Barn på nyttårsaften

4 åringen blir lagt litt senere enn vanlig, men ser ikke poenget med å ha han oppe til midnatt. Vi skyter noen raketter for hsn på ettermiddagen.
Blir han får trøtt blir hsn bare grinete i ett par dager etterpå og det orker jeg ikke.
 
Vi har vekket to ganger, han ville det selv. Men han er så trøtt så kunne like gjerne latt være for hans del. Å holde våken er helt uaktuelt!
 
Min er bare 9 måneder, så hun legges 19 som vanlig. Hun bruker å våkne i 23-tiden da, håper vi klarer å legge henne igjen.
 
Eldste på 6 får være våken til etter rakettene. Mellomste på 1 1/2 legges til vanlig tid.
 
Hittils har han sovet gjennom hele greia - siste to årene har vi vært alene hjemme, bare han og meg, og vi har ikke så godt utsyn til raketter fra balkongen, så jeg har ikke tatt meg bryet å vekke ham.
I år skal vi kanskje feire hos søster'n med familie, og han er sju år - mulig jeg vekker ham i år, får se hva han selv vil.
 
Min er fem og han legges nok litt senere enn vanlig. Vi skyter opp noen raketter for han og de andre barna som kommer på besøk før de legger seg. Har aldri vekket han for å se rakettene klokken 12, han har heller aldri våknet av seg selv. Våkner han i år og vil opp å se får han selvfølgelig lov til det, men vekker verken han eller de andre :)
 
Her legges ungene til vanlig tid.
Nyttårsaften blir det flere av, så gidder ikke stresse med det enda når de er så små.

Mulig vi vekker femåringen, men det skal han få velge selv.
 
Her er de 3.5 og 5 år, de blir lagt til vanlig tid (eller litt senere), også våkner de som regel når rakettene skytes opp, bor i boligfelt, så høres godt. Hvis de ikke våkner, skal vi vekke dem :)
 
Min 4 åring får være våken til vi går hjem. Så forrige år holdt hu fint ut til 1 om natta. Vi hadde med vogn da. For tenkte hu skulle sove. Men det kunne vi glemme :p
 
Min har aldrig klart og sove i det bråket :p eller kanskje den ganga han var 3mnd ellers har han alltid fatt med seg fyrverkeriet..
 
Da hun var baby sov hun over. Etter det har vi vel hatt henne oppe, men hun blir livredd av fyrverkeriet hvert år. Da mener jeg helt hysterisk. Hun liker rett og slett ikke at det smeller, hun kan gråte av høye lyder ellers også (om jeg f.eks. slenger ned dolokket, vi har doring og lokk av tre). I fjor var det samme visa, selv om hun hadde øreklokker på. Da gråt hun og sa ja da jeg foreslo at hun kunne sove over bråket neste år. I år sier hun at hun vil være i stua og se fyrverkeriet derfra, så hun får det vel som hun vil. Hun er oppe til klokka blir 12 ja, men er generelt litt vrang i søvna allerede i jula. ;)
 
Vi legger til vanlig tid og krysser fingrene for at hun ikke våkner av rakettene, hun er 3 år gammel.
 
De er 3 og 5 år, og skal få være oppe så lenge de vil. I fjor sovna de en time før midnatt, og sov gjennom alt bråket :)
 
Vi dropper det. Ungene blir lagt som normalt. Vi sprenger opp litt penger før de legger seg :)
 
Min er 4 og jeg tenker og la han sove som alle andre årene :) han våknet i fjor og måtte tisse da rakettene smalt og han sa bare at han ville sove mer ;p men våkner han selv så skal han få se :)
 
De er oppe så lenge de orker. Vi tar å fyrer opp litt bomber før det blir altfor sent slik at vi er sikret at de får sett :) selvom da dyreeiere blir sure på oss ;)
 
Back
Topp