Barndåp?

LilleAnette

Forelsket i forumet
Bare jeg som er utrolig tidlig ute? :P Har allerede begynt å planlegge barndåp ettersom jeg tenker på døpe lillegutt ikke lenge etter at han har blitt 3 mnd (blir sikkert før begrunn av kirka) og jeg vil være ferdig med det meste sånn at jeg slipper å stresse sånn rett før barndåpen med ting som ikke er i orden.

Men tenker dere på å døpe? Isåfall, kanskje vi skal ha en tips og inspirasjons-innlegg, sånn at de som trenger litt hjelp og råd får det.

Gleder meg iallefall til dåpen til lillegutt og har tatt heeeeelt av med mamma når det gjelder pynting og invitasjoner/bordkort. :D

Så koselig! Jeg planlegger ingenting før hun er født :) Da kan jeg kose meg med det, hehe..
Men dåp er koselig! Skal ha dåp i kirka.

Så koselig! Jeg planlegger ingenting før hun er født :) Da kan jeg kose meg med det, hehe..
Men dåp er koselig! Skal ha dåp i kirka.
Greier ikke å vente så lenge jeg. Er så utålmodig og vil bare få han ut og ha dåp. :p Blir kirkelig dåp her også. :)

Hvis vi finner et navn da.... høhø
Når dere ser babyen deres så kommer det nok ett navn fallende ned i hodet deres. ;)

Men føler jeg er den eneste som begynner tidlig. :P

Eneste som er "planlagt" er at det blir i september og i kirka :) har dere bestemt dere for faddere allerede ? Storebror her har 6 stk . Og jeg er usikker på om denne skal ha så mange og .. Gjør vel ikke noe om det bare blir fire nå? Vil ikke spørre noen bare fordi han skal få samme antall faddere :p

Når dere ser babyen deres så kommer det nok ett navn fallende ned i hodet deres. ;)

Men føler jeg er den eneste som begynner tidlig. :p

Håper det :)

Hehe, er bare å begynne tidlig:)
Da slipper du jo og gjøre det ettter bebisen er født.
Jeg syntes ikke det var så mye planlegging med dåpen til førstemann, men jeg holdt jo på litt da. Bestillte mye fra nettet husker jeg. Og så laget jeg bilder på kubbelys. :)

Og det var jo ikke så mye som trengtes egentlig.
Vi pyntet et langbord, bestillte koldtbord og fikset kaker. :)

Bare jeg som er utrolig tidlig ute? :p Har allerede begynt å planlegge barndåp ettersom jeg tenker på døpe lillegutt ikke lenge etter at han har blitt 3 mnd (blir sikkert før begrunn av kirka) og jeg vil være ferdig med det meste sånn at jeg slipper å stresse sånn rett før barndåpen med ting som ikke er i orden.

Men tenker dere på å døpe? Isåfall, kanskje vi skal ha en tips og inspirasjons-innlegg, sånn at de som trenger litt hjelp og råd får det.

Gleder meg iallefall til dåpen til lillegutt og har tatt heeeeelt av med mamma når det gjelder pynting og invitasjoner/bordkort. :D
Ååå.. Så godt å lese dette innlegget her =) Hehe.. Jeg begynte også tidlig å tenke på dette =)
Jeg ville lage alle bordkort og invitasjoner selv, og siden jeg ikke aner hvordan tiden blir med liten i hus, er dette allerede ferdig =P Vi har en plan på kirka (står mellom to, så er ikke helt avklart enda) Også har vi funnet lokalet vi ønsker å ha det i..
Inspirasjonstråd var veldig lurt syntes jeg =)

Har planlagt litt. Vet iallfall at dåpen kommer til å være i september en gang, siden han da er 3mnd. Skal være i kirka, vet åssen lokale vi skal ha det på, og åssen mat vi skal ha til :)

Håper det :)

Hehe, er bare å begynne tidlig:)
Da slipper du jo og gjøre det ettter bebisen er født.
Jeg syntes ikke det var så mye planlegging med dåpen til førstemann, men jeg holdt jo på litt da. Bestillte mye fra nettet husker jeg. Og så laget jeg bilder på kubbelys. :)

Og det var jo ikke så mye som trengtes egentlig.
Vi pyntet et langbord, bestillte koldtbord og fikset kaker. :)
Tenker at det blir vel nok å tenke på når lille kommer, og ammetåka kommer vel å tar meg også kan jeg tenke meg. :p Så like greit å ha noe på stell, for som du gjorde til førstemann; jeg bestiller mye fra nett og greit å ha ha det i hus før barndåpen. :)

Ååå.. Så godt å lese dette innlegget her =) Hehe.. Jeg begynte også tidlig å tenke på dette =)
Jeg ville lage alle bordkort og invitasjoner selv, og siden jeg ikke aner hvordan tiden blir med liten i hus, er dette allerede ferdig =P Vi har en plan på kirka (står mellom to, så er ikke helt avklart enda) Også har vi funnet lokalet vi ønsker å ha det i..
Inspirasjonstråd var veldig lurt syntes jeg =)
ÅH! :D Jeg er så glad for at jeg ikke er den eneste! Får høre at jeg er så stressa og sånt fordi jeg begynner tidlig. :p
Jeg vil også lage bordkort og invitasjoner selv, så vil ha tid til å gjøre ferdig alle. Har du tenkt på hvordan bordkortene og invitasjonene skal se ut? :) Har heldigvis lokale og krike klart + folk som stiller opp som kokk og servitører, så har egentlig veldig mye på plass lenge før han er født. :p

Men da lager jeg en tråd jeg. :D

Eneste som er "planlagt" er at det blir i september og i kirka :) har dere bestemt dere for faddere allerede ? Storebror her har 6 stk . Og jeg er usikker på om denne skal ha så mange og .. Gjør vel ikke noe om det bare blir fire nå? Vil ikke spørre noen bare fordi han skal få samme antall faddere :p
Vi har bestemt oss for to faddere og gudforeldre. Så det blir 4 stk i alt, og vi fikk høre at 4 var mer enn nok. :) 6 stykker er jo veldig mange! Kan ikke være lett å få tak i så mange faddere til nr to? :p

Har planlagt litt. Vet iallfall at dåpen kommer til å være i september en gang, siden han da er 3mnd. Skal være i kirka, vet åssen lokale vi skal ha det på, og åssen mat vi skal ha til :)
Tenkte på september selv, men ettersom kirka ikke hadde noen gudstjenester før kl. 20.00 på kvelden hele september så ble det ikke det. Den gudstjenesten vi har fått nå er jo kl 16.00 og jeg syns nesten det er litt for seint også. :p Skal dere ha noe lokalmat eller gjør dere det enkelt å har koldtbord?

ÅH! :D Jeg er så glad for at jeg ikke er den eneste! Får høre at jeg er så stressa og sånt fordi jeg begynner tidlig. :p
Jeg vil også lage bordkort og invitasjoner selv, så vil ha tid til å gjøre ferdig alle. Har du tenkt på hvordan bordkortene og invitasjonene skal se ut? :) Har heldigvis lokale og krike klart + folk som stiller opp som kokk og servitører, så har egentlig veldig mye på plass lenge før han er født. :p

Men da lager jeg en tråd jeg. :D
Jepp =) Både invitasjonene og bordkortene er ferdig! Ble ferdig med siste i går.. Kan legge ut bilde bare jeg får tatt det =) Har ikke satt navn på bordkortene enda da.. men har så og si ferdig gjestelista! Samboer'n står og vipper litt mellom to aktuelle faddere bare =)
Ja, vi har også mat- og kakefolk klart =)
Jeg har bare forklart hvorfor jeg har begynt tidlig til folk som har lurt, og da har jeg bare fått tilbakemeldinger på at det var ikke så dumt =P Har også en plan for pyntinga i hodet =P Den kan riktignok forandre seg mange ganger innen den tid, men.. =)

Tenker at det blir vel nok å tenke på når lille kommer, og ammetåka kommer vel å tar meg også kan jeg tenke meg. :p Så like greit å ha noe på stell, for som du gjorde til førstemann; jeg bestiller mye fra nett og greit å ha ha det i hus før barndåpen. :)

Jepp, nettshopping er supert:) Veldig bedagelig shopping.
Det blir jo en annen årstid også. Sist satt jeg jo inne på svarteste vinteren og spekkulerte, denne gangen er det jo sommer og sol (jeg har bestilt en superfin sommer nemmelig) Så da er det jo greit å være ferdig med endel:)

Jeg tar gjerne imot tips til nettsider med dåpsstæsj :)

Jepp =) Både invitasjonene og bordkortene er ferdig! Ble ferdig med siste i går.. Kan legge ut bilde bare jeg får tatt det =) Har ikke satt navn på bordkortene enda da.. men har så og si ferdig gjestelista! Samboer'n står og vipper litt mellom to aktuelle faddere bare =)
Ja, vi har også mat- og kakefolk klart =)
Jeg har bare forklart hvorfor jeg har begynt tidlig til folk som har lurt, og da har jeg bare fått tilbakemeldinger på at det var ikke så dumt =P Har også en plan for pyntinga i hodet =P Den kan riktignok forandre seg mange ganger innen den tid, men.. =)
Vi som holder på får spamme hele tips og inspirasjonstråden til noen andre får ut fingeren. :') Jeg hadde Gudmor klar lenge før jeg fant ut at jeg var gravid, rett og slett fordi hun har vært min bestevenninne i mange mange år uansett hvor mye vi har kranglet og styrt på, mens samboer sleit litt med sine valg.
Har ikke vunnet å få kjøpt inn noe enda, men har gjort klar noen bestillinger på småtterier jeg vil ha. Jeg gleder meg sånn til å få unna ting! Det går jo så fort. :D

Tenkte på september selv, men ettersom kirka ikke hadde noen gudstjenester før kl. 20.00 på kvelden hele september så ble det ikke det. Den gudstjenesten vi har fått nå er jo kl 16.00 og jeg syns nesten det er litt for seint også. :p Skal dere ha noe lokalmat eller gjør dere det enkelt å har koldtbord?
Her er det alltid gudstjeneste kl 11, så da går det jo greit med det. Vi skal ha koldtbord...hadde det på de to andre og. Enkelt og greit, og mamma kjøper inn og lager maten. Og jeg syns koldtbord er så mye bedre, og billigere. Siden mamma handler inn og lager maten :) Også har vi da alltid vært i sverige og handlet der :)

Her blir det navnfest og jeg tror vi har selskapet hos mine foreldre. Blir koldtbord/tapas. Med storebror tror jeg ikke vi hadde invitasjoner,bare sendte sms til folk :oops:
Men nå skal det sies at han er født i april og vi giftet oss i august. Brukte de siste mnd før fødsel til å lage invitasjoner,bordkort og menyer til bryllupet. Og etterpå var det takkekort. Så det ble gjort veldig enkelt ift navnfesten. Men folk fikk takkekort etterpå da :p
Får ikke gjort noe nå uansett siden vi ikke vet kjønn,så da er det bare å ta det som det kommer ;)

Back
Topp