Barn på resturant?

lmk88

Forumet er livet
VIP
Oktoberskattene 2015
Når dere med barn er på resturant og spiser.. Løper da deres barn rundt og rundt i hele lokalet, leker og skriker?
Disse ungene slo i dører og skrek hele tiden. Foreldrene bare satt der og lo av de [8|]
Er dette virkelig normal oppførsel?[8|]

Var ute med min kjære igår og vi ble overdøvet av lekende barn..
Snakk om en resturant som i utgangspunktet ikke er et "barnested"

(Jeg har sikkert skrevet resturant feil)[8D]

ORIGINAL: Vugge

RestAUrant [;)]

Ho er ikke stor nok enda til at vi sliter med det

Takk[8D]

De må sitte fint mens vi spiser, men etter det får de lov til å kikke litt rundt. men ikke løpe.

Har de med oss ut på ettermiddag eller tidlig kveld av og til. Men ingen av de som får lov å løpe rundt og bråke nei. De får bevege seg, men så fort vi ser at de bråker eller at andre er plaget av de, så henter vi de inn igjen. En av oss er med de på vandring som regel. Og når vi spiser, så må de selvsagt sitte rolig. 

de spiser , og etter de er ferdig sitter de ikke og venter til vi er ferdig akkurat. vi går ikke ut å spiser. kanskje på ikea eller dollys iblant. der er det småbarnsfamilier og kaos fra før[8D]

foretrekker og gå ut å spise uten unger med . er kjipt å bruke masse penger på mat og så får man ikke nyte den.

nei, holder oss mest til "restaurant" med barne/lekerom[8D] sånn peppes/ dolly/egon++.. men var på fridays med en venninne her om dagen, på nabo bordet satt en familie med 3 barn som plutselig stod nesten oppå bordet våres og lekte med ballonger[8|] utrolig plagsomt kan man si[:-] foreldrene bare så en annen vei... synes det er både frekt og respektløst for de andre som er der

er sjeldent vi er ute å spiser på restaurant..men om vi er så sitter vi til vi er ferdige å spise...hun er 2 år..er en grunn for at vi ikke går så ofte da[8D]

Mine barn får gå rundt som de vil, men må oppføre seg 'normalt'
Det betyr for meg at de ikke trenger å være helt lydløse, men får heller ikke skrike.

Men som regel er vi med barn på barnevennlige steder,
og voksen steder uten barn... [:D]

Jenta mi sitter som regel pent ved bordet å flørter med alle andre etter ho har spist opp ho[8D]
Men er ikke så stor da, 1år :-)
Men synes ikke at folk som har unger som skriker og bråker skal gå på fine Restauranter, ikke alle som liker bråk og skrik ved maten, å det skal man respektere :-) (derfor jeg holder meg til steder hvor det som regel er mange andre barn)[8D]

Om vi er på restaurant så sitter hun fint ved bordet. Spiser maten sin (iallefall litt) og venter til vi er ferdige med å spise. Går kun ifra om hun skal på toalettet (og da går jeg med henne) ellers venter hun til vi skal reise med å gå vekk fra stolen.

Mine har måtte lære seg å sitte pent når vi er på restaurant. Hater unger som løper rundt og bråker.
Men på Mc Donals og slike "barne" steder får de lov å gå leke eller titte etter vi har spist.

Jentungen vår, på 3, må sitte ved bordet hele tiden, så sant vi ikke er på ett sted med barnekrok! Synes det er en uting og få løpe rundt over alt. [:-]
Men vi planlegger alltid, og tar med ett par små leker som hun kan leke med på bordet mens vi venter på maten. [:)]

ORIGINAL: Pijah

Har de med oss ut på ettermiddag eller tidlig kveld av og til. Men ingen av de som får lov å løpe rundt og bråke nei. De får bevege seg, men så fort vi ser at de bråker eller at andre er plaget av de, så henter vi de inn igjen. En av oss er med de på vandring som regel. Og når vi spiser, så må de selvsagt sitte rolig. 

Agreed. Syns det er irriterende med hoiende unger når jeg selv er ute og spiser så[;)]

her så sitter de med oss ved bordet.
men jeg mener også at barnefamilier må kunne gå ut på resturanger å spise med barn uten å bli uglesett.

Husker selv da jeg og mann min var ute første gangen etter at vi fikk guttungen, han var da rundt 7uker og vi var i vestfold en tur siden bestemoren min lå for døden. Vi fant en utrolig korselig resturang tok med oss vogna inn fant et bord hvor vi fikk plass til vogna ved siden av oss.Guttungen ble litt urolig så han som drev stede spurte om det var noe vi trengte, fikk da en bolle med varmt vann til å varme mme. Så at bordene ved siden av oss kikket stygt på oss og vi hørte de visket at vi ikke hadde noe på en resturang med et litte barn. Guttungen roet seg når han fikk mat, så vi bestilte mat og ble sittende, vi hørte de tiske og viske videre om at vi hadde med oss en unge. Det endte med at han som drev resturangen ba de om å slutte å være uhøfelige for alle var velkommen til resturangen hans så lenge en kunne oppføre seg ordentelig.

Jeg synes det er forskjell på bråk..

Men om vi er ute å spiser og ungen vår er med så sitter hun pent ved bordet til vi alle er ferdige. Etterpå får hun lov å kikke litt omkring, men hun går sjeldent lenger enn 3 meter fra bordet, og vi sørger alltid for å se henne.. Ikke får hun lov å løpe, eller rope/skrike.. Skjer noe slikt blir hun fort hentet inn og får en advarsel at enten så oppfører hun seg pent eller så må hun sitte ved bordet..

Men nå skal det sies at datteren vår er utrolig snill og rolig av seg.. Har vært heldig sånn sett, ikke vært noe som har utfordret oss pga hennes naturlige gode humør..

absolutt ikke.

Her lærer jeg ungene at slik gjør man ikke på restaurant, eller café.. med unntak av en barecafé vi har i byen.. som er for barn.. stooort lekerom der vi spiser..

andre steder.. NEI.

man må jo få lov å spise uten å sitte på stakk liksom.. barn er barn, men jeg syns ikke man skal gå/løpe rundt på spisesteder.. det er jo en grei ting å lære.. når barna blir utålmodige, så går jeg heller med dem.

Jeg haaater å spise ute mens ville unger løper rundt og leker og hoier.. gå på en lekeplass i stedet da.. ikke liker jeg heller når unger kommer vandrende og stopper og glor på meg ved bordet..[8|] mulig jeg er sær men men..

ORIGINAL: Gothia

Mine har måtte lære seg å sitte pent når vi er på restaurant. Hater unger som løper rundt og bråker.
Men på Mc Donals og slike "barne" steder får de lov å gå leke eller titte etter vi har spist.
Hater de faktisk......

Nei, her sitter eldste jenta fint og spiser. Når hun er ferdig sitter hun stortsett og prater med oss.[:)] (minste jenta har ikke vært med på restaurant enda)
Har ikke noe til overs for foreldre som lar barna styre på som de selv vil, uten å ta hensyn til andre gjester. At barn går litt rundt og titter hefter jeg meg ikke med, de må få lov å røre på seg.[:)]

ORIGINAL: smash

De må sitte fint mens vi spiser, men etter det får de lov til å kikke litt rundt. men ikke løpe.

Back
Topp