barn som ikke spiser

vi har prøvd å ikke mase.. det endte opp med to dager hvor hun ikke siste mer enn en halv skive til frokost begge dagene.. ingen middag og ingen kvelds, ho ville ikke ha...

ORIGINAL: strøkenfrøken

vi har prøvd å ikke mase.. det endte opp med to dager hvor hun ikke siste mer enn en halv skive til frokost begge dagene.. ingen middag og ingen kvelds, ho ville ikke ha...

Slik har vi det ofte[:)]
Men jeg tenker at han liker skive, men vil han ikke så vil han ikke[:)]

Sliter litt med maten enda siden jeg ble tvungen til å sitte med bordet og spise når jeg ikke var sulten[:-]

Hender vi lager smoothie til kvelds hvis han ikke har spist på dagen, da får vi lurt i han litt uten at det er "mat"[:)]

ORIGINAL: strøkenfrøken

Neivel.. Har hendt her også, men det retter seg fort. Kan jo også hende hun gjør det fordi hun vet hun kommer til å bli dullet med og få masse oppmerkosmhet i spisesituasjonen.  De har tilbud om mat til måltidene her, de får ikke noe annet enn det som blir servert, eller mat rett etterpå. De får vente til neste måltid. (som ikke er så langt unna..) Og mine unger spiser godt når de er sultne, mindre i perioder, er ikke kresne og lider ingen nød.. [;)]

Hehe, å mase på en 3 åring er som å be om trass[8D]

Som du vet som vil ikke Benjamin spise middag heller, uten at det er pølse og macaroni. Da får han beskjed om å la være å spise, men det blir ikke noe mat før til kvelds. VIl han ikke ha kvelds heller, så får han gå sulten til neste morgen. Det bestemmer han selv. Vi har lenge vært slappe med at han har fått spise det han vil ha, men nå er det slutt, vil han ikke ha middagen vi har laget, så får han gå uten mat, vil han ikke spise skive til kvelds, da får han vente til frokost med å spise. Høres kanskje grusomt ut å la en liten unge gå uten mat, men han får mat vist han vil ha, bare at han ikke får pølse til frokost, middag og kvelds.

Det verste er at han spiser som en hest i barnehagen. Sluker alt han får omtrent. Der er han forresten flink til å rydde opp etter seg også, noe han ikke er hjemme. Tror jeg må høre hva slags magi de bruker der.[>:]

Back
Topp