Barn som ikke LIKER melk?

Har du det!??
[:)]
Tobias er 2 år og har aldri lært seg å like melk! Vi har prøvd å introdusere flere ganger,men han nekter å drikke det!

Andre med erfaring!? Er jo redd han ikke får i seg nok kalsium... Jeg selv elsker melk, og har sterke og gode tenner.. Pappan her i huset er ikke så glad i melk, men drakk det som barn...

Er "toget gått" ? Eller kan han lære å like det senere!??[:)]

Lurer jeg og

Jeg har ikke det, men jeg har aldri lært meg og drikke melk. Prøvde virkelig når jeg var mindre, men klarer det ikke. Har aldri hatt kalsium mangel. Spist yoghurt og ost som inneholder melk. 

elise paa 1 aar liker heller ikke melk. vill ikke ha lettmelk,h melk, sjokomelk, varm melk ....... har provd alt. hun spiser yogurt og grot men drikker ikke noe melk..

ORIGINAL: anne84mod

elise paa 1 aar liker heller ikke melk. vill ikke ha lettmelk,h melk, sjokomelk, varm melk ....... har provd alt. hun spiser yogurt og grot men drikker ikke noe melk..

Ja det gjør Tobias også.. Liker Yoghurt og drikkebiola og grøt.. Og ellers så liker han jo ost og andre ting med med mye melk i...

liker ikke melk selv jeg ;) kan drikke det, men synes ikke det smaker så godt som alle skal ha det til [:'(]
Men har ikke hatt kalsium-problemer.. får det i deg på andre måter det.. sunn og variert kost er jo viktig uansett om en drikker melk eller ikke :)

Man MÅ jo ikke drikke melk for alt i verden heller da?

Jeg drikker ikke melk... Jeg liker ikke melkesjokolade en gang pga melkesmaken i den!

Jeg kan spise yoghurt, men må ha noe ved siden av eller etterpå (som tyggis eller noe drikke med god smak) for at ettersmaken på melka ikke skal kjennes.

Det er jo melk i en god del av maten vi spiser, som sauser, oster og slikt. Jeg tviler på at han kommer til å lide av kalsiummangel altså! Så ikke tving han til å drikke noe han ikke liker! Han har jo smakt på det og gjort seg opp sin mening!

Jeg var også ca 2 da jeg fant ut at jeg ikke likte melk, og frem til da hadde jeg jo drukket melk... På skolen var det "melketvang" men jeg fikk lov til å ha med litt sjokopulver slik at jeg kunne drikke melka. (hvorfor kunne jeg ikke bare få ta med litt saft???)

Min sønn kan ikke drikke ren melk, pga inntoleranse.
Men helsesøster sa at så lenge han får det i seg igjennom maten, så skal det være nok.
Om ikke kan man jo kjøpe kosttilskudd[:)]

ORIGINAL: Bdancer

Det er jo typsik norsk å drikke så mye kumelk... man kan fint overleve uten, men må jo spise sunt og variert da...

Jepp.. Man "må" ikke ha melk, spesielt ikke voksne. Prøvd med rismelk eller soyamelk?

ORIGINAL: HvorErMINpulesveis

Så lenge han drikker biola, så er det jo bare å spe den ut med vanlig melk gradvis til det tilslutt kun er melk...

Så lenge han drikker Biola får han i seg det han skal fra melk. Garantert. [;)]

Back
Topp