Barnas sovestilling

Tomrane

Elsker forumet
Hvordan sover barna deres??

Eirik sover i skikkelig bananstilling, altså svaier ryggen noe voldsomt [8|] Lurer på om dette er normalt?? Har lest en del om KISS og ser at dette kan være symptom på det. Har vært veldig obs på dette siden han ble tatt med sugekopp osv
Vurderer å kontakte manuellterapaut uansett, men har lyst til å høre hva dere synes først [:)]

Hva er kiss ?? hmm...

jaja, her sover han på ryggen, og beina helt opp på sia spriker skikkelig [:D]

Malene vil nesten bare sove på siden i skikkelig bananaStilling og hode langt bakover også armene oppover eller rett frem [:D]
har ingen mistanke om kiss-kid her.

ORIGINAL: Innnnah

Tuva søv mest på ryggen, men av og t på siden å [:)]

Samme gjør Cecilie!!!

Merker du andre plager til KISS? Manuellterapeut er nok ikke dumt nei. [:)] Vilja lå i bananstilling i badekaret før, men har blitt bedre nå. Når hun sover ligger hun mest på rygg, men i det siste har hun rullet seg opp på siden! [:)]

ORIGINAL: Irenemor82

Malene vil nesten bare sove på siden i skikkelig bananaStilling og hode langt bakover også armene oppover eller rett frem [:D]

Samme her, eller så ligger han på rygg, Ikke bekymret for kiss kid, beveger hodet like godt til begge sidene[;)] Men foretrekker å ligge på høyre side, men det gjør jeg og[:D]

Thea har også begynt å sove i bananstilling noen ganger. Var inne og leste om symptomene på KISS nå, og Thea har noen av dem, men jeg vet ikke helt om det er jeg som legger for mye i det nå, eller om det faktisk er noe. Hun driver litt med gulping, av og til flere ganger om dagen. Sover hele natta uten mat, men søvnen er ofte forstyrret og vi må opp å hjelpe henne inn i en god søvn flere ganger. Hun hadde ikke kolikk, men luftproblemer da hun var mindre.
På den andre siden ser vi hverken noe til utrøselig skriking, smerter eller noe av de andre symptomene.
Hadde dere bekymret dere? Noen som vet om ALLE de symptomene som står på listen må være tilstede for at skal kunne være KISS?

Nå tok jeg helt over tråden her...beklager.

ORIGINAL: Heleneo

Thea har også begynt å sove i bananstilling noen ganger. Var inne og leste om symptomene på KISS nå, og Thea har noen av dem, men jeg vet ikke helt om det er jeg som legger for mye i det nå, eller om det faktisk er noe. Hun driver litt med gulping, av og til flere ganger om dagen. Sover hele natta uten mat, men søvnen er ofte forstyrret og vi må opp å hjelpe henne inn i en god søvn flere ganger. Hun hadde ikke kolikk, men luftproblemer da hun var mindre.
På den andre siden ser vi hverken noe til utrøselig skriking, smerter eller noe av de andre symptomene.
Hadde dere bekymret dere? Noen som vet om ALLE de symptomene som står på listen må være tilstede for at skal kunne være KISS?

Nå tok jeg helt over tråden her...beklager.

Ja fyameg, ta tråden a gitt [;)]

Jeg har også bitt meg fast i flere av symtpomene som står der. Eirik er jo i utgangspunktet en veldig rolig gutt så jeg trodde ikke han kunne ha KISS, men da jeg fortalte om hvordan han sov og at han av og til våkner med et vræl om natta og er utrøstelig så sa venninda mi at det trenger i grunnen ikke være mer enn det for å ha en mild form for KISS. Han er jo også i faresonen når man tenker på hvilke babyer som er spesielt utsatt; han var over 4000 g, tatt med vakum, og lang fødsel (36 timer [:-]). Har fått nr til manuell terapaut fra venninda mi, så bestiller time uansett. Bedre å få sjekka det enn å la vær liksom [;)]

NL sover på rygg. Vi bruker pose på henne nå, for hun ble vekt av at hun snudde seg over på magen. Så nå har hun heller ikke så mye valg, men ser ut til at hun trives i den stillinga [;)]

Rygg eller siden her [:)]

ORIGINAL: Irenemor82

samme her også [:)]

Her sover vi også i bananstilling, men har ikke sett noe til de andre symptomene.

Back
Topp