Barn på motorsykkel...

Februar18

Glad i forumet
En skal jo sikkre barna i godkjente bilstoler bakovervendt til 4 år i bil...
Men hva med motorsykkel??
Såg en mann på motorsykkel idag, han hadde en jente bakpå som sikkert ikke var mer en 4-5 år. Hun satt der med armene bak og holdt seg fast!
De kjørte fra butikken og ut på en motorveien i 90 km/t. Kjørte bak han fra butikken og ut på motorveien!
Skummelt!!

Jeg vet ikke hva jeg synes om det nå, og hadde neppe latt min sønn sitte på noen på motorsykkel, men jeg gjorde det masse da jeg var lita ettersom både mamma og pappa kjører motorsykkel... Da jeg var veldig lita satt jeg på med en sånn stropp som jeg satt fast i føreren, og senere holdt jeg meg fast selv...

Ser desverre sånn alt for ofte :( Her i området der jeg bor er det en som kjører med gutten sin på motorsykkel. Han sitter forann han på sykkelen med vanlig sykkelhjelm på!

Sykkelhjelm?? Det er noe av det værste jeg har hørt faktisk... Jeg hadde i allefall fullt sikkerhetsutstyr med skinndress, hjelm og sko...

Så lenge ungene har ordentlig utstyr på seg og er store nok til å holde seg godt fast selv, ser jeg ikke problemet.

Ho her var ikke stroppet fast! Tenk om de kræsjer! Eg kjørte forbi, ville ikke ligge bak de :P Ho hadde skikkelig hjelm da, men hva hjelper vel den...

Skremmende... :O En ting er litt rundt i gata, men på en motorvei :O 

Jenta hadde vært fillebiter ved en kræsj, og hun kunne jo lett gluppet taket om de hadde kjørt i en dump eller no..

Back
Topp