Barna som ikke fikk hjerter...

Bonia

Elsker forumet
http://kobbaen.wordpress.com/2011/02/09/hjertebarna/

Denne florerer på facern nå.
Jeg kjente jeg ble skikkelig lei meg på vegne av de barna som ikke fikk hjerter.
Nå jobber ikke jeg i bhg, eller noe lignende, så det finnes helt sikkert en pedagogisk forklaring på dette.
Synest det virker som et grusomt-godt "hjelpemiddel" for å "se" hvilken barn som kanskje ikke blir sett.
Men hjertet mitt blør, og tenker masse på mine to små som jeg har i barnehage.

jeg jobber i barnehage, og i de barnehagene jeg har jobbet har vi hatt skjema over alle barna. Der har vi ulike farger ut i fra det samme systemet. svart for det barne du ikke har kontakt med og rød for den du har massse kontakt med osv.. Men det er en kjempe fin ting og gjøre, for hvert barn skal bli sett i løpet av dagen. Og dette kan hjelpe til der hverdagen bare går sin gang, og man ikke tenker noe over det. Tenk at det på flere avdelinger er 25 barn og flere, da er det mange å passe på. Men hvert barn trenger det,akkurat som vi voksene vil bli sett.

Det er et svært ømtålig tema - men bevisstgjøring er kjempeviktig.
Alle barna skal bli fulgt opp - og ved å bruke metoder som dette får man seg noen vekkere.

ORIGINAL: Imogene

Det er et svært ømtålig tema - men bevisstgjøring er kjempeviktig.
Alle barna skal bli fulgt opp - og ved å bruke metoder som dette får man seg noen vekkere.

Helt enig! Var en lang tråd om det på BV hin dagen.

Takk for svar, skal lete meg frem til den andre tråden[:)]

Back
Topp