Barn som hoster MYE!!

Hyssamaia!

Gift med forumet
Andrea hoster mye. hver eneste natt og såpass at hun våkner flere ganger om nettene..
Hun er ikke syk eller noe, men hun har astma.. sist vi var hos legen og hun lyttet på henne hørte hun ingen astma lyder. men alikevel så hoster hun som en gal.. Noen som har barn som har det sånn? og hva kan det evt være? crp'n er alltid fin.. blir frustrert for det plager henne virkelig.. mye våken og spør faktisk selv etter medisin.. men vil ikke bruke astma medisinen når hun ikke er plaget med astma nå
 
Nattehoste er jo typisk astma da. Hvorfor ikke gi medisin når hun er tydelig plaget?
 
ORIGINAL: ~September~

Har dere vært hos spesialist? Vi fikk bedre hjelp til astmaen da vi ble henvist til astmaspesialist/barnelege. Har også fått forstøver apparat. Det  har hjulpet [:)]

Kan også være lurt å være obs på dette ->
http://matportalen.no/artikler/2005/12/stoffer_som_kan_gi_allergi_eller_overfolsomhetsreaksjoner  


ja var hos en spesialist i barne astma når hun var liten. var da vi fikk konstantert astma hos henne.. har jo medisiner liggende.. men sist vi var hos legen da hun hadde bronkitt lyttet henne godt på andrea og sa at det var nada astma lyder her.. hun hadde ikke anntydning til astma da.. og hun har jo hostet hele tiden.. derfor vil jeg ikke proppe ungen full av astma medisiner om hosten ikke kommer av astmaen..
 
Har du Flutide spray? Prøv den. Dattra mi har ingen asthma symptomer (bortsett fra en masse hoste på natta, som egentlig er et tegn på asthma), men hoster ikke på natta lengre etter vi starta med den.
 
Nicholas har astma og plages med hoste på natten. Jeg gir ventoline og flutide i noen dager til han er bedre også kutter jeg ut medisinen igjen. Kommer hosten tilbake så bruker vi med noen dager igjen
 
ORIGINAL: Astra å Emilie

Har du Flutide spray? Prøv den. Dattra mi har ingen asthma symptomer (bortsett fra en masse hoste på natta, som egentlig er et tegn på asthma), men hoster ikke på natta lengre etter vi starta med den.


har både flutide og ventoline[:D]
 
Poenget med forebyggende medisin (i dette tilfellet flutide) er jo nettopp å forebygge, og den burde jo da brukes fast hver dag. Astmamedisinering handler om å forebygge, og at bruken av ventoline skal være minimal - defor forebyggende. Ubehandlet astma har mer uheldige bivirkninger enn vanlig astmamedisinering, så jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke vil gi medisinene.
 
ORIGINAL: FF

Poenget med forebyggende medisin (i dette tilfellet flutide) er jo nettopp å forebygge, og den burde jo da brukes fast hver dag. Astmamedisinering handler om å forebygge, og at bruken av ventoline skal være minimal - defor forebyggende. Ubehandlet astma har mer uheldige bivirkninger enn vanlig astmamedisinering, så jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke vil gi medisinene.

 
Signerer denne jeg![:)]
Datteren min har CF og bruker en del medisiner for luftveiene og da bla forebyggende medisin som hun tar hver dag. ingen unntak.
kunne ikke falle meg inn å ikke gi henne denne medisinen for har merket at hvis vi har vært slapp eller noe så blir hun dårlig med en gang.
 
Ville prøvd å gi henne flutide på kvelden jeg og se om d hjelper. For som mangen sier så e d vanlig med hoste på natten for astmatikere.
Jeg ville heller gitt medisin for å lindre hosten enn å ikke gi fordi jeg ikke vil proppe i henne medisin.
 
Håper dere finner ut av d så hun slutter å hoste sånn på natten[:)]
 
Jenta mi har astma og får Flutide morgen og kveld( øker dosen om hun begynner å bli tett) + Ventoline når hun er tett. Hjelper mye[:)]
 
Back
Topp