Barn som krangler (blir gal!)

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Gutten på rett over to år, og syvåringen går sånn i tottene på hverandre. Blir halvgal. Er det vanlig at det begynner så tidlig?

Som regel er det jo han som plager henne, men ender alltid med skrik og grining fra en av dem.

Er visst hel vanlig.
Har vært der.
De er nå 3,5 og 8,5 og det har heldigvis begynt å bedre seg nå

Er helt vanlig. Jeg kranglet mye med min lillesøster som er 4 år yngre enn meg. Det begynte veldig tidlig og ga seg vel aldri. Kommer vel litt ann på personlighet også da.

Samme her! Fra morgen til kveld.....

Migrene sa du?
Hver dag!
De er nesten 3 og 4 år!
Mest sliten av skrikingen til lillesøster haha!

Samme her! Fra morgen til kveld.....

Migrene sa du?
Hver dag!
De er nesten 3 og 4 år!
Mest sliten av skrikingen til lillesøster haha!

Ja! Samme her. Min skriker som en illsint gris. De har jo også perioder der de er gode venner, men som regel er det da på hans premisser ;)
De tuller og herjer en del, men han forstår ikke grensene når det går fra kjekt, til vondt og ubehagelig. Vurderer det å prøve timeout, og sette han en plass når han blir voldsom. Han kan kaste, slå og lugge no skikkelig når han blir i modus :/

Last edited:
I følge barnepsykolog, er søskenkrangling sundt, men sikkert alt med måte. Når det begynner, er vel individuelt. Her er det tett mellom dei, men starta vel når yngste var ca 3 år. Nåken dagar er verre enn andre, og det er rart kor avhengig dei og er av kvarandre.

Mine to eldste på 4,5år og 6,5år kan krangle, men ingen av dem krangler med 2åringen.
Men det er sannsynligvis helt normalt :)

Her er det helt ekstremt i perioder! Er til å rive seg i håret og hyle selv av :( de er 6 og 7,5 år. Før eldste begynte på skolen var de verdens beste venner nesten hele tiden å kranglet veldig skjelden. Og nå når yngste også er begynt er det blitt enda verre. Gleder meg til tenårene:wtf:

Back
Topp