Barn som ikke spiser brød

Ramp3n

Glad i forumet
Begynner å gå litt tom for idéer. Dere som ikke sender med brød i matboksen til ungene deres i bhg/på skole, hva får de?

Eldste min på 9år spiser ikke om hun får med seg brød. Jeg lager ofte horn, pizzasnurrer, wraps, hun får middagsrester, matmuffins, Omeletter etc. Trenger mer å spille på, hun blir fort matlei ;)

Mine har fått med frokostblanding og melk på termos, tacolomper med smør og ost, yoghurt med havregryn, mine blir også fort matlei, så må prøve å variere både maten og frukten slik at de spiser. Hender i blant jeg sender med lompe med smør og litt sukker på, og sjokoladepålegg i blant.

Har en sånn jeg og. Han spiser litt brød. Av og til. Ikke alltid

Sender gjerne med pizzaboller, pastasalat, eggemuffins, men når kreativiteten eller kjøleskapet går tomt blir det brød og derved spiser han bare et par biter.

Får gjøre meg klar til en nytt år.

En brødlei her og...

Men han liker lite annet også, så her utgår både salater, muffinser, wraps, omeletter osv også... :o

Har laget horn, men var populært bare et par uker..

Han har selv snakket om å få melk på skolen et par dager i uka så han kan ha med frokostblanding. Så vi får bestille melk når vi ser timeplanen.

Hva med middagsrester? Fiskekaker, karbonader, vegetarburgere, kylling lår sammen med litt pasta skruer og grønnsaks staver.
Grove vaffler kan være et annet alternativ.

Jeg tenker at om dere ofte sender med kule/spennende ting som pizzasnurrer osv. er det ikke sååå rart om de ikke spiser brød når det er k matpakka. Blir jo en skuffelse på en måte.

Tror ingen barn hater alt brød. Godt brød med godt pålegg på spiser de om de ikke vet at om de ikke spiser det får de noe mye kulere på matpakken i morgen. Tenker jeg. Ellers er de kanskje ikke sultne nok?

Jeg tenker at om dere ofte sender med kule/spennende ting som pizzasnurrer osv. er det ikke sååå rart om de ikke spiser brød når det er k matpakka. Blir jo en skuffelse på en måte.

Tror ingen barn hater alt brød. Godt brød med godt pålegg på spiser de om de ikke vet at om de ikke spiser det får de noe mye kulere på matpakken i morgen. Tenker jeg. Ellers er de kanskje ikke sultne nok?
Unger er forskjellige og det som virker for en virker ikke nødvendigvis for alle.

Når barnet ditt helt plutselig uten grunn slutter å spise brød, så blir du litt desperat. Når du sender med favoritt pålegget i håp om at det spiser og det kommer hjem 3 mnd på rad nesten uten å røre maten. Når barnet så begynner på skolen hva gjør du da? Lar du barnet ditt gå uten næring i 10 timer, eller finner du på noe? Kjøleskapsgrøt til frokost, omelett til lunsj og en liten boks med smør fordi det er det eneste som blir spist på de 2 grove knekkebrødene du sender med.

Mine barn har aldri fått noe annet en godt brød og godt pålegg før de begynte å sulte seg selv.

Kanskje ditt barn gjør det ja, men barn er forskjellige.
Ikke synes jeg pizzasnurrer hverken er så spennende eller kult heller da.
Jeg hatet å få brød selv, det koster meg svært lite å Sende med mitt barn andre ting som da gjør at han faktisk spiser og får i seg den næringen han trenger får å klare å yte på skolen.

Kanskje ditt barn gjør det ja, men barn er forskjellige.
Ikke synes jeg pizzasnurrer hverken er så spennende eller kult heller da.
Jeg hatet å få brød selv, det koster meg svært lite å Sende med mitt barn andre ting som da gjør at han faktisk spiser og får i seg den næringen han trenger får å klare å yte på skolen.
Sign.

Lapper i ulike former, gjerne med grønnsaker (gulrot, squash, avokado, osv.), havrevafler, fylte lomper, grove matmuffins, horn, baguett, omelett, pastasalat, havrekjeks, osv.

Brødmat er gørrkjedelig så det skjønner jeg.

Falafelboller, pasta og salat
Kyllingfilet i biter, pasta og salat
Pizzasnurrer og salat
Laks i terninger og grønnsaksstaver
Suppe på termos
Pannekaker og en boks syltetøy (ha havregeyn i røra)
Vafler med brunost (ha hakkede nøtter og havregryn i røra)
Pølsebiter, osteterninger, gulrotbiter og pasta

Når jeg skriver pasta så tenker jeg at det finnes ett hav av muligheter. Pasta i alle former og fasonger. Velg gjerne fullkorn.

Viktig å tenke at mat er bensin for en liten kropp som skal holde ut en hel dag. Velg gode proteinkilder og karbohydrater som er trege.
Og noen ganger må man bare sende med den brødskiva. Og spise den. Viktig å ikke dille opp matpakken hver dag, men lære barnet at noen ganger må vi alle spise kjedelig mat.

Back
Topp