Barndåp?

Har også tenkt på det :) Ikke kommet så mye lengere enn at jeg tror det blir i september ! :) Har 3 faddere jeg har lyst å ha, tenket om sambo vil ha like mange blir det jo 6 da? Men det må vel ikke være like mange fra hver side? Pynt, mat og kaker har vi ikke tenkt på enda:)

Har lagt ut 3 linker på tips&inspirasjons-tråden jeg lagde, men har ikke bestilt fra noen selv, så kan ikke skrive noe vurdering på de, så om noen har det, så skriv innpå så skal jeg legge det til på linkene hva folk syntes om de forskjellige nettbutikkene. :) Og alle som har begynt å planlegge og kanskje har noe klart får begynne å spamme ned tråden! :D

Vi har bestemt oss for to faddere og gudforeldre. Så det blir 4 stk i alt, og vi fikk høre at 4 var mer enn nok. :) 6 stykker er jo veldig mange! Kan ikke være lett å få tak i så mange faddere til nr to? :p
Hadde nok ikke vært noe problem å gå 6 til denne også .. Men er noe med at fadder er spesielt og da tar jeg ikke "hvem som helst" . :) så tror det blir 4stk ;)

Tja, har ikke planlagt i detalj da, men har noen ideer klare.

Dåpen blir mest sannsynlig 22. sept, skal ringe kirka snart og høre om de har gudstjeneste den dagen. Så står det mellom to lokaler. Gudforeldre er informert, men ikke de to fadderene.

Vi serverer nok sodd og har kakebord etterpå.

Dåpskjolen er en arvekjole på mannens side. Svigermor heklet den til sitt første tantebarn i 1976 og siden har den blitt brukt til 7 dåpsbarn etter det. Litt stas da :)

Godt å høre det er flere! Kirkekontoret lo da jeg ringte de i april og spurte når de skal ha gudstjenester i september :P Pga jakta må det være senest 22.september, og helga 1.sept er det konfirmasjon i kirka vår.

Faddere er klart, tenkte vi skulle spørre de første gang de møter mini. Blir bare to, forloveren til mannen og kusina mi :)
Lokale er klart, men ikke bestilt. 1 km unna oss, samme sted vi hadde bryllupsfesten.
Gjestelista skrev jeg i januar, men de vet ikke mannen :P
Tenker koldtbord til familie og faddere, og stort kakebord med familie, faddere og venner. Vi har så stor vennekrets, og for å slippe etterpålag en hel uke tenker jeg det er greit å ta altpå en dag. Syklubbjentene får kjøkkentjeneste til koldtbordet :)
Svigermor har sydd dåpskjole etter brudekjolen til mannens farmor. Knallfin! <3

Når det kommer til pynt vil jeg ha masse inspo! :D

Har tenkt å ha dåpen i august/ september:) vet hvilken kirke, og har to gode alternativer til lokale:) faddere er ikke helt bestemmt:)

Til storesøster hadde vi rosa, så lurer litt på om vi skal ha lilla denne gangen, men har ikke bestemmt det enda,

Hadde peoner til storesøster, og det er virkelig en nydelig blomst, men det er ikke tid for den i august/ september til gutten hadde vi hortensia:) kanskje litt vannskeligere med lilla tenker jeg... Hmmm

Pga familier på ulike kanter har vi funnet dato, men vi fikk ikke "booke" den hos kirka før ungen er ute ;) Har bestemt oss for lokale og meny for feiringa, men ikke snakket med dem. Så har jo tenkt litt ;)

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Her begynte jeg å planlegge litt, kjøpt inn litt bakeutstyr og rakk å teste en kakeoppskrift (cookie dough brownie) før hun kom 4 uker for tidlig :) får kose meg med planleggingen sammen med snuppa :)

Godt å høre at vi er fler som er tidlig ute :)
Har allerede bestilt litt fra ebay...bla. bittesmå blå plastsmokker, blått bånd i diverse bredder og papirlanterner til å henge opp.
Og har maaaaange ting lagret på "handle-etterhvert-lista" :P
Skal pynte med blå hortensia (troooor jeg) og sølvfargede lysestaker.
Har mange telysestaker som vi brukte i dåpen til storesøster + at vi skal ha sølvlysestaker til kronelys i tillegg.
Bordkortene har jeg sett for meg inni hodet mitt...så gjenstår det å se hvordan de blir til slutt da :P

Back
Topp