Barn som flater ut på vekstkurven

FruMN

Betatt av forumet
Flere som har/har hatt barn som ligger under normalområdet for vekt? datteren min på ett år ligger på den nederste rød linjen nå. Hun er blid, fornøyd og spiser greit ( Ca 2 porsjoner grøt, ett halvt middagsglass og 1,5 brødskive om dagen) i tillegg ammer jeg litt to-tre ganger om dagen.

Hun har flatet ut siden hun var tre måneder (da lå hun over den øverste rød streken) så hun har gått opp lite i vekt siden Ca fire måneders alder. Noen fler som har hatt mindre barn enn "normalen"? (Hun veier 8300)
 
Har du selv sett på skjema, eller er det hs som har fylt ut. Hva sa evt hs om det?
 
Flere som har/har hatt barn som ligger under normalområdet for vekt? datteren min på ett år ligger på den nederste rød linjen nå. Hun er blid, fornøyd og spiser greit ( Ca 2 porsjoner grøt, ett halvt middagsglass og 1,5 brødskive om dagen) i tillegg ammer jeg litt to-tre ganger om dagen.

Hun har flatet ut siden hun var tre måneder (da lå hun over den øverste rød streken) så hun har gått opp lite i vekt siden Ca fire måneders alder. Noen fler som har hatt mindre barn enn "normalen"? (Hun veier 8300)

Har en på 1,5 år på 8 kg :) Spiser godt. Vokser, men litt tregt :p
 
Barn er forskjellige, akkurat som oss voksne.
Noen har rask forbrenning, andre treg.
Noen spiser mye, andre spiser lite.
Så lenge barnet trives, er friskt, ikke har et anstrengt forhold til spising/mat, og følger sin egen kurve, er det som regel helt fint. :)
Det kommer jo veldig an på om de er store/små ved fødsel også, og genetikken spiller jo også en stor rolle.

De skal flate ut litt etterhvert, for dersom de hadde vokst like eksponentielt hele veien, hadde de blitt enorme til slutt. ;)
 
Har du selv sett på skjema, eller er det hs som har fylt ut. Hva sa evt hs om det?
Det er hs som har fyllt ut, jeg har jo sett det og blitt forklart. Hun sier hun ikke er veldig bekymret nå, men att det ikke er noe særlig om hun havner under den røde streken. Att hun ikke har gått opp fra fire mnd var forresten litt å ta i. Hun bikka 8 kg da hun var Ca 8 -9 mnd.
 
Barn er forskjellige, akkurat som oss voksne.
Noen har rask forbrenning, andre treg.
Noen spiser mye, andre spiser lite.
Så lenge barnet trives, er friskt, ikke har et anstrengt forhold til spising/mat, og følger sin egen kurve, er det som regel helt fint. :)
Det kommer jo veldig an på om de er store/små ved fødsel også, og genetikken spiller jo også en stor rolle.

De skal flate ut litt etterhvert, for dersom de hadde vokst like eksponentielt hele veien, hadde de blitt enorme til slutt. ;)
Hun er ett år og har dessverre ikke lagt seg på en kurve enda :( den flater ut og har gjort det siden tre måneder, men hun var jo en stor baby og jeg ammet masse til hun var rundt fire måneder. Da ble omverden veldig mye mer innterresant enn pupp og mat Og det er den fortsatt. Jeg er ikke veldig bekymret, hun er blid, fornøyd og aktiv
 
Hun er ett år og har dessverre ikke lagt seg på en kurve enda :( den flater ut og har gjort det siden tre måneder, men hun var jo en stor baby og jeg ammet masse til hun var rundt fire måneder. Da ble omverden veldig mye mer innterresant enn pupp og mat Og det er den fortsatt. Jeg er ikke veldig bekymret, hun er blid, fornøyd og aktiv

Helsestasjonen ville sagt ifra om de var bekymret. ;) :)
 
Prøv å lege inn et måltid med frukt? Og la henne smake på deres middag? Så blir det litt ekstra mat.

Hs hadde sagt noe dersom det var fare for sykdom el alt for lite mat.
 
Høres helt likt ut Har de gjort noe med det, eller mener de det er Ok så lenge hun spiser greit og virker fornøyd?:happy:

De bare følger med :) Han har reflux da, så fått medisiner ;) Veier regelmessig på helsestasjonen. Nå har han stoppet litt i lengden også, så dersom det ikke bedrer seg, så skal han sjekkes mer :)
 
Min på 3,5 år. Er på den nederste røde linjen. Var under normalen ved fødsel, men har flatet ut, og ved 2,5 år havnet han på den nederste. Dette gjelder både vekt og høyde. Får bare høre at han skal til spesialist når han er 4 år, før hvis han havner under den nederste.
 
Følger hun kurven sin ?
Her flatet den ut ved 8 mnd og vi har blitt fulgt opp av barnelege
 
Min på 3,5 år. Er på den nederste røde linjen. Var under normalen ved fødsel, men har flatet ut, og ved 2,5 år havnet han på den nederste. Dette gjelder både vekt og høyde. Får bare høre at han skal til spesialist når han er 4 år, før hvis han havner under den nederste.
Hvor høy og hvor mye veier han?
 
På forrige kontroll, for 5 mnd siden var han 11,5 kg og 82 cm. Får ikke målt han riktig hjemme. Men har gått opp til 12,5 kg nå.
Ikke så stor da nei, min var også ganske liten og manglet veksthormonet i kroppen så dt var grunnen
 
Ikke så stor da nei, min var også ganske liten og manglet veksthormonet i kroppen så dt var grunnen
Har fått beskjed om at det mest sannsynligvis er mangel på veksthormoner eller umodent skjelett.
 
Vekta til jenta mi flata ut då ho begynte med fast føde. Ved 10 mnd var ho 75 cm og 9,4 kg, ved 16 mnd var ho 83 cm og 9,6 kg.

Etter mykje om og men fann vi ut at ho hadde melkeallergi, og vekta begynte å gå sakte oppover då vi innførte melkefri diett.
 
Back
Topp