Barn som gjør rampestreker når slutter de?

Bare nysgjerrig - i hvilken alder har rampestrekene vært verst/hyppigst?
Har ellers ingen erfaring å dele enda, for jeg har bare en 3-åring som er alvorlig opptatt av regler, og det er medfødt tror jeg :hilarious:
Det er forskjell på barn. Min eldste begynte ikke før Hu begynte på skolen. Så her gjør alle rampestreker nå. De er 8, 5 og 2.

Her finner gjerne alle de 3 eldste på 3, 5.5 og 7 på rampestreker. Hun på 3 år er verst, men kan gjerne få med seg spesielt eldste på 7 år.

Jeg blir litt små rar, det er noe nytt hver eneste dag med barnet mitt. I dag var hele doen og håndkleholderen smurt inn med tannkrem. En annen dag var hele doen stappet med dopapir, og dagen før der så var det tegnet på en pyntegjenstand, Beste er jo at navne blir skrivet så vi vet hvem den skyldige er :p Jeg har en lang liste for å si det sånn, jeg begynner å bli litt sliten av det.
De to minste mine holder på sånn og den ene er nok verre enn den andre. Og dette har foregått siden de lærte seg å krabbe. Så hva gjør man og hvordan får man de til å slutte?

Oy føler med deg, kan ikke si annet enn at jeg hadde en stakkars mor som opplevde mine rampestreker ganske lenge dessverre, manglet nok rett og slett litt den konsekvens tenkinga og inpulskontrollen og tenkte rett og slett ikke over hva jeg gjorde ofte, det dabbet av gradvis og jeg hadde kanskje noen små drypp av det frem mot 9-10 åra alder.

feks synes jeg det var lurt å skive på badeommsinnredningen med lilla neglelakk, men jeg klarte å tenke langt nokk til å skrive navnet til søsteren min, dog forsto de jo med en gang hvem som hadde gjort det:shy::hilarious:

Oy føler med deg, kan ikke si annet enn at jeg hadde en stakkars mor som opplevde mine rampestreker ganske lenge dessverre, manglet nok rett og slett litt den konsekvens tenkinga og inpulskontrollen og tenkte rett og slett ikke over hva jeg gjorde ofte, det dabbet av gradvis og jeg hadde kanskje noen små drypp av det frem mot 9-10 åra alder.

feks synes jeg det var lurt å skive på badeommsinnredningen med lilla neglelakk, men jeg klarte å tenke langt nokk til å skrive navnet til søsteren min, dog forsto de jo med en gang hvem som hadde gjort det:shy::hilarious:
Tusen takk for oppmuntringen :p haha
Vi hadde en hendelse med neglelakk her om dagen faktisk. Ja, du er nok inne på noe begge de to mangler litt impulskontroll og tenker ikke helt gjennom det som skjer. Så jeg aner ikke når de slutter og mulig de ikke gjør det på noen år. Men noen dager er jeg helt utslitt av alle påfunnene :)

Back
Topp