Barnas utvikling

IrenePirene

Forumet er livet
Vet ikke jeg om denne ligger her fra før, men synes den er ganske okey med tanke på hva barna "skal" kunne klare til hvilken tid [:)]

http://www.lekegrinda.com/det01.shtml

forsiden - med mange råd og tips osv

http://www.lekegrinda.com/Meny2.shtml

ser Imre henge en del etter :p

ORIGINAL: linnzzz

Det gjør Liam også ser jeg :P

Henger litt etter her og... 

dere ser at det er forskjell på "de fleste kan" "noen få kan" osv??

oi oi oi...Jonas og Markus er vist ca 5 mnd utviklingsmesig.........

Titter litt på den av og til jeg også, men tenker ikke stort over om Aron ikke får til noe han "burde"..
Hvert eneste barn utvikler seg forskjellig, ikke noe galt i å "henge litt etter" [:)]
Noen lærer aldri å krabbe før de går perfekt, noen sier ikke et ord før de plutselig prater nesten helt rent osv - alle er de unike

Aron kan forresten noe barn på 9 mnd'er kan, men er ikke heelt stø i det halvparten av de på 7'mnder kan [8D]

Hun er nå der hvor de fleste kan iallefall, ellers så er ikke hun den store raceren heller[:D]

Så kjekk den var, tusen takk[:)]

Har tårer i øynene... om en mnd kan hun si mamma og pappa? [:D]
Vet det er forskjellig, eldste sa ikke pappa før han var nærmere året.. han foretrakk og si "se der" [8D]

Henger litt etter her og, men hun har blitt flink til å prate i det siste... "jajaja" og "eeei" lyder så morsomt ! <3

oi her ligger vi litt foran her krabber han som en racer, tar tak i sprinklene i lekegrinda å reiser seg opp, står der lenge. legger vi han ned går det et min så står han igjen. blir han sliten setter han seg ned. og han viser tydelig hva han vill og får han det ikke blir det rama skrik og en skikkelig furte leppe. er så stolt [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: Tønna

Ja imre også, han er på 6mnd utviklingsmessig, men er 8mnd :) Men som andre sier her alle utvikler seg jo forskjellig :=) Er ikkje alle barn som kryper engang feks, før de kan gå :)

her ligger snuppa på 6-7 mnd stadiet, så hu er ganske midt på tre da ;) men, ja, når dere sier det.. Jeg krabbet aldri før jeg plutselig reiste meg opp og løp da jeg var 10 mnd ;) så er veldig individuelt ja...

Blir bare stressa jeg av å lese sånne... 

ORIGINAL: Tønna

Ja imre også, han er på 6mnd utviklingsmessig, men er 8mnd :) Men som andre sier her alle utvikler seg jo forskjellig :=) Er ikkje alle barn som kryper engang feks, før de kan gå :)

Jeg tar det med knusende ro altså, men må lnesten både le og gråte av at de liksom settes i bås, "de fleste kan" sitatet gjør sikkert mange mammaer lei seg og bekymra.
Vi har det veldig gøy med babyvelt om dagen, men plutselig så sitter de vel, de kan jo stå.....hi hi[:D]

ORIGINAL: Windy

Blir bare stressa jeg av å lese sånne... 

enig![;)] det kommer når det kommer... har jo vert på kontroll hos HS og alt er fint..de utvikler seg jo forskjellig alle[:D] er gla vi ser fremskritt i hjemmet selv!

Jeg var på 6 mndkontroll nå, og sa litt sånn "bekymret" at han er ikke i nærheten av å sitte alene (han blir 7 mnd 3 feb)
og da sa hun at det er veldig få som sitter når de er 7 mnd... Så nevnte jeg den listen her inne og hun sa at man må ikke følge slike lister, for det er så forskjell fra baby til baby.... De ser på helheten fra når de begynte med ting og hva de kan nå..

Så jeg kommer ikke til å se på den listen mer, og førstemann er gjene kjappere ute enn andre, tredje, fjeremann osv [:)]

Jeg syns det blir litt feil med sånne jeg, for barn er så utrolig forskjellige i utvikling [:)]

Matheus også. Han er snart 9.mnd, men ifølge det skjemaet ligger han på 6-7mnd utviklingmessig.

Michelle kan litt her og der..krabber,sitter selv og setter seg selv, reiser å står i lekegrinda og senga..sier mamma,pappa og vov( har en hund som sier mye vov vov,,hehe)men nå har jeg en mammadalt, som jeg ligger på gulvet med å leker med hele tida..så deilig at ho kan gå etter meg i gåstol og krabbe rundt, ellers hadde d ikke blitt gjort mye her..nå sover ho på fang, ellers hadde jeg aldri hatt tid til å sitte her.

Back
Topp