Barn som sover hele natta...

Min tar natta i ti-tiden, våkner kl 5-6 for mat. Da vil hun gjerne sove mer etterpå, og det er ikke meg imot :-D, så vi ligger til 9 cirka.

Han legger seg når jeg legger meg i og med at vi samsover, men oftest rundt 22-23-tiden, så våkner han for mat og bleieskift rundt 4-5-tiden, sover så til kl 10-ish, samme igjen, mat og bleie, og sover videre igjen, etcetc... Er sjeldent han er noe særlig våken, egentlig. Isåfall er ikke det lengre enn 1 time eller noe...

Legger seg med meg i 22-23 tiden, våkner mellom 6 og 7 for mat og da står i alle fall jeg opp, hun sover ofte videre :)

Her legger lillemor seg ca 19-20. Sover da til 06-07 ca:) har noen ganger 1 måltid midt på natta, men oftest sover ho hele natta :)

Her legger lillemor seg ca 19-20. Sover da til 06-07 ca:) har noen ganger 1 måltid midt på natta, men oftest sover ho hele natta :)
Det høres perfekt ut. Min tar også kvelden på samme tidspunkt og våkner gjerne to ganger for mat og står opp 5.30 hver dag uff slitsomt. Men så sovner han igjen rundt 6.30 da.

Her sovner hun ca ni, oppe for mat rundt to eller tre, så sover til fem eller seks, våken en liten time før hun kan sove noen timer igjen.. Men trives best i vogna, så ender som regel opp med tjue min soving he rog der før vi klare å komme oss ut med vogna..
Hvor mye spiser barna deres før de legger seg for kvelden?? Får henne ikke å sove natten igjennom, uansett hvor mye hun spiser... Babyen min er nå ni uker, når er det meningen de skal sove hele natten gjennom?

Wow ☺ så luksus! Hvor gammel er babyen din? min tar kvelden i 7-8 tiden og våkner for mat mellom 1 og 3 en gang også på nytt I 6-7 tiden. Da er hun klar til å stå opp. Er våken en times tid før hun må sove igjen.

Her sovner hun ca ni, oppe for mat rundt to eller tre, så sover til fem eller seks, våken en liten time før hun kan sove noen timer igjen.. Men trives best i vogna, så ender som regel opp med tjue min soving he rog der før vi klare å komme oss ut med vogna..
Hvor mye spiser barna deres før de legger seg for kvelden?? Får henne ikke å sove natten igjennom, uansett hvor mye hun spiser... Babyen min er nå ni uker, når er det meningen de skal sove hele natten gjennom?
Lurer også på hvor mye barn som sover natten gjennom allerede spiser før de legger seg. Min får mat siste gang for jeg legger meg en gang i 9-10 tiden (delammer) og prøver å utsette flasken lengst mulig før vi legger oss. Allikevel våkner han en gang mellom 1 og 3/4 for mat igjen. Da ammer jeg bare og han er som regel klar for å stå opp mellom 7 og 8.30 en gang (helst i 8 tiden). Har venner med små barn som sov rundt allerede ved 6-7 ukers alderen.

Storebror sov natten gjennom når han var seks uker. Ammet så vet jo ikke hvor mye han spiste, men han spiste ikke noe voldsomt mye før leggetid egentlig. Vesla sover seks timer sammenhengende noen ganger 7 og hun spiser heller ikke mer på kvelden. Spiser mest på formiddagen.

Wow ☺ så luksus! Hvor gammel er babyen din? min tar kvelden i 7-8 tiden og våkner for mat mellom 1 og 3 en gang også på nytt I 6-7 tiden. Da er hun klar til å stå opp. Er våken en times tid før hun må sove igjen.
Ho er 8 uker nå, har sovet sånn fra ho var 2,5uke :)

Det finnes vel like mange svar på det som det finnes babyer. Storebror på 2,5 år har fortsatt ikke sovet en hel natt. Lillebror er mye roligere om natta, og våkner for mat 2-3 ganger (mellom 22-07). De aller fleste babyer trenger mat på natta en god stund ennå, noen sover gjennom..

Lille legger seg i 22 tiden. Holder på og justere det gradvis til kl 8. Spiser i 3-4 tia og i 7 tia. Sover gjerne 1 time igjen etter maten kl 7 så da får jeg opp tvillingene og gjort klart mat til Skola før ho Våktner. Så er ho våken ca 1 time før det er Soving igjen. Har fått tak i sovevogn som skal stå på altan så nå skal ho få sove ute på dagen. Kansje blir det mer sammenhengende søvn da.

Dere som har barn som sover hele natten, alene, dere samsover ikke i samme seng, eller?
Jeg samsover i samme seng, og han nekter å sove uten enten pupp i munn eller ved å bli bysset.
Eller... Jeg kan sjeldent legge han fra meg - punktum.
Er lite tid til husarbeid eller så vidt pusse tennene jeg får gjort i fred, gitt...
Gråter bare hos pappa og våkner og skriker hvis jeg legger han i sin seng...

Dere som har barn som sover hele natten, alene, dere samsover ikke i samme seng, eller?
Jeg samsover i samme seng, og han nekter å sove uten enten pupp i munn eller ved å bli bysset.
Er lite tid til husarbeid eller så vidt pusse tennene jeg får gjort i fred, gitt...
Føler med deg, har en gutt som nå de siste 2-3 ukene har begynt å sove i babynest men da må han ha sovnet i enten armene mine eller bf eller til puppen min. Men han våkner ila natten for mat og vil da sove videre med puppen helst i munnen.

Lillemor ligger I egen seng. :) hverken hun eller jeg sover godt om vi ligger I samme seng. Da lukter ho puppen å blir bare urolig å gretten:)

Lillemor ligger I egen seng. :) hverken hun eller jeg sover godt om vi ligger I samme seng. Da lukter ho puppen å blir bare urolig å gretten:)

Han våkner med en gang jeg ikke er der, og skriker virkelig ut hvis han våkner i egen seng, prøver å legge han der i våken tilstand, og leker med uroen hans og slikt, så han skal bli vant til det, men han vil fortsatt ikke ligge der.
Han har begynt å sove tyngre på kveldene, så det går oppover, men da sover han bare i sofaen, oppå en dyne med pledd over seg, med meg sittende bortenfor.
Jeg føler ikke for å la han ligge der alene, gitt :p
Jeg håper at babyene får bedre søvnvaner når de blir rundt 3 mnd gamle, og de burde være kvitt mageproblemer... Da vet man jo at de ikke skriker pga det iallefall...

Her sover lillegutt hele natten, og han sover i egen seng. Har har sovet i grindseng helt fra vi kom hjem fra sykehuset :) ikke noe babynest eller noe.

Noen ganger bare er det sånn... Mine to eldste var omtrent som du beskriver.. De sov bedre etter å ha begynt med fast føde..
Vesla mi samsov og måtte bysses mye i begynnelsen, men nå har hun sovet i egen seng flere uker. Veldig uvant når man er vant med å samsove med babyene.. Mi sover godt i kjølige rom, og ute i vogn. Sover kun i armene mine når hun er i stua etc..

Back
Topp