Barn og "tvangstanker"

LilleBølla

Elsker forumet
Har barna noe de bare MÅ gjøre?

Min datter takler ikke å få noe på hendene i det heletatt, så nå sitter hun og
spiser makrell i tomat på skiva, med gaffel[8D] Hun elsker makrell, men vil ha
det delt opp i biter så hun ikke skal bli skitten på fingrene..

Samme når hun er ute og det blir sand, eller sånt på fingene.. da må de inn å vaskes.
Kanskje en god egensakp å vaske hendene ofte i disse influensa tider da men..[:)]

Ellers er hun en stabler, når vi handler og hun har egen vogn må varene ligge stablet pent
i vogna. Da skal alt passe slik at det ikke blir glipper av noe slag.. hun slenger ikke oppi for å sid et sånn..
Og så må hun rydde i hyllene dersom det ligger ting skjevt..hehe.. "Mamma, dem har rota i sjokoladehylla"..

Hjemme er hun og sånn, liker å pusle med ting og sette de pent tilbake. Hun får noia dersom det kommer barn og bare kaster alle lekene utover slik at det blir mye rot. Hun liker at de leker med en ting, setter det på plass før de får neste ting osv..Hun får ikke til å leke dersom det ikke er ro rundt leken.

Skjønner ikke hvor hun har det i fra, for jeg er det mest rotete mennesket en kan tenke seg..[:o][;)]

Trygve liker heller ikke å bli skitten på fingrene når han spiser....
Ellers har han iiiingenting imot rot[8D] Kommer ikke på noen spesielle ting han MÅ gjøre eller ikke.

Benjamin MÅ gå foran.. uansett hvor vi går.. i butikken, på tur eller whatever.. skjønner ikke helt det der. Har en følelse av at han kommer til å bli en leder da han er ganske dominerende i mange sammenhenger blant andre barn. Ikke helt bra kanskje, men sånner han jo bare..
Om jeg går foran ham så bli han desperat...hehe

Rot e ikke no problem.. heller ikke kliss på hendene.
Han hater derimot å ha hansker/votter på.. han blir hysterisk. Mener han gikk nesten hele fjor vinter uten..i barnehagen. :S
Kan ikke være en klump i skoa eller en sokk i ulage.. sån var visstnok jeg også da jeg var lita da i tillegg til det med kliss og annet på henda.. :P

ORIGINAL: Bens mamma

Han hater derimot å ha hansker/votter på.. han blir hysterisk. Mener han gikk nesten hele fjor vinter uten..i barnehagen. :S
Kan ikke være en klump i skoa eller en sokk i ulage.. sån var visstnok jeg også da jeg var lita da i tillegg til det med kliss og annet på henda.. :P

Sånn er Mia og.. Ingen votter - for de skal sitte perfekt på henda - kan ikke føle at de sklir av på en måte.. Og sokker.. et kapittel for seg selv det.. går helst uten - men om de skal være på , i bhg f.eks, så må de sitte helt perfekt..Kan ikke ha en klump ved tåa,eller at tråden fremme går på tvers over tærne.. og sokken må passe akkurat- ikke være for stor..Kjøper faktisk sokker i 22-24 for å få de passe.. hun har 27 og 28 i sko størrelse..

Ja de vet hva de vil i allefall..

Back
Topp