30 men alle kan ikke komme så vi blir nok rundt 20 Stk.

Back
Topp