Barn til frisør

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Når sluttet dere å klippe barna deres selv, og begynte å ta dem med til frisør isteden?
Og hvordan fikk dere dem til å sitte stille?

lurer jeg på og for nå er lillemor skamklipt og har fått fullstendig panikk for saksen. [&:]

Ei venninne av meg som er frisør sier unger er "umulige" til å sitte stille før de er tre år og opp. *ler*
Lover ikke godt [8D]

Men snuppa er heldigvis ikke den eneste i bhg med skamklipt hår. hehe huff.

snuppa her var nesten 2 år da hun var hos frisøren første gangen...
grunnen var at hun ikke hadde hår før det...hehehe

hun satt som en prest i stolen og var kjempe flink....

Snupp var til frisør første gang da ho var nesten halvannet.[:)]
Ho elsker å klippe seg, så sitter som en prest hver gang.[:D]

ORIGINAL: mammaslillejente

lurer jeg på og for nå er lillemor skamklipt og har fått fullstendig panikk for saksen. [&:]

Ei venninne av meg som er frisør sier unger er "umulige" til å sitte stille før de er tre år og opp. *ler*
Lover ikke godt [8D]

Men snuppa er heldigvis ikke den eneste i bhg med skamklipt hår. hehe huff.

Hehe. Gutten min er også skamklipt for øyeblikket. Det var derfor jeg lurte [8D]

Men du har jo gutt.. du kan jo ty til klippemaskin og ha det kort.. praktisk om sommeren dog.. [:D]
Men jah.. føler med deg. *ler*

ORIGINAL: mammaslillejente

Men du har jo gutt.. du kan jo ty til klippemaskin og ha det kort.. praktisk om sommeren dog.. [:D]
Men jah.. føler med deg. *ler*

Joa, det startet med at vi bare skulle stusse luggen, men han satt så urolig at det ble helt på skeiva. Så det ente med at vi tok alt. Han som hadde så flott rødt hår. Nå er det vekk[&o][&o]
Vel, vel. Det vokser jo ut igjen [:D]

haha er luggen som skapte trøbbel her og..

Første gangen (i mai) gikk det helt fint og hun lå fint og stille på stellebordet..

men sent forrige uke.. haha "NEI, mamma" fullstendig panikk etter en halvklipt lugg som ble alt for kort.. og den finnes ikke bein. hahahaha
Måtte ringe venninna mi og få henne til å komme kjørende fra 2 mil unna for å holde henne mens jeg klipte resten.. hun hyyyyylte [&o][8D]

Så nå skal den jaggu få være sånn litt... tenkte jeg skulle prøve med hårklyper, men de falt bare ut... *sukk*

Øykke til med klippinga... [:D]

tok hjemmeklippinga frem til i sommer, var hos frisør for første gang da og det gikk kjempefint. storkoste seg.
3 år gammel.

...
åssen det blir med lillemann vet jeg ikke, kan nok bli noen skamklipp-runder på han.. eller samme sveis som pappa.... (maskinklipp....)

Tanteungen min er klipt hos frisør hele fra starten, og det er aldri noe problem.
Lillemann skal klippe seg i en alder av 8 mnd i morgen [:D] Blir gøy å se hvordan det går!

småen var første gang da han var 3 år. før det klippa jeg selv de 3 hårstråa han hadde [;)]

uansett det gikk ikke akkurat bra, han skreik som jeg aldri har sett han skrike før. og jeg hadde jo forberedt han i dagevis. til slutt grein han sånn vi måtte bare gå. da vi imidlertid kom bort til bussholderplassen, ombestemte han seg. så vi gikk inn på rimi, kjøpte sånne snope biler .. og beita tilbake til frisøren. der hoppa han oppi stolen, mens han knaska på bilene sine. sa ikke et pip til de var ferdige. rare gutten min haha.

Han var 16 mnd når han fikk sin første klipp, den var hos frisøren. Han satt ganske stille, men ble litt uttolmodig på slutten. Hadde med litt rosiner og eple.
Snart klar for en ny klipp, så får vi se hvordan det går. Har funnet ut at det er greit og klippe tidlig på morgenen, før han blir forsliten.

hu var litt over året første gang.. hu elsker det.. vi går til en frisør som har laget et eget barnerom. der sitter de på sånn tivoli hest og elefant mens de blir klipt. de som ikek vil det, får stå i vonduet å se på bilene og eller hvor de vil nesten. de får premie når de er ferdig og kan få fargespray om de vil..
foreldre blir helt sjokka første gangen de er der som regel for de har dårlig erfaring med frisørtimer tidligere.

Jeg kan ikke klippe i det hele tatt, så begge guttene har gått til frisør fra de fikk nok hår til det og frem til håret ble tykt nok til å bruke maskin på.. Det vil si at eldste bruker jeg maskin på, mellomste må jeg til frisør med og lillemor har ikke hår.. [:D]
Hos de fleste frisørene jeg har vært har de vært vant til å klippe barn (noen av de ansatte iallefall), de har hatt spesielle barnestoler og barnefilm eller bestikkelser.. De har vært kjappe og det har sjeldent vært noen problemer..

Masse å lese her[;)]. Jeg er frisør selv, har vært i bransjen de siste 11-12 årene :-) Det finnes nok ikke noe fasitsvar på når det er best å begynne, men det viser seg ofte at dem som er klippa hjemme i noen år, er dem som hyler mest når dem skal klippes....det hender seff at en på halvannet også kan være umulig, men om man starter mykt, fjerner de få tussene som er, så blir ofte barnet vant til det. Derimort er det også viktig å forberede barnet. Bestill gjerne tid noen dager i forveien, og snakk om hva som skal skje.
Ikke bry dere om kapper og greier hvis barnet ikke vil ha dem på- noen takler dårlig å bli innpakka på det viset. Ellers er litt smådrops og juice et tips å ha med. Og for alt i verden, det hender at 4 åringer som er hos oss for første gang sitter som lys, dem også :-) Mange gutter er redd maskinen.....kan være lurt å bruke far til å vise litt med skjeggtrimmeren i tiden i forveien :-)

jeg klipte eldste EN gang, og ALDRI mer..... hun ble skamklipt stakkars!!!! her er det rett til frisørn når ungene skal klippes ja.. jeg skal nemlig ikke havne i samme situasjon som mamma, hun skamklipte meg i alle år hahahahahaha

gutten min var hos frisør i dag. satt heeelt stille og sutta på smokken[:D] fikk en fin liten hanekam[;)]

Mi var 1 år når hun var der første gang. Har vært eksemplarisk hver eneste gang siden.. Digger å få dra til frisøren[:D] Men det tror jeg er kun for at hun vet at hun får rosa stripe i håre.. Sånn spray.

Har alltid klipt Sander hos frisøren vi, han er snart 2 og vi har allerede klipt han 5 ganger.. Vi distraherer med bøker, traktorer og spruteflaska til frisøren, da går det som regel greit[:)]

Back
Topp