barn og utdanning

storesøster

Glad i forumet
flere som har fått/skal ha barn i studie-tiden... studere på universitetet, og planlegger nr2... men har tenkt å fortsette å studere mens jeg går hjemme... flere som har gjort det samme?
hilsen nysgjerrig[8D][:D]

Hei.

Jeg planlegger barn under studiet. Jeg går sykepleien så kommer til å ta ett års permisjon [:D] Jeg har en venninne som studerer medisin. Hun tok 3 måneder (fødte rett før sommeren) permisjon og er nå tilbake på studiet. Det går men er slitsomt! Det handler jo mye om babyen også, at den er rolig og du får tid til å fokusere. Siden det er nr 2 er du mer forbredt og trenger kanskje ikke like mye tid på å organisere deg som hun gjør som fikk førstemann!

hmmm, ja ikke bare en ting å tenke på når man skal ha barn... vurderte å vente til etter studiet er ferdig, men har UTROLIG lyst på en liten en til... og at snuppa skal bli storesøster...
lykke til videre til deg også....

ORIGINAL: Sweetpea

Hei.

Jeg planlegger barn under studiet. Jeg går sykepleien så kommer til å ta ett års permisjon [:D] Jeg har en venninne som studerer medisin. Hun tok 3 måneder (fødte rett før sommeren) permisjon og er nå tilbake på studiet. Det går men er slitsomt! Det handler jo mye om babyen også, at den er rolig og du får tid til å fokusere. Siden det er nr 2 er du mer forbredt og trenger kanskje ikke like mye tid på å organisere deg som hun gjør som fikk førstemann!

Jeg studerer, går andre året av bachelor i økonomi:)
Har termin i Mai, og tar permisjon i ett år. MEN skal ta to fag som jeg mangler fra i år, ett på høsten og ett på våren.
Kan desverre ikke si noe om hvordan det er enda. Det har gått fint å være gravid student. Ble ikke så mye forelesninger når jeg var kvalm de første 4 mnd, og mangler som sagt ett fag fra høsten pga det. Men satser på at barn og utdannelse lar seg kombinere veldig bra:)

Er student og alenemor til en liten gutt på 21 mnd og det går helt fint emoticon  Lykke til med utdanninga!

Jeg studerte når jeg ble gravid med snuppa, og de mnd jeg gikk gravid gikk det heller dårlig med studier da jeg ble veldig dårlig, og ikke så lett når man studerer i et annet land enn mannen... Men flyttet hjem noen mnd før snuppa kom, var hjemme i 13 mnd og da startet jeg på nytt studie, og har nå studert i veldig snart to år... Vi vurderer en til, og tenker vel at det kunne passe med en til neste sommer, slik at jeg kan fullføre 3 av 4 år på studiet... Håper bare ikke jeg blir like dårlig, men da blir det vel sykemelding fra studiet... Men vi satser på det går helt fint denne gangen og ser ikke noe problem med å ha to små når jeg tar siste året av utdannelsen min... Og da skal jeg jo selvfølgelig ta et års permisjon fra studiene og kose meg hjemme med den nye babyen, jeg har ingen planer om å studere noe da, ikke forløpig iallefall...kan hende jeg forandrer mening da, men men...
Må finne ut av regler for slikt iallefall i forhold til fødsesstipend fra lånekassen...

Hei!
Jeg har en gutt på 2år og studerer:). Fikk han da jeg var 20år og på andreåret i en bahelorgrad. Det var på våren, og jeg må innrømme det var noen hektiske måneder med liten baby og tre eksamener som skulle gjøres ferdig, men det gikk da bra:). Jeg tok ikke noen permisjon, mye på grunn av at jeg har veldig fleksible studier. Ingen oppmøteplikt, bare eksamen som vurderingsgrunnlag.

Nå er jeg gravid igjen, i uke 34 :D . Har hatt et enkelt svangerskap og synes jeg har "timet" det bra. Får lillebror i juli, og har siste eksamen andre uka i juni. Har studert hele veien, og egentlig ganske fornøyd med å ha fått til det:). Mye av grunnen til det er at jeg har en fantastisk samboer. Han tok min permisjon(gradert- jobbet 1 dag i uka), mens jeg fortsatte å studere og fikk alt lånet som stipend. I praksis var vi mye sammen det første året.

Min erfaring er at hverdagen gikk mye lettere etter storebror begynte i barnehagen. Jeg får sitte på skolen og jobbe uten å ha dårlig samvittighet...

Akkurat nå er jeg 1 innlevering unna å bli adjunkt i samfunnsfag(lærer). Men siden lillebror kommer skal vi gjøre det samme som sist: samboer får min permisjon og jeg fortsetter å studere. Har funnet et spennede årsstudium, og håper jeg kommer inn på det :D

takk for alle svarene jeg har fått..
godt å høre om andre som er i samme situasjon..
begynte å studere igjen når snuppa var 15mnd, og skal nå begynne på 2 året på en bachelor-grad..
var veldig dårlig forrige svangerskap, og hadde en meget syk bebi, men nå er alt bedre, og håper det ikke blir like tungt neste gang jeg blir gravid..
vi tenker at vi begynner å prøve i spetember i år, sånn at jeg evt rekker å ta 2 året, så ta 6-12mnd pause, før jeg begynner med siste året.
det er forløbig planen, men alt kan jo skje ;)
masse lykke til alle sammen, men unger og utdanning :)

Jeg begynner på mitt siste år av bacheloren nå i høst, og vi har termin i mars. Jeg tenker at jeg går så lenge jeg kan, også utsetter jeg bare selve bacheloroppgaven ett år. 

Back
Topp